Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 26. oktober 2009 #101 Skrevet 26. oktober 2009 Takk Stinemine... 2. forsøket hos Hausken...Første ga positv test... Har hatt endooperasjon siden sist....trodde det skulle hjelpe... Er bare helt knust...fatter ikke hvordan jeg skal stable meg på bena akkurat nå...til nå har tanken på et nytt forsøk drevet meg videre...Rart med den positive testen i går og blank i dag...kan et egg ha sittet så vidt? Det har gått i jamnt sig siste to årene...mye (i perioder får jeg si) handler om dette. Har helt angst for at jeg skal gå videre i livet uten at dette skal gå bra.. Skal snakke med Hausken etter testdag og høre hva han sier...er dette bare tull å fortsette med...jeg hadde jo kryss i sommer! Og så begynner ditt mareritt...i min alder er det vel 50% sjanse for at det går galt, OM man blir gravid...Jeg har nesten 50% uttelling på forsøkene mine...nesten positiv på halvparten av forsøkene...men hva hjelper det når de ikke sitter? Nei, tanta har ikke kommet...men tror jeg hadde kjent noe i kroppen nå om jeg var gravid...nå er bare alt helt flatt... Har nesten lyst å slutte med medisinene bare for å komme i naturlig modus...har hatt medisiner i kroppen siden tidlig august...det er leeeeenge det... Oj oj det stakkars hjertet mitt.... Lykke til Stinemin...ser ut som om du er den eneste heldige av oss damene her? For en statestikk..Har alltid blitt gravid vår/sommer, aldri høst/vinter... :-(
Gjest Bjørnen Collargol*ruger Skrevet 26. oktober 2009 #102 Skrevet 26. oktober 2009 Får helt vondt av deg jeg nå Nurket Men det er jo fortsatt håp! Husk at jeg testet veeeldig svakt positivt på rd 13 sist. Og da endte jo alt bra. Jeg blødde også så hadde liksom alle odds imot meg. Har jo 3 SA bak meg jeg også.... Vent et par dag før du tar en ny test, da vil resultatet være mere reelt.... Stoooot trøsteklem til deg! Uff, føles nesten litt som å strø salt i såret dette, men jeg testet positivt i dag. Rugedag 10..... hadde egentlig bestemt meg for å vente jeg altså, men idet jeg skulle sette meg på doskåla ombestemte jeg meg. Tok en test og det gikk ikke mere enn 30 sekunder så skimtet jeg en strek. Som jeg skrev over her så har jeg også 3 SA bak meg, så er fullstendig klar over at det kan gå galt ennå. Men jeg har siden jeg drev med sprayen bare følt at dette ville gå. Har aldri vært så rolig egentlig under en IVF prosess som denne gangen. Nå håper jeg at resten av dere jenter kommer etter med klare positive tester de kommende dagene.
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 26. oktober 2009 #103 Skrevet 26. oktober 2009 Takk og gratulerer BC! Måtte du ha en som sitter... Tøfft dette....nå har tårene kommet....føler jeg sørger over noen som har dødd, som jeg aldri har fått møte...Det er jo umulig å forklare andre hvordan dette føles...for de som ikke har prøvd dette da... Ja da...kan jo ha et liiiiiiite håp enda...men innstiller meg på at det var det... Synes femdeles den testen i går var rar... Er det egentlig så vanlig ikke å ha utslag før dag 12 eller 13? (Trøstehåp) Pust med magen....
Søskenhåp adopterer Skrevet 26. oktober 2009 #104 Skrevet 26. oktober 2009 Gratulerer Collargol !! Og lykke til videre for de det ser mørkere ut for.... Det at du fikk en svak skyggestrek Nurket er nok antagelig fordi du da "leste" den av lenge etter 5 minutter. Det står at man skal ikke lese av resultatet etter så og så lang tid fordi det da kan gi et feilaktig svar. Men rugedag 11 kan jo fremdeles være litt tidlig. Har ingen god følelse selv heller. Ga vel litt opp i går. Tviler på jeg noen sinne vil se en positiv test. Mannen min skulle snakke med barnevernet i kommunen i dag da for å få sendt over adopsjonspapirer. Jeg har jo egentlig gitt opp for lenge siden men det er alllikevel veldig leit at det aldri skal gå liksom. Man bygger opp et håp uansett. Men, blodprøva får gi det endelige svaret! Kommer nok til å ta en grav.test også før det.
Gjest Bjørnen Collargol*ruger Skrevet 26. oktober 2009 #105 Skrevet 26. oktober 2009 ja det er nok vanlig å ikke ha utslag så tidlig ja. Har oppgjennom årene lest om flere som har testet negativt rund rd 10-12. Så har det gått noen dager og de har testet positivt. Så det er faktisk ikke bare noe jeg sier Jeg pleier å bruke denne "jeg håper på det beste og er forberedt på det verste"....... mye i denne prosessen.
