Gå til innhold

Hva syntes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt dumt spm, men leser at mange her blitt i tvil på dette å få barn når man egentlig har bestemt seg. Jeg skjønner det veldig godt. Grunnene deres er økonomi, om man kommer til å bli en god mor osv. Veldig gode grunner til å få litt panikk.

Jeg har ikke tvil på dette, jeg vet jeg komme rtil å stor kose meg som mamma og tror at jeg komme rtil å bli en god mor. Har mye med barn å gjør i hverdagen:)

Min panikk kommer til å føde denne lille babyen. Er jeg villig til å utsette meg for så mye smerte? Og hvis jeg går å lurer på DET,ønsker jeg barn virkelig så sterkt som jeg tror?

Håper noen kan sette seg inn i situasjonen...

Og må også tilføye at jeg har lest og sett mye på nettet om fødsler,Har mange venninder som har født flere ganger og de har ikk eskremt meg på noen måte men jeg ser realistisk på at dette er grusomt vondt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke født, så jeg kan ikke dele med noen erfaring, men dette er hva jeg tenker:

Smerte kan man alltids tåle. Det er snakk om et begrenset antall timer med smerte, for å oppleve det største du noengang kan oppleve.

Mange damer sier at de godt kunne tenke seg å få en til, kun for å få oppleve det å føde en gang til. Fordi det er så sterkt og emosjonelt. Og en stor prestasjon som man kommer seg igjennom.

Jeger mer redd for plagsomme ettervirkninger (inkontinens, hemorrider osv)

Skrevet

heisann, jeg har født én gang ;) og jeg fikk ikke noe bedøvelse i det HELE tatt! og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg GLEDER meg til neste fødsel =) =) =)

det er en opplevelse du ALDRI kommer til å oppleve makan til ;) det er det mest fantatstiske som finnes! =) og ja, det gjør vondt. men den smerten glemmer du så fort du får lille nurket i armene =) vet det er en klisjé å si det, men det er 100% sant! =D og alt er så verdt det <3

en fødsel er jo den beste dagen i ens liv, det er fantastisk.

og en ting om det som gjør vondt; jeg todde at det var selve fødselen som gjorde vondt, ikke riene. men det er faktisk riene som gjør vondt! men med en gang du får pressrier og kan presse, det er bare deilig! da får du presse "vekk" smerten på en måte =) men det er de timene før du kan presse som er værst. og det er ikke så gale faktisk =) de begynner smått, som mens smerter (bare litt sterkere) og så øker det på etter hvert. så du blir på en måte vant med det, det blir ikke kjempe vondt med en gang =) =)

dette klarer du så fint så, og du kommer ikke til å angre ;) lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...