kjærevene Skrevet 21. oktober 2009 #1 Del Skrevet 21. oktober 2009 Hvordan holder dere motet oppe? Jeg kjenner jeg blir motløs, og frustrert. Har snakket med Medicus nå, og de sier det optimale er å vente 3 sykluser mtp at flest mulig egg skal få modnes. Jeg kjenner jeg blir stresset av det å vente så lenge, samtidig er det godt. Hvordan klarer dere å se positivt på neste forsøk? Hvorfor skal det gå bra når ikke dette gikk??? Ja, ja, noen tanker fra meg som er litt lei meg akkurat nå. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140847821-hvordan-motivere-seg-for-nytt-fors%C3%B8k/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 21. oktober 2009 #2 Del Skrevet 21. oktober 2009 Tjaaaa....gjort dette mange ganger... Så lenge jeg har et nytt forsøk å se frem mot, tenker jeg at da er det håp... Så enkelt egentlig og så har jeg innsett at dette tar flere forsøk enn jeg trodde... Noen dager er grusomt tunge og vonde...men når du får noen datoer å se frem mot, så er det litt deilig å være mellom forsøk også merkelig nok...da kan jeg kose meg og gjøre de ulovlige tingene som å drikke vin og spise litt sjokolade... Små gleder... Hva som skjer den dagen jeg evt må gi opp er noe helt annet... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140847821-hvordan-motivere-seg-for-nytt-fors%C3%B8k/#findComment-140848235 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitron72 Skrevet 21. oktober 2009 #3 Del Skrevet 21. oktober 2009 Hei Nick, jeg holder også til på Medicus - og har vært igjennom dette tre og en halv gang nå (er på fjerde forsøket). Det som faktisk gjør at jeg motiverer meg selv til en ny start er det å ta en bitteliten pause imellom, slik at jeg kan få alt litt på avstand og bare leve mitt vanlige liv uten at denne IVF-greia tar helt overhånd hele tiden. Jeg pleier å holde opp i to måneder, og selv om man blir utålmodig er det viktig å vite at for det første har kroppen godt av å få en liten hvile slik at eggene kan bli av optimal karakter ved neste forsøk, og dessuten har ihvertfall min og mannen min sin psyke veeeeldig godt av det. Vi opplever at den utålmodigheten er man kvitt så snart man har forsonet seg med å vente et par måneder siden det tross alt er best for kroppen. Da fokuserer vi heller på å leve livene våre som normalt. Det er faktisk veldig godt å få alt litt på avstand og tenke på andre ting igjen, det er så fort gjort spesielt for oss damer tror jeg at alt dreier seg om dette. Når jeg så lever helt vanlig i et par måneder så merker jeg faktisk at jeg også blir mr motivert og positiv til neste forsøk også. Det er sikkert underbevisstheten min som bearbeider at det gikk til h*****e sist gang og gjør at jeg ikke er så lei meg lenger men heller tenker positivt fremover... Håper dette svaret hjelper litt, og lykke lykke til på neste forsøk! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140847821-hvordan-motivere-seg-for-nytt-fors%C3%B8k/#findComment-140848870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjærevene Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 21. oktober 2009 Takk for svar damer!! Sitron 72, har du kjøpt en ny tre pakning? Vi tar oss vel en pause til over jul nå tenker jeg. Begynner å bli stresset med tanke på alderen min jeg da, og i tillegg vet jeg at det er bare en eggstokk som har egg og fungerer.... Sikkert lurt av oss og vente to sykluser. Lykke til videre begge to!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140847821-hvordan-motivere-seg-for-nytt-fors%C3%B8k/#findComment-140849266 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitron72 Skrevet 21. oktober 2009 #5 Del Skrevet 21. oktober 2009 Hei nick, er også litt stresset over alderen (blir snart 37), men de sier at det er ikke slik at man plutselig får drastisk dårligere follikler og kvalitet i løpet av noen få måneder - heller tvert om så kan man få dårligere kvalitet om man kjører på for fort slik at kroppen ikke får hentet seg inn igjen. Så det får vi vel bare tro de på Jeg kjøpte først en en-pakk og deretter en tre-pakk. Dersom det ikke går denne gangen heller blir det nok en ny tre-pakk over nyttår på oss. De sier at det er mange ting igjen å prøve enda (de er så flinke med å endre på medisin og se hvordan det påvirker eggene), så de mener det er tidlig å stoppe på evt fire. Og det er bra de sier, for jeg hadde ikke kommet til å stoppa da uansett. Tenker litt sånn at de må da ha noen forsøk på seg for å tune inn medisinen til hvordan kroppen er - og det er jo ikke så lett siden alle reagerer på sin måte. Vi får stå på og tro at det går bra til slutt. Og det har jo mange gravide-meldinger på forumet her de siste dagene bevist, det går fint an bare man har litt tålmodighet! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140847821-hvordan-motivere-seg-for-nytt-fors%C3%B8k/#findComment-140849831 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå