Gå til innhold

sanasol/tran?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir dere barna deres sanasol? Tran i tillegg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre ingen av delene. Har prøvd å gi han tran, men det vil han ikke ha. Fikk et tips om tran med smak, så bør vel kjøpe en flaske.

Skrevet

Det ideelle i denne alderen er tran, biovit/sanasol og kalk.

Skrevet

Her har poden fått tran fra 6 uker ( han er nå 2,5 ) og han elsker det! spør alltid om å få mer ; ) En kort periode fikk han D-vitamindråper, men før det var tomt gikk vi tilbake til tran.

Skrevet

Hun får Biovit og Omega-3/trankapsler(tyggekapsler med verdens kunstigste jordbærsmak) hun elsker begge deler. "Pillen, pillen, pillen!!!!" Kommer ut på kjøkkenet når jeg smører frokost og krever tranpillen sin!

Skrevet

2åringen vår får 1 ts tran og 1 ts sanasol.

Skrevet

2 åringen får sitron-tran i flaske sammen med bringebær/blåbærjuice. Glir rett ned, han merker ingenting! Jeg bare sier: ÆSJ!!! Før kjøpte jeg Omega med smak på helsekost, men det er dyrt. Tran og Sanasol kan gis, om du tenker på D-vit er det bare helt hysteri med at man kan ta for mye. Jeg får het makk av de på apoteket som ikke skal gi multivitamin med D-vit om man tar tran. Skal mer til å bli overdosert enn det!! Dessuten anbefaler kreft-eksperter å ta mye mer D-vit enn det norske myndigheter gjør.

Skrevet

Gutten vår på 2år får en ts tran og en ts biovit hver dag. Har fått tran siden han var bitteliten og har derfor ikke noe problem med å ta det. Tror dessuten at det hjelper at vi også tar tran hver dag....!!!

Skrevet

HI;

Jeg tenker først og fremst på vitamin A og Vitamin D som lagrer seg i kroppen.

Googlet sanasol, og der står det at man ikke skal gi både tran og sanasol, nettopp pga dette.

Kanksje man kan ta én dag med tran og én dag med sanasol. Tenker først og fremst på min lille 2-åring som er en meget kresen spiser og kanskje ikke får i seg alle vitaminer hver dag.

Hva synes dere?

Skrevet

Nå er det ikke bare for mye D-vitamin man er redd for hvis man kombinerer eks Tran og Sanasol men også for mye A-vitamin, og det er ikke bare hysteri (særlig viktig for gravide).

Hilsen apotekkjerring

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...