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 26. oktober 2009 #106 Skrevet 26. oktober 2009 :-) Søte damer...Takk! Skal prøve å holde motet oppe litt til... Tror kanksje det var en juksestrek i går ja....i dag satte jeg på klokke da den skal leses av før 10 minutt... Håper babylageret fremdeles har en liten til overs...
stinemin med tvillinger Skrevet 26. oktober 2009 #107 Skrevet 26. oktober 2009 Hei Nurket Snakket med Klinikken min (samme som deg) nå og de sa til meg at når jeg hadde fått så tidlig posetiv test som i dag trodde de det var tvillinger.... hjeeelp (glad uansett jeg altså) men siden hun sier at det er så tidlig å teste posetivt så må du ikke gråte å gi opp i dag, det er håp når det fortsatt er 2 dager til testing. Jeg har brukt billigstrimler, og de er jo veldig sensitive. ikke gi opp når du ikke har blødning, tenk posetivt det er masse håp enda!!!!
Mamma`n til Sandra Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter #108 Skrevet 26. oktober 2009 Gratulerer med spirer dere som har testa positivt. Skal krysse fingrene for at alt går bra. Dere som har testa tiligere en test dato og ikke fått mens enda, ikke gi opp. Kan være dere produserer seint hcg. Ingen forsøk er jo like så det trenger ikke være ligt fra sist du ble gravid . Krysser fingene for at dere får en positiv test på teste dagen:) Dere som har hatt misslykka forsøk gir jeg en kjempe trøste klem. Jeg har selv vert gjennom 3 negative forsøk så vet åssen det føles. Ønsker dere lykke til videre og lykke til med neste forsøk for dere som skal ha det.
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 26. oktober 2009 #109 Skrevet 26. oktober 2009 Har sjekket livmormunnen...den skal være lukket om man er gravid... Det var ikke min.... Noen som har erfaring med dette? Da er nok tanta rett rundt hjørnet...hele kroppen er punktert kjennes det som... Usikker på om jeg orker å fortsette på medisinene nå...
Gjest Bjørnen Collargol*ruger Skrevet 26. oktober 2009 #110 Skrevet 26. oktober 2009 Livmortappen min sist gang jeg testet positivt åpnet og lukket seg i hytt og pine.... Når jeg kommenterte det på Ullevål fikk jeg streng beskjed om å slutte å ta på den! Det kan irritere den. De hadde heller ingen forklaring på hvorfor det var slik da.... Fortsett med medisinene noen dager til du! Vent til du er sikker før du gir det opp!
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 26. oktober 2009 #111 Skrevet 26. oktober 2009 BC! her er det visst svar på alt....du prøvde visst det meste du den gangen? Skikkelig grusom dag...
Gjest Bjørnen Collargol*ruger Skrevet 26. oktober 2009 #112 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg har nok prøvd det meste over mange år jeg Blir jo slik når man prøver og prøver og ingenting hjelper.... Jeg har tempet, holdt livmortappen under oppsikt, sjekket (el-)slimet osv... har også ligget mange år (tror jeg) tilsammen med bena i været etter sex osv... Nei her skulle ingen ting være uprøvd! Men det eneste jeg har lært er at ingen ting er normalt og ingen ting funker.... Bortsett fra IVF og medisiner for å klare å beholde.... Håper inderlig at du får en positiv test om et par dager altså N!!!!!
Gjest Bjørnen Collargol*ruger Skrevet 26. oktober 2009 #113 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg kommer forresten på 1 ting som jeg vet mange har prøvd uten at jeg gadd akkurat det.... hostesaft Men akupunktur og homopat har jeg også prøvd, hehe... jo mere jeg tenker på det, jo mere dukker det opp :s
*tyren72* Skrevet 26. oktober 2009 #114 Skrevet 26. oktober 2009 Bjørnen Collargol* GRATULERER så mye med positiv test, så gøyyy.. Jeg testet i går 25/10 og den var helt blenda hvit men vet jo at det er tidlig og at den ikke trenger og slå ut enda, skal jo egentlig ikke teste før 30/10 så har enda noen dager igjen. Jeg har en del kvalmebøyer og i dag har jeg vondt i hode slik jeg pleier og ha før TR kommer vondt i ryggen og ja hele pakka kan man si.. :-) tenkte jeg skulle svi av en test i morgen også bare for gøy og se men har ingen god følelse på denne gangen heller.... Men Gratulerer så mye til dere som har fått positivt, kjempe bra. Nurket1 : hold motet oppe noen dager til, dette kan enda snu seg vet du.. (trøste klem)
Søskenhåp adopterer Skrevet 26. oktober 2009 #115 Skrevet 26. oktober 2009 Ja vi tester samme dag vi da Tyren :-) 30/10 er rugedag 12 for meg så tenkte også ta en grav. test da og regner med den da vil fortelle meg sannheten. Er også den dagen jeg forventer mens.
