Mamsen med 2 gutter! Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Hei alle snille dere Jeg prøver å slutte å røyke før jeg blir gravid(skal bli gravid snart håper jeg) Men jeg er veldig dårlig på å gjøre dette alene Noen flere her inne som prøver å slutte/har sluttet som kan gi tips eller råd om å døyve suget? Har røykt nå i 8 år, har prøvd å "pang" slutte en gang men det funket ikke, så nå prøver jeg å trappe rolig men sikkert ned. SKAL klare det! Noen andre med samme tanker?
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Sitter med samme tanker....lei av å røyke og egentlig..men dyrt. Og gubben røyke, så blir vanskelig å gjør det før eg "må"..hehe. Huff...ekje enkelt med den der røyken. Hadde aldri begynt hadde eg visst det eg vett nå!! Har slutta pang eg og ein gang..gikk fint heilt til neste fyllekule...så holdt 12 dager.. Hehe... Men hadde overraskende lite abstinenser..ikkje var eg sur heller.. Så...vett det i det minste da! Anbefaler boka "endelig ikke røyker!". Den virka ikkje heilt sånn den skulle på meg da, men. Hoho...men litt nyttig lærte eg jo. Som bl.a. at hver gang en kjenner abstinenser er bare enda litt dritt etter røyken som er på vei utav kroppen.. Ha fokus på at ubehag e kroppens måte å rense seg på...føles litt bedre då. Hehe...pluss!! Det går over til slutt! Blæh...må bare finne siste "kicket" mitt....aller helst føøøør en positiv test da....
Fruen+jente okt.10 Skrevet 21. oktober 2009 #3 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg er også røyker. Sluttet for fredag for 3 uker siden. Dvs: offisielt kaldte jeg det "trappe ned". Fordi jeg ikke ville ha spm om jeg var gravid. Derfor festrøyket jeg også på middag i lag med jobben igår. Eneste tipset jeg har er at man må prøve å unngå de settingene hvor man kan oppleve røykepress. Samtidig ha litt fokus på hva du erstatter røyken med. Jeg brukte MYE søtsaker da jeg sluttet for 4 år siden. Og gå en ekstra tur i uka:)
Svarteper-prøver og prøver... Skrevet 21. oktober 2009 #4 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg sluttet for et halvt år siden. Jeg hadde da røkt i 13 år, mer eller mindre fast i 11 år. Jeg sluttet tvert av, og det har gått fint. MEN: Jeg har tatt av meg 15 kg det siste året, og 13 av disse har sneket seg på igjen.... Hmfr.... Grrrr! Så nå MÅ jeg skjerpe meg... Lykke til alle dere som ønsker å slutte- dere klarer det hvis dere vil
2søtesmåh Skrevet 21. oktober 2009 #5 Skrevet 21. oktober 2009 Det skumleste er at man kanskje ikke klarer det den dagen testen viser positivt heller..Når tanken p å lage barn ikke er nok til å greie og slutte, er det ikke sikkert barnet i magen klarer det heller..Sad, but true.... Også får man noe helt annet og konsentrere seg om og tenke på under prøveperioden om man slutter nå ) Og hos med satt spira på første røykfire forsøk !! Det er sant..Og har ikke rørt en sigarett siden...Er på mitt 8.røykfrie år nå..Mannen slutta for 2 år siden..Det nytter )
3barns-mamma <3 Skrevet 21. oktober 2009 #6 Skrevet 21. oktober 2009 jeg prøver å slutte å røyke også, men ikke så lett når jeg ikke ER gravid nå men når jeg får en positiv grav.test så er det slutt på dagen det har jeg klart helt fint med mine to andre barn også jeg har røykt i 15år.... men når jeg vet at jeg har en spire i magen, så er det faktisk ingen problem, for jeg ønsker jo barnet et friskt og sundt opphold inni der og de fortjener det også så det er absoludt ingen problem. Men akkurat å slutte no før eg e blitt gravid e litt værre men røyker jo mindre og mindre for hver dag, nå er jeg nede i ca 4 røyk for dagen, og av og til bare 1-2 men vil man så kan man så lykke til til alle sammen som prøver å slutte
Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #7 Skrevet 21. oktober 2009 Hei Jeg sluttet ved å lese "Endelig ikke-røyker" av Allen Carr, så den kan jeg anbefale Moren min sluttet for et halvt år siden etter å ha vart storrøyker i ca 50 år. Det som gikk mest opp for henne nå i ettertid er at hun alltid har trodd at hun ikke kan ha det godt i ettertid hvis hun sluttet. F.eks etter at hun har spist, når hun drikker kaffe, i stressede situasjoner osv. Hun har gitt meg i oppdrag å si til alle som vil slutte at det er mulig å ha det godt i ettertid Selv tror jeg at en må finne den metoden som passer for seg, det finnes både plaster, hypnose osv. Jeg tror også at det er bare å prøve, så hvis en sprekker, bare prøv igjen, så går det til slutt (jeg prøvde utallige ganger før jeg ble ferdig for godt) Lykke til
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 21. oktober 2009 #8 Skrevet 21. oktober 2009 Tusen takk for du minna meg på det, Elisabeth At en KAN kose seg uten røyken og! Hehe...glemmer ut det når en er røyker...tror alt avhenger om en får den røyken eller ikkje.. Nå røyke eg heldigvis veldig lite om dagene. 4-5 sigg kanskje. Så syns det e veldig bra gjort da! Ska eg prøve å unngå å "trappe opp" igjen, så blir det litt enklere E blitt flink te å ikkje "belønne" megsjøl med røyk. E veldig kynisk te røyken faktisk. Spes. ette å ha lest "Endelig ikke røyker". Eg vet at eg ikkje dør om eg ikkje får røyke på noen timer. Eg vet at abstinenser e kjemisk fremkalt, ergo, det e ikkje noe farlig...bare ubehagelig. Så...eg må bare klare siste lille biten nå for motivasjonen!!! (men den sitte dypt!!!)
Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #9 Skrevet 21. oktober 2009 Så kjekt at hennes råd kom til nytte Skal fortelle henne det En ting jeg kom på fra da jeg sluttet; våg å kjenne på røykesuget! Kjenn på det og vurder det, hvor det sitter, hvordan det kjennens og hvor sterkt det er. Ikke vær redd for å være røyksugen, føl godt på det hver gang det kommer. Tenk: "kom igjen, gi alt du har!" Legg merke til at det blir svakere for hver gang og hvor kort det varer Jeg følte meg litt "lur" i ettertid fordi jeg gang på gang ga etter for røyksuget etter at jeg fant ut hvor svakt det egentlig var.
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 21. oktober 2009 #10 Skrevet 21. oktober 2009 Huff, røyker litt her og. Slutta i april,en mnd før jeg ble gravid,men så mistet vi jo sent i juli, og da begynte jeg for fullt igjen. Har trappet ned, så røyker vel rundt 6 til dagen+ litt mer når vi har vin. men Har alltid klart å slutte i sv.skapa så skal vel klare det denne gangen også.
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #11 Skrevet 21. oktober 2009 Takk for gode råd Egentlig litt greit å høre at jeg ikke er alene om dette. Jeg har ikke røykt i det hele tatt når jeg har vært hjemme i de 3 siste dagene, kun på jobb. Klarer liksom ikke å la være Og jeg har tenkt masse på belønnings røyk, dette må jeg slutte med. Kanskje jeg tror at jeg belønner meg selv for hardt arbeid eller stress på jobb. Men første steg er No smoking at home! Vil jo slutte helst før EL, og det er ca 5 dager til(pluss,minus). Tror jeg allerede har innbilt svangerskap he he, tror puppene har blitt større hver dag og kjenner etter om jeg er øm i magen Begynte også å tempe idag tidlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå