Gå til innhold

Blødninger i uke 8, noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt småblødninger de to siste dagene og er veldig bekymra. Var hos legen i går og han undersøkte meg. Kunne ikke si noe sikkert selvfølgelig, men jeg skulle vente et par dager sa han. Han ringte gynekologen på sykehuset som sa det samme. Dette er 2 barnet vårt, og jeg hadde ingen blødninger forrige gang. Det er ikke mye blod, bare blod og slim på papiret etter at jeg har vært på do. Ingen smerter egentlig, bare litt veldig lette menssmerter. Noen som har opplevd dette og det alikevel har gått bra. Hvor vanlig er det egentlig med blødninge? Og hvor lenge varer de liksom? Kan man ha det sånn lenge uten at det er noe galt for det? Skal til legen igjen i morgen, og jeg har veldig lyst på ultralyd for å sjekke. Kan jeg kreve det? Eller er det vanlig at man får det? Er så utrolig nervøs nå! Gråter hele tiden men prøver å være optimist også!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, utrolig trist å dårlig at du ikke for noe ordentlig svar!skjønner virkelig du må ha det vondt!! Er selv bare i uke 5-6 og har opplevd brun utflod som er gammelt blod. Jeg fikk beskjed om å ta ny graviditets test, hadde jeg hatt SA ville den vært negativ. Har du prøvd dette?

Skrevet

Nei det har jeg ikke tenkt på heller! Kanskje jeg skulle gjøre det ja. Men vil ikkr graviditetshormonene fortsatt være i kroppen en stund selv om det har gått galt da? Slik at testen fortsatt er positiv uansett? Noen flere som har fått dette rådet?

Skrevet

Jeg vet ikke om det er så vanlig å få UL når du er 8 uker på vei, men dette varierer nok veldig fra lege til lege. Jeg har mistet en gang i uke 8, da jeg var gravid et par måneder etterpå og plutselig mistet alle symptomene nettopp i uke 8 fikk jeg komme inn til UL med en gang. Alt så bra ut heldigvis :-)

Håper det ikke er en SA for din del, men det jeg ihvertfall trøstet meg med var at jeg egentlig var "heldig", for det betyr at kroppen min ihvertfall ordner opp hvis det er noe galt med fosteret, tenk å måtte gått til uke 18-19 kanskje før vi hadde funnet ut at det ikke var forenlig med liv! Dessuten ble jeg gravid innen 3 måneder etterpå, og hadde jeg ikke mistet, hadde jeg aldri fått den nydelige jenta på 2 år som jeg har nå :-)

Skrevet

vi var på ul i går pga slike blødninger som du beskriver.var da 6+5 å fikk se både baby å hjertet som slo.. det er vist mye mer vanligere enn man tror,er du bekymret,så bestill privat ul,da kan du få stortsett på dagen:)

Skrevet

Hei på deg=)

Jeg har att det helt likt. jeg hadde en blødning i uke 7+4 å dro til legen, henne henviste med direkte til sykehuset, der fikk jeg innvendig ult å fikk vite at jeg var 7+4 på vei å at alt så ut, de kunne se en blødning fra livmorhalsen,å den skulle vi se ann. måtte ta blod prøver for å se om hcg'en steg å det gjorde den=) var inne i 3 dager med 3 dages mellomrom å den steg gradvis=) var inne til en ny ult å den var oxo fin å vi fikk se hjerte banke=) nå er jeg i uke 11 til mandag å har vært på sykehuset i dag for den svake blødningen gir seg ikke, men ting ser likt ut enda.. babyen er veldig liten i forhold til hvor stor livmoren er eller hvorlangt jeg er på vei.... så er litt bekymrett for det, men dama på sykehuset sa det ikke var noe å uroe seg for om jeg ikke begynte å blø mere...

Men hadde jeg vært deg hadde jeg tatt kontakt med legen din. jeg er oxo gravid med nr 2 å hadde det ikke sånn i første svangerskap...

Mange lykke ønskninger =)

Skrevet

Hørtes veldig kjent ut...

