Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #1 Skrevet 21. oktober 2009 når kontakter dere lege? tips? ikke feber og spiser godt,
nea80 Skrevet 21. oktober 2009 #2 Skrevet 21. oktober 2009 Jenta mi var forkjøla i forrige uke, da 3 uker gammel. I tillegg til tett nese, hadde hun en del puss fra et øye. Jeg ringte ikke lege, fordi hun ikke hadde feber, spiste godt og var i generelt god allmenntilstand. Hadde hun vært slapp, spist dårlig eller hatt feber ville jeg ringt. Fulgte også med at øyet ikke var rødt. Ellers er det vel best å ringe dersom man er bekymret, heller en gang for mye en en gang for lite!
Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #3 Skrevet 21. oktober 2009 Det er helt normalt at små babyer med storesøsken blir forkjølet og småsyke første året. Min på 10 uker har nå 3 forkjølelser bak seg alt, hun har 3 eldre søsken. Ville ikke kontaktet legen for bare en forkjølelse, men får h*n feber ville jeg ringt umiddelbart.
Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #4 Skrevet 21. oktober 2009 takk for svar har had morsmelk i nesen å saltvann... mer bekymret for slimet i munn/ hals.... brekker seg ofte... ikke morsomt me syke små... men er vel normalt ja når de har eldre søsken..
Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #5 Skrevet 21. oktober 2009 Det finnes en nesespray (og dråper) for barn som er 0-2 år. Jeg har brukt dette på de aller verste nettene, når det høres ut som hun kveles i snørr og jeg ikke får ut noe med snåttsugeren. Denne løsner godt opp for henne, men den bør jo brukes så lite som mulig da. Hør på apoteket om de har :-)
Thessa og Bebbis Skrevet 21. oktober 2009 #6 Skrevet 21. oktober 2009 Min sønn var også forkjølet når han var 3 uker. Masse slim i halsen! Det var også det jeg synes var mest ekkelt. Jeg tok han til legen, men mest for å roe ned meg selv. Ellers er visst bisolvon (sånn det skrives?!) bra mot slim. Og dette bruker visst de på barsel hvis de nyfødte er tette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå