Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært å kjøpt meg dette idag.Lillemann på 1 mnd imorgen sliter med magen på kvelden-Starter gjerne etter kl seks og holder på til litt utover kvelden. Har drukket en kopp av hver idag+ gitt lillemann en teskje med fenikkel te. Jeg tok i litt sukker da,syns nemlig ikke den smakte så godt uten :0))

Men hvor mye drikker dere iløpet av en dag?

Og hvor mye kan man gi babyen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikk 2-3kopper du. Selv drikker jeg ammete enda(snuppa er 7mnd), men jeg har også i rooibosh te. Den er også bra mot kolikk og for melkeproduksjon. Den kan du også gi til babyen. Mengden fennikelte til baby husker jeg ikke, men det finner du sikkert om du googler eller spør på helsestasjoen. Ellers er det mange ting du spiser som babyen kan reagere på, Du vet det eller? Snuppa mi tåler alt nå, men første månedene måtte jeg holde meg unna løk, kålarter, belgfrukter, sjokolade, kaffe, nøtter og melkeprodukter. Barn kan også reagere på andre ting så som paprika, tomater, sitrusfruktet osv. Bruk elimineringsmetoden for å sjekke.

Storebror hadde full kolikk og fikk minifom i flere mnd. Lillesøster hadde bare litt ømfientlig mage, så hun fikk det noen dager innimellom de første 3mnd. Begge hadde merkbar effekt av den. Ellers kan du jo prøve kiropraktor, fysioterapaut(kiss kidd), akupunktur eller homeopat.

Aller mest hadde vi super effekt av "termometertrikset". Hold babyens føtter i den ene hånden, og "rør" litt rundt med et termometer ett par minutter i stumpen. Da kommer det gjerne ut mye luft og bæsj. Bare hold deg vekk fra "skuddvinkelen"!! :)

Lykke til, det er snart over!! :D

Skrevet

Okey..ja holder meg unna endel ja.Hadde kolikk med snuppa når hun var liten,lillemann har ikke det men endel luft og vanskelig for å bæsje på kvelden..

Da skal jeg kose meg med noen kopper til idag ihvertfall.

Hvor fort merker man virkningen på dette da? noen som vet?

Skrevet

Tar noen dager. Prøv termometertrikset dersom han har vanskelig for å bæsje! Funker som bare det :)

Skrevet

Huff,han har bare bæsja en gang idag og istad prøvde jeg dette "termometer trikset" men han VRÆLA!!!!!!!!Jeg fikk den bare såvidt inn..tok den fort ut igjen!!! Stakkars lillegutt!

Skrevet

Kanskje det var fordi han måtte på do?? Jeg smører termometeret inn med litt (oliven)olje. Snuppa mi gråt litt de gangene hun virkelig måtte på do.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...