Gå til innhold

Hvordan går det med dere uke 42 damer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

tror at puppene detter sammen når el sprøyta er ute av kroppen jeg.

Jeg har det sånn også, de er blitt litt ømme igjen nå men igår var de ikke det.

Jeg tror jeg er gravid, jeg har de symtomene som jeg har hatt de siste 3 gangene dette året. har jo hatt i kjemisk og 2 sa...

Men får håpe jeg får beholde denne gangen, Spiser metformin og har blodfortynnende for 1 gang.

Jeg hadde skikkelig mensmurringer 8 dpo, det er helt nytt for meg , sånne tak liksom. I dag 10 dpo har jeg vært veldig sliten , og nå har den typiske hodepinen(har aldri vondt i hodet ellers)har kommet. Jeg ser sliten ut for å si det sånn !!!!

Søsken håp for Edvart

Åssen i all verden kunne noen spørre om du var 50 år? det var drøyt gjort, hvorfor i all verden fikk du det spørsmålet??

Skrevet

Skal vi lage en liste med testdatoer for oss?

Bjørnen Collargol - tester 30 okt

Søskenhåp for Edvartsen - tester også 30 okt

Stinemin (sniktester hele tiden) men test 27 okt;)

Lady-alice - tester 28 okt

Skrevet

Saline (sniketester også litt...) tester på Riksen 27. okt

Skrevet

Ååååå stinemin får endelig håpe det! Føler meg faktisk også litt gravid men er så redd det er innbilning. Er trøtt og sliten hele tida, og uggen pluss "press" som jeg kjenner igjen i magen. Men det kan også bety at mensen kommer snart. Nei det er til å bli tussete av uansett.... Ja hvorfor spurte hun meg om jeg var 50, det var visst sånn at hun skulle intervjue folk på akkurat 50. Ser ikke akkurat purung ut, men de fleste tipper jeg er rundt 35 da, så ja det var vanvittig frekt uansett rett og slett å spørre sånn.

Skrevet

Saline (sniketester også litt...) tester på Riksen 27. o

Nurket - tester 28 okt

Skrevet

De mest vanlige svangerskapssymptomene er:

Småblødninger

Er en av de tidligste symptomene på graviditet. Etter ca 6 – 12 dager fester embryoet seg til livmorveggen og det kan forekomme småblødninger og kramper.

Forsinket menstruasjon

Er det mest vanlige symptomet på graviditet. De fleste kvinner opplever at menstruasjonen uteblir. Noen kvinner har menstruasjon under svangerskapet men den er da kortere og med mindre blødninger enn normalt.

Ømme bryster

Hovne og ømme bryster er et svangerskaps symptom som kan oppstå allerede etter 1 – 2 uker etter unnfangelsen. Noen kvinner opplever også at aerola/ området rundt selve brystvorten får en mørkere farge.

Sliten / trett

Det å føle seg sliten og trett er et symptom som kan oppstå allerede 1 uke etter unnfangelsen.

Ryggvondt

Smerter/ ømhet i nedre del av ryggen kan merkes allerede tidlig i svangerskapet. Noen kvinner opplever lette ryggsmerter gjennom hele svangerskapet.

Hodepine

De plutselige hormonforandringene som kroppen utsettes for kan gi hodepine i begynnelsen av svangerskapet.

Hyppigere vannlating

Etter 6 – 8 uker så vil behovet for hyppigere vannlating øke.

Rare lyster

Mange kvinner opplever at de får steke lyster på spesielle matvarer. For noen så kan dette vedvare gjennom hele svangerskapet.

Kvalme

Det mest kjente symptomet på graviditet. Oppstår ofte 2 – 8 uker etter unnfangelsen. Noen kvinner opplever bare kvalme om morgenen de første månedene mens andre har disse plagene hele dagen og / eller gjennom hele svangerskapet.

Skrevet

Håper du er gravid Søskenhåp for Edvart

siden du er medisinfri kan du jo føle mer på kroppen din også.Krysser fingrene for deg.

Jeg fikk en veldig posetiv billigstrips i dag, myyyye sterkere enn igår.

Aldri opplevd å få en slik knall strek fra en dag til en annen.

Jeg er gravid, men du vet jo at jeg ikke klarer å være kjempe glad enda, men siden eggene mine var meget bra for 1 gangtror jeg litt mer nå enn tidligere kjenner jeg.

Ja frekkeste jeg har hørt om den alderen, det var stygt!

Skrevet

Hva kjenner så jeg?

- Nattesvette....bruker aldri å ha det?

- Humørsvingninger....vel...hvordan er egentlig jeg som normal etter to homonmåneder? Skikkelig deppedag onsdag...

- Trøtt om kvelden....litt trøttere enn normalt om kvelden? Kan være mange grunner til det...

- Sliten...orker ingenting...også det har vel vart en stund?

- Ingen bløding enda...bra tegn!

- Rar og uvant trykk i panna...to - tre dager nå...PMS eller hormonforandringer?

- Mange dobesøk i går...kanksje drakk jeg litt mer fordi jeg er tørst?

- Litt ømme pupper, men ikke som de var...Phfff for noen dager siden. Stikker litt når jeg fryser.

- Litt aktivitet der ned...ikke smerter, vet ikke helt hva jeg kjenner egentlig...hadde noe lyskestrekk?

- Litt tyngde rundt livmoren...kjente det da jeg var ute og gikk...men ikke spreng eller noe. Ikke påtagende trykk heller...

- Litt uggi...sliten og lei eller positivt?

- Lurer på å sjekke livmortappen? Er den lukket er det et godt tegn...men litt redd for å fikle der inne :-(

Skrevet

Hurra Stinemin!!!!

Håper spiren sitter nå da og at dette er en blå trend for oss!!!!

Forstår godt den følelsen du har av å være reservert...har man misstet flere ganger sitter det i...men nå er det nok lillegull som har flytta inn skal du se...til slutt må man jo bare råke på et babyegg???

Hvilke medisiner fortsetter du med?

Skrevet

Dette høres jo veldig lovende ut Nurket!!

håper du er gravid.

Mitt tydeligste tegn er hodepinen og ømhet i livmoren og hete tokter!!

og sliten .

ikke så veldig kvalm og ikke ømme pupper mer. Men føler meg gravid, og har en god følelse.

Jeg bruker klexane og metformin. Men har ikke mer cyclogest til uka. Bruker du det lengre?

Skrevet

Om dette går vegen...innimellom har jeg en god følelse...men tørr liksom ikke helt å håpe...har blitt lurt før...

Men denne hodegreia er ny for meg...ikke vondt direkte...mer sånn rar puls eller trykk i panna når jeg reiser meg...hatt det i flere dager...

Og nattesvette de lux...også helt nytt...

Rart...

Da skal jeg fortsette på tilskudd ja.. til uke 12....tørr ikke annet...

Ønsker deg lykke, lykke til altså! Så mange nedturer må jo bli belønnet om det er rettferdighet i verden?

Blått lykkestøv!

Skrevet

Nurket - tester 28 okt

Snart mamma? *ruger* teste dag 29 okt.

Skrevet

Hei alle sammen!

Eg har testdag på mandag siden legekontoret iike er åpent på søndag.er idag på rd 11 testet neg idag,så da er det vell liten sjangs for at den er pos i morgen??Noen som vett om dar ennå er håp????

Skrevet

Hei jenter jeg hiver meg inn her jeg også.

Jeg satt inn ett frysegg 16/10 som har ligget på frys siden 07 jeg er vel ikke den største opptimisten her inne men håpet ligger laaaaangt der inne :-)

Nurket - tester 28 okt

Snart mamma? *ruger* teste dag 29 okt

Tyren72 - tester 30 okt

Skrevet

Kan fortsatt være mulighet for at du er gravid ja. kan være du produserer lite hcg og da kan det være lurt og teste igjen om noen dager:)

Krysser fingrene for at du får en positiv test over helga :)

Skrevet

usj...

har en sånn ekkel følelse i dag...

Synes jeg har litt sånn mensenverk...bølger som kommer og går...litt varmeflash....verk og rar i magen...

Tror jeg må svi av en av testene i morgen tidlig...dette føles ikke bra akkurat nå...

Huff...

Skrevet

Ja det er så ekkelt å gå å kjenne etter hele tiden, jeg hadde hatt dårlig følelse selv om jeg ikke hadde testet så klart i dag, for synes jeg har lite symtomer nå , hodepinen er litt borte og ikke kvalm. derfor bloir vi så lurt av dette. ja ta en test i morgen så håper vi det er en ekstra strek på din i morgen:)

Gjest Bjørnen Collargol*ruger
Skrevet

Så tidlig alle sammen tester..... Selv testet jeg på rd 6 for å se som el-sprøyta fortsatt satt i.... og testen ble positiv. Da tenker jeg som så at det helt sikkert tar noen dager til før den er ute av kroppen.

OG med tanke på alle de som tester alt for tidlig og blir deppa fordi testen blir blank så skal jeg spare meg for det!

Nei jenter, ikke deppe fordi dere tester negativt flere dager før dere har fått beskjed om å teste. Det er en grunn til at de sier man skal vente i 2 uker... Se på meg forrige runde. Testet en veldig svak test på rd 13.... og 2 dager etter hadde jeg en hcg-verdi på 111. Dvs at jeg var helt klart gravid.

Så IKKE mist motet dersom du tester negativt rundt rd 10-12, det er fortsatt fullt mulig at du har en spire som har klamret seg fast! :D

OG blødning trenger heller ikke bety at man ikke har lykte, jeg blødde fom rd10 tom jeg var 7+4 på vei... Dette er en supervanskelig prosess og stort sett alle symptomer på graviditet og mens er de samme. Symptomer kommer og går og gjør at vi blir helt ør av å tenke på det og ananysere de...

Oi håper ingen oppfatter dette som for kvasst, men det er kanskje greit å prøve å spare seg for unødvendige bekyringer når man egentlig ikke må?

Gratulerer med en sterkere strek i dag Stinemin :D Håper alle som en kommer etter med like sterke streker uken som kommer!!!!!

Skrevet

Takk Bjørnen Collargol¨

Ja det er tidlig å teste, men jeg blir ikke deppa hvis streken ikke kommer frem når jeg tester for tidlig, vet alt om at det kan skje superfort , jeg er bare kontroll frik og klarer bare ikke la være, så har man negativ dag 10 el 11 kan man likevel være gravid.Det er jo en grunn til at vi får beskjed om dette.

Tvillingene mine er det nesten en uke i mellom, det ene egget vandret vel litt rundt før det festa seg...) min test strek var iallefall veldig sterk i dag og i går var det en nesten usynlig test, så mye kan skje på kort tid.

lykke til alle jenter

Gjest Bjørnen Collargol*ruger
Skrevet

Jøss en uke mellom :) Helt utrolig det da!

Ja, en sterkere strek er jo et veldig godt tegn ;)

Det jeg skrev var vel mere myntet på de som blir så lei seg når de tester for tidlig. Jeg har skjønt at du har krontoll på hva du driver med ;p hehe :)

Skrevet

Ja gammel i gamet ;)

Skrevet

Fantastisk stinemin og må det nå bare vare ut 9 mnd!!! Ja er det kanskje vår tur nå?? Har vært på farta i hele dag og kjenner meg fremdeles "rar" men tør jo ikke tro noe enda.

Skrevet

Heisann...

Så lang tråd vi har fått! Kult!

Føler meg litt rar jeg og...men vet ikke om jeg tørr teste i morgen likevel...

Koko...

Nå har jeg håpet foran meg...kanskje jeg ALDRI skal teste og se hva som skjer??? :-0 He he he....

Fått litt mer rare pupper i dag...synes det trykker under armene og sprenger litt igjen...kanskje innbildning det og...litt rar i mageområdet og...verk og ja ikke vet jeg altså....

Huff så nervepirrende....det er vel bare test som kan fortelle?

Usj...

Skrevet

Rugedag 10:

Jeg mygga på testinga....

Så langt, fint lite av merkbare signal...hodeverk/trykk på fjerde dagen...dt er vel alt...

Ingen tante..sist begynte jeg å blø dag 10...og hadde positiv test...

Lykke til jenter med nerver av stål...

Skrevet

spennende Nurket, mygga? betyr det at du venter med test? Posetivt at du har hodeverk da, jeg merker ingen ting annet enn at det er press der nede,og veldig stikking av og til også har jeg nærmest forstoppelse

min test var mye sterkere i dag:) jeg heier på resten av dere jenter!!.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...