Gå til innhold

fysioterapaut vs fastlegen

Anbefalte innlegg

Jeg er så sinnsykt forbanna akkurat nå... arg...

Jeg var hos fastlegen min for å fortelle at jeg sliter med verking i setet for en stund siden... Han sjekket med en test på bekkenløsning, å kom til konklusjonene at det var musklene som var for lite trent, å at det ville gå over hvis jeg var flink til å ikke sitte på ræva, å heller trente og bevegde meg mest mulig... så sykemeldte han meg 50% og sendte meg til fysio for å trene musklene mine...

Når jeg kom til fysioterapauten, tester han meg igjen for bekkenløsning, å sjekker alle musklene som har med det å gjøre.. han kommer til en helt annen konklusjon, å sier jeg ikke kan fortsette med å trene/ rydde/ vaske som jeg har gjort, å at hvis jeg ikke stopper med det, så vil det antagelig få konsekvenser med det seinere... Han sa at det var bekkenet...

Jeg fortalte fastlegen dette, å han sa at fysioterapauten tar feil, å at jeg bare må fortsette med å bevege meg masse... Å jeg har fortalt han at dette gjør meg bare utrolig vondt.. ting blir bare værre å værre... fysioterapi får jeg ikke gratis fordi jeg IKKE har bekkenløsning... Hva skal jeg gjøre? Hvem har rett? Skal jeg fortsette sånn som jeg har gjort til nå, hvor jeg sliter med å gå inn på butikken.. så tror jeg at jeg havner i rullestol tilslutt, er så forferdelig vondt... Er så redd for at jeg får konsekvenser seinere hvis jeg ikke gjør riktig. Men HVA er riktig...???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140850321-fysioterapaut-vs-fastlegen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

om det er bekkenløsning du harså er det iallefall veldig viktig å ikke belaste bekkenet for mye. Da kan du nemlig slite på leddbåndene rundt bekkenet og gjøre det mye verre, i verste fall få kronisk bekkenløsning (bekkenleddsyndrom).

Er også enig i at du bør bytte fastlege, han høres utrolig nedlatende ut, og legen som skal passe på deg gjennom hele svangerskapet ditt bør jo respektere deg!

Takk for svar.. Jeg har bestemt meg for å bare gjøre det jeg føler er riktig, altså det fysio sier... så tar det med ro.. men er ikke bare bare å bytte fastlegen.. han har fulgt meg hele livet og jeg er veldig fornøyd med han ellers.. så lenge han tror på at jeg har vondt, så holder det egentlig... han kan jo uansett ikke vite om jeg gjør det han sier jeg skal gjøre... fortsetter hos fysio, selv om det er kjipe penger. skal å starte med vannjogging en dag i uka... så får jeg se om det hjelper å høre på fysio...

Du kan si til legen din at det er fullt mulig at du har bekkenløsning selv om ikke testene slår ut. Fysioterapeuten min gjorde alle testene på meg, men ingen av dem slo ut. Og jeg har ALLE symptomene på bekkenløsning, både i halebeinet, korsrygg, issasjnerven, symfysen, hofter, innside lår osv osv, og allikevel slo ikke testene ut..Og jeg slet med bekkenløsning i forrige svangerskap, samt i dette fra uke 8! Etterhvert har det blitt så ille at jeg verken kan sitte, stå eller gå... Det er ingen tvil om at det er bekkenløsning, men testene slår allikevel ikke ut.

Jeg synes det er helt latterlig at du skal betale for behandling som du har krav på å få dekket, og som alle andre får dekket, bare fordi legen din er sta. Jeg tror faktisk at jeg derfor hadde tatt en liten "hvit løgn" hos legen... dvs bedt om utføre testene en gang til og sagt at det gjorde vondt selv om det ikke gjør det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...