Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Hva trenger de av klær og annet utstyr? Hvilke merker på klærne og skorne bør vi gå for? Har hørt att vinter -jakke fra HM ikke tåler så mye........ Huff! barneklær er jo kjempe dyrt, men vill jo ikke att skatten vår skal bli kall og våt etter en halvtimes lek ute......
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 varme klær ull tøy fleece (genser/bukse) innesko god tur sekk matpakke drikkeflaske(bruke en vannflaske med tut funker) termos sitteunderlag dressen fra obs kom vel best ut i test og denne er ikke så dyr sko(høst, vinter) regntøy støvler sherrox(eller hvordan dette skrives, hehe) luer votter hals tykke sokker sikkert ikke husket på alt men hvertfall noe
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2009 #3 Skrevet 25. oktober 2009 Den listen over her syns jeg hadde med mye ubrukelig... jeg jobber selv i barnehage, og har to barn i barnehagen også.... ALDRI har dem hatt med seg sittunderlag, termos, drikkeflaske i barnehagen...... Matpakken tror jeg kanskje hun mener matboks??? Jeg vil tro du har en del klær fra før av jeg.... vinterjakken kan du så visst bruke. uansett så er det ikke så ofte dem bruker jakker når dem er i barnehagen..... Det jeg anbefaler å kjøpe er : ( du har sikkert mye av dette fra før av....) - Ecco goretex vintersko. Begge mine har kun disse skoene til vinteren. bruker ikke cherroxer eller støvler..... de er helt vanntette.... - Om du kjøper en slik hjelm lue så slipper du å ha hals i tillegg. dem har ull luer på sparkjøp til 99 kr eller noe sånt. den sitter godt på hodet til gutten min i allefall. kan være greit med en lue i bomull også. Kan bli varmt med ull når det ikke er så kaldt ute.... - ull bodyer og strømpebukser ( om han er så liten at han bruker body da) - votter. Om han er helt liten er det aller beste strikkete ull votter. det er det eneste som sitter på hendene og som de klarer å løfte opp spaden osv med. - Dress. jeg anbefaler reima på det sterkeste.... men det er mange andre gode dresser også. Grunnen til at jeg liker reima best er den er så lett for dem å ta på seg. og den er god og bevege seg i. i tillegg er den vanntett. så mine bruker ikke regntøy nå... bare dressen... - Regntøy - inne sko. ev slike gymsokker. de liker jeg best på de minste - fleece er veldig greit å ha. men om du strikker eller har noen som strikker så syns jeg at det er veldig greit med slike strikke klær....
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 25. oktober 2009 #4 Skrevet 25. oktober 2009 om man er på tur er det ikke dumt å ha et sitteunderlag, så ikke barnet blir kald i stumpen. termos til å ha kakao/varm te/toddy/varm saft på tur flaske til å ha med vann ja mente matboks men det kan jo hende du får en liste fra barnehagen om hva du trenger og ikke. vet det er vanlig i mange barnehager hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå