Gå til innhold

føler meg noe slem/ego :-/

Anbefalte innlegg

Skrevet

har gått ned 16,5 kg siden jeg fikk bekreftet graviditeten.. startet på 105 kg, nå er jeg nede på 88,5.. har slitt med ekstrem kvalme siden jeg ble gravid, og maten kommer like fort opp som den går ned...

liker det ikke, med tanke på at tvillingene i magen skal ha næring! men samtidig er det den lille delen av meg som (bedritent nok) liker tanken på vekt tapet.. har ikke veid under 100 kg på rundt 4 år nå (og jeg er bare 21 år)...

har tatt det opp med lege, både vekt tapet, uroen og gleden.. men han sa jeg skulle ta dette med ro, det at jeg går ned i vekt er ikke bare fordi jeg kasteropp, men fordi de to små tar den næringen de trenger fra meg...

vet jeg antaglig ikke hører til her nå siden forumet heter 90+, men tror nok jeg lett kan bikke 90 kg igjen når kvalmen roer seg og ungene vokser for fullt...

er det flere her som går ned i vekt i stedenfor opp? hva tenker dere rundt dette?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke samme problem som deg. Jeg går bare opp og opp, men nok om det. Jeg skjønner at du er urolig, fordi du har gått så mye ned. Men bare ta det med ro. Babyene får det de skal ha uansett. Hvis det etter hvert viser seg at du faktisk får i deg for lite næring, eller at du f.eks blir dehydrert, så vil du jo få oppfølging fra legen/jordmoren din.

Skrevet

Hei.

Jeg kjenner meg godt igjen. Jeg har gått ned over 20 kg. har 4 dager igjen til termin, og er fornøyd med at jeg for første gang på gudene vet hvor mange år er under 100kg.

Var litt ille en periode fordi jeg fikk ikke i meg noe næring, men jeg har blitt fulgt opp... og babyen lider ingen nød.

Så ikke ha dårlig samvittighet for at du føler glede over det :)

Skrevet

Hei Anonym 14:02

Har du gjort noe spesielt for å gå ned så mange kilo i svangerskapet? Hva var startvekten din, om jeg kan få spørre?

Er det ekstrem kvalme som har gjort at du har mistet så mye vekt?

Jeg har også lyst til å gå ned i vekt under svangerskapet, men først må jeg bli gravid :-)

Skrevet

Nei jeg har ikke gjort noe for det. Jeg fikk ekstrem kvalme, så jeg endte i ketoacidose og mistet da 600gr i døgnet. Jeg veie 123.5 (blæh...) før jeg ble gravid, og var nede i 96 kg... har gått opp 5 kg nå. Men de siste ukene har jeg ikke kastet opp og spist som normalt og dyttet i meg alskens godsaker, likevel har jeg bare gått opp 1 kg på 3 uker (og det er nok lille babyen min som har den kiloen). Jeg har fått økt forbrenning hvertfall.

Det er mange overvektige som får økt forbrenning under svangerskapet, og dermed går ned istedet for opp uten å måtte gjøre noe for det. Uansett, jeg har liksom ikke hatt dilla på noe usunt heller (bortsett fra champagnebrus nå), har fra uke 26 ikke vært så plaget med kvalme og har da spist mye frukt og grønt.

Er jammen meg ikke så lett det å være overvektig og gravid... men deilig å ha mindre å bære på nå før jeg skal føde enn jeg hadde før jeg ble gravid :)

Skrevet

takk for svar :-)

er vel normalt å bli noe urolig, men prøver å ta det med ro.. spiser enderlig bra igjen nå, men fortsatt gått ned 3 kg siden JM besøket.. får håpe det snur snart (for ungenes del)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...