Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en 3 mnd gammel gutt som slår seg helt vrang når vi skal kjøre bil. bare vi skal på butikken 5 min reise, så griner han.

har prøvd masse allerede, sovetid, oseopat, mating i bil(med flaske), et annet sete, at en sitter bak, våkentid, kveld/dag, men han griner like mye uansett.blir veldig fortvila når en har en som kan grine i mer eller mindre 1 time. ser ikke ut som han finner roen, og med en gang i tar han ut så er han blid og fornøyd.

noen som har noen andre tips???? trenger de sårt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har samme problem med 3 1/2 mnd gammel gutt. Om det er sovetid så sovner han som regel til slutt, men han ligger og griner lenge først. Det ble litt bedre etter at vi tok ut "bøylen" rundt hodet hans slik at han fikk litt bedre plass. Men det er fortsatt ganske ille. Vet ikke om problemet er at han sitter fast i beltet eller om han bare kjeder seg, eller om han har det ubehagelig...

Har altså ikke så mye tips til deg, men henger meg på her, for vil gjerne ha tips selv :)

Skrevet

Vår minste gutt var også slik, og vi kjører ofte 1,5 time, så kjenner til frustrasjonen ja. Men, han lærte seg etterhvert å sovne i bilen da, så ble litt mindre tid med hyling. Sånn leke du snurrer rundt håndtaket på bilstolen og så henger det leker ned hjalp bitte litt, men ikke mye. Han her holdt det gående til han ble ca 1,5 år med å være missfornøyd i blen, men det ble gradvis bedre og bedre fra han var 7-8 mnd gammel av da, så ble gradvis mindre hyling. Etter han ble ca 1,5 år snudde han helt om og elsket plutselig å kjøre bil(!?), det er jo veldig greit da!

Skrevet

Vi hadde samme problemet. Snuppa kunne hyle hele veien til barnehagen(levere storebror). Måtte vi kjøre 15-20min måtte vi stoppe og kriseamme på veien. Jeg brø meg ikke så mye om det, lot bare være å reise noe særlig. Nå er hun blitt 7mnd og i helgen kjørte vi 30mil hver vei!! Hun sov nesten hele veien, og den lille tiden hun var våken lekte hun stort sett med lekene sine og pludra(bortsett fra når hun ble sulten da...), bare litt klaging en gang i blant. På hjemveien slet hun litt med luft i magen, så jeg ga henne kamille-te før vi reiste og på rasten vår(hadde èn stopp på 2t, da var begge slitne og klare for mere biling når vi satte oss i bilen igjen), slik at hun skulle sove godt.

Vi har kjøpt dobbel bil-DVDspiller. Selvom hun ikke skjønner stort er det jo spennende lyder og farger og bevegelse å se på.

Min søster hadde en sønn som var verre. De nektet rett og slett å kjøre mer enn ca 15min fram til han vare ca2år.

Mitt beste tips er bare å tilpasse seg så godt man kan, og huske på at det er bare en liten periode! Selv i verste fall til 2-3år, så går dette kjempefort!! Slektninger langt unna for bare innse det og komme på besøk til dere så lenge!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...