Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må snart gå til innkjøp av nytt bilsete da det vi har går til 13 kg. Det finnes jo en jungel av bilseter og jeg synes det er vanskelig å velge type....Noen som har lyst til å dele sine erfaringer med valg av bilsete nr 2? Og hvorfor dere nettopp valgte setet dere gjorde??

Takknemlig for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte BeSafe Izi combi, bakovervendt og fremovervendt -mulighet. Vi er veldig fornøyd! Det er jo dyrt, men best i test.. Det tar stor plass i bilen, men det gjør de fleste andre også, og jeg syns det er greit å ha litt mindre plass til beina sånn at frøkna er trygg :-) (jeg er 1,80, det går når man er lang også, og har en ikke altfor stor stasjonsvogn)..

Det som er genialt med denne, er at det har en liten spak under setet, så du kan få den opp i "ligge"-stilling, litt mer behagelig hvis babyen vil sove. Da blir det ikke så veldig rett-opp-og-ned soving.

Og et annet pluss er at setet kommer høyere opp i bilen enn flere andre, slik at barnet får bedre utsikt gjennom vinduet, og er mer fornøyd med å sitte bakovervendt så lenge som mulig!

Vi har bare fått brukt setet vårt noen få ganger, for bilen vår har vært ødelagt ca tre uker eller noe sånt, men nå kommer den seg snart på veien igjen, og setet skal bli tatt i bruk igjen :-)

Skrevet

Vi valgte først og fremst etter sikkerhet, så da ble det Britax Multitech som gjør det veldig bra på testene. Veldig godt sete som gutten vår sitter bra i. Stort pluss for at det er et av setene med lengst rygg, vi har en lang gutt og ønsker at hen skal sitte bakovervendt lengst mulig.

Skrevet

Vi har et BeSafe izi Kid sete (samme somKombi, men vårt kan kun stå bakovervendt, noe jeg anser som en stor fordel fordi man da ikke faller for fristelsen ved å snu barnet for tidlig), og har samme erfaring som hun andre. God hvileposisjon, barnet sitter høyt og har god plass. Desverre går det kun opp til 18 kg, så vi skal også kjøpe et Britax Mulitech som 2 åringen skal få når vesla kan bytte til BeSafe setet. dette setet går til 25 kg bakovervendt og kan dermed brukes lengre. Vi har planer om å ha minstegutten bakovervendt til han er minst 4,5 år, og samme med vesla. begge setene har kommet godt(best) ut i ulike tester.

Skrevet

britax multitech her også. har ikke begynt å bruke det enda, siden poden ikke er 9kg enda. kjøpte på tilbud, både til mor og mormor sin bil(hun skal være dagmamma) og vi sparte ca 1800 på det! bilsete er dyrt, men tenk hvor lenge man bruker det! betal heller en 1000lapp mer for et skikkelig sete, enn å angre dersom ulykken skulle være ute! vi får håpe det ikke skjer!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...