Er 7+4 og har vært på sykehuset på innvendig ul i dag pga småblødninger de siste dagene. Begynte mandag kveld etter sex (kryss i kalenderen). Da var det litt rosa på papiret. Da jeg sto opp i går morges var det litt friskt blod og slim på papiret da jeg tørka meg. Litt brunlig noen ganger utover morgenen. I går kveld da jeg skulle legge meg var det mer og friskere blod. Fikk selvsagt småpanikk og tok på et bind for natten. I morges var det ikke spor der, men fortsatt litt brunt på papiret. Tok kontakt med fastlegen min, og hun henviste meg til sykehuset og gyn. Blødningene avtok utover dagen, men var fortsatt litt spor i ny og ne. Var ikke særlig høy i hatten på tur til gyn, nei. Legen som undersøkte meg fant gammelt blod øverst i skjeden, men livmormunningen (eller hva det nå heter) var lukket. Inni livmora var det en liten menneskereke. Alt så fint ut; hjertet banka som bare det, det var passe fostervann etter så langt jeg er kommet og ja. Legen sa at det han så pr. dato tilsa et normalt svangerskap. Og det var en stor lettelse. Han sa også at når "ting" vokser kan det presse og gnisse, og på den måten kan det oppstå blødninger. Videre er det visstnok vanlig med småblødninger etter sex; ikke glem at du er gravid, sa han.

Har en del murring og stikking. Det hadde jeg sist også, men er jo vanskelig og huske hvor mye og hvor lenge. Er rimelig på vakt, men fikk beskjed om at ved en SA vil det være mer blod, og friskt blod. Etter innvendig ul har en jo litt glidemiddel innabords og hver gang jeg kjenner at det "løsner" tenker jeg... Jepp, dere skjønner. Får bare krysse fingrene og håpe at det blir med dette og at det roer seg.

Krysser fingrene for oss alle sammen og håper spirene holder stand og at vi får friske, fullbårne og livskraftige barn, hele gjengen. Bank i bordet! (Fryktelig så overtroisk og "alt" en kan bli...)

Skrevet

Hei. Jeg skjønner veldig godt hvordan du har det. Jeg har opplevd at det går begge veier. Hadde en SA i november i fjor i uke 9. Og sitter nå gravid i uke 35 og venter på at gutten min skal komme. Håper alt går bra nå som jeg har kommet så langt:) Det jeg skulle frem til var at jeg hadde blødninger i over en uke dette svangerskapet i uke 8-9. Hatt litt blødninger både før og etter dette også. Har gått bra så langt:) Fikk komme på UL i uke 9 siden jeg var så bekymret. Men forskjellen på den gangen jeg mistet og nå som det har gått bra så langt, er følelsen jeg selv satt med. Jeg viste på hele meg at det kom til å gå galt første gangen. Et slags instinkt på en måte. Kusinen min er gravid med nr 2 nå, og hun har også hatt blødninger med begge. Men alt er bra på UL. Håper alt går bra med deg:) Hender man må ta i litt på symptomene og bekymringene for å få det man vil med helsevesenet. Det er det jeg har funnet ut i løpet av disse 35 ukene. Etter anbefalinger her inne;) Masse lykke til. Håper alt ordner seg for deg.

Skrevet

hei... jeg hadde det samme da jeg gikk gravid med første man å det gikk helt fint.... hadde til å med noen dager med kraftige blødninger å sterke smerter men ga ser rundt 12 uke å har en flott datter nå... så det kan gå bra... håper det hjelper deg litt å krysser fingrene for dere....

Skrevet

Takk f r alle svar og erfaringer fra dere alle sammen! I går utpå ettermiddagen fikk jeg ganske vonde smerter i magen som menssmerter som kommer og går. Blødningene ble kraftigere og det kom både klumper med blod (unnskyld hvis dere blir kvalme men det var nå engang sånn) og "noe" annet sammen med ganske mye blod. Det kom hver gang jeg reiste meg og jeg ble veldig kvalm. Jeg visste inni meg at nå er det ikke håp lenger nå kommer det alt for mye ut her. Hadde på en måte innstilt meg på det selv om jeg enda hadde håpet på det beste. Hadde smerter hele natten men blødningene avtok etterhvert. Var hos legen i dag tidlig og han trodde også at jeg hadde abortert. Siden smertene nå har gitt seg og blødningene er minimale sendte han meg ikke til sykehuset. Men dersom jeg får feber det blir mye mer blod osv blir jeg sendt. Så får jeg bare satse på at kroppen har ordnet opp selv da! Fy søren så lite velkomment dette var altså! Håper jeg blir gravid fort igjen og får komme tilbake hit til dere! (men håper at mange av dere er kommet til 2 trimester da selvfølgelig :)

Skrevet

Huff, sender deg en stor klem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...