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 26. oktober 2009 #116 Skrevet 26. oktober 2009 Takk damer... I dag er det kun dere som holder meg oppe.... Kan liksom ikke trooooo at dette likevel skal kunne gå bra.Ingen tante enda...eneste trøsten akkrat nå... Skal ha en lang prat med legen uansett... Er jo redd kroppen har fått nok og at den ikke greier å bli gravid... Likevel rart siden alt går så bra.... Senest i marsforsøket mitt satte jeg ny eggrekord....så alt virker jo helt til det siste kritiske da... Derfor vet jeg ikke om jeg er moden for å gi meg heller...hadde legen sagt sorry her er det tomt og ingen håp...men alle er jo så positive... Ja ja...blir to spennende dager... Takk igjen og kose dere, dere som tester positivt...ingen større lykke... Til dere andre vet jeg ikke lenger hva jeg skal si...håper for alle enda... Fin gjeng!
Søskenhåp adopterer Skrevet 26. oktober 2009 #117 Skrevet 26. oktober 2009 Samme som hos meg det... bare fine egg, mange egg ut hver gang, mange befruktet, til og med en del på frys, alt ser så bra så bra ut.... men tror du de eggene vil feste seg da? Jeg lurer jo på om jeg har en del kromosomfeil på de så de slutter utvikle seg etter de er satt inn. Dette kan man nemlig ikke "se". Og de kromosomtester jo ikke egg på norske klinikker.
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 26. oktober 2009 #118 Skrevet 26. oktober 2009 Hva mer kan man gjøre da SFE? Er helt fortvila jeg... Må man bare fortsette og fortsette og håpe det er et lite egg som kan blir baby? Lest et sted at slike som oss (voksne piker) trenger gjerne flere (5-7) forsøk... Synes dette er tristeste forsøket til nå av alle jeg har hatt...for nå er jeg så redd at dette aldri vil gå... Redd kroppen har fått nok.... Sukk så tungt....
Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #119 Skrevet 26. oktober 2009 Hei!!Heilt grusom dag,prata me de på riksen idag,blei ikke gravid denne ganga heller=(Har mest lyst til å gi opp nå...blir nytt forsøk over nyttår da får eg inn 2 egg (vist eg orker en runde til).Lykke til til alle dere andre!!!Håper dere har spiren i magen til termin=)
♥ lillemin ♥ Skrevet 26. oktober 2009 #120 Skrevet 26. oktober 2009 Ser at tråden har blitt lang, og humøret mitt er alt for dårlig til å gå igjennom alt som blir skrevet dessverre.... ' Har hatt noen supre dager i Tallin med mannen min, og vi bestemte oss for å teste da vi kom hjem i går - tok 2 tester og begge var negative. I dag kom mensen... så nå har nok et forsøk gått i vaksken og jeg er bare sur og irritert og grinete og lei meg på en gang... Det er kanskje skuffa fellesbetegnelsen for alle de ordene er?!? Håper uansett at alle dere andre tester positivt og at lille spire sitter godt hos alle;)
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 26. oktober 2009 #121 Skrevet 26. oktober 2009 Dette har visst blitt en lang og trist tråd ja... Ikke mange positive resultat...som sagt har høst og vinter aldri fungert for mine egg...sikkert glade i solen... :-) Jeg har visst bidratt heftig i denne tråden ser jeg...ikke bare en fordel å være sykemeldt under prøving...litt for god tid kanskje...
babysoon? Skrevet 26. oktober 2009 #122 Skrevet 26. oktober 2009 hei lillemin Jeg var tilfeldig inne å kikket på denne tråden...(er selv i uke 43 "klubben") og ville bare si at det var utrolig trist å høre at egget ikke festa seg... (Vi hadde ivf rundt samme tid i feb/mars tidligere i år.. da det samme skjedde) Og ja, skuffelsen er utrolig vond. og alle tankene som surrer i hode er utholdlige! Håper du kommer deg raskt opp på hesten igjen! har du egg på frys?? *jeg føler med deg* Lykke til videre!
♥ lillemin ♥ Skrevet 26. oktober 2009 #123 Skrevet 26. oktober 2009 Akkurat nå er det som om en hel verden har rast ned i hodet på meg... Tror kanskje det blir litt forsterket fordi jeg hadde en så god følelse denne gangen, og under forsøket mitt har 3 av de nærmeste fått barn, og det gjør det litt ekstra tungt. Det er så innmari synd at det ikke går... Man blir så totalt tappa for energi, og ikke minst penger.... Jeg har ett eneste egg på frys, foreløpig har jeg ikke snakket med de på Ullevål, men vet ikke helt hvordan det fungerer når man har egg på frys. (?) Krysser fingerne for deg da babysoon, måtte det sitte for deg denne gangen!!
*tyren72* Skrevet 26. oktober 2009 #124 Skrevet 26. oktober 2009 Hei lillemin jeg tenkte bare jeg skulle si at det er ingen problem at du bare har ett egg på frys, jeg har hatt 3 ICSI + 2 avb icsi og på det første forsøket mitt som var i 07 fikk jeg ett stakkars egg på frys,( har ikke fått noen etter det) men glemte det egentlig helt bort i all prøvingen så etter mange negative forsøk så hadde vi egentlig gitt helt opp. Men så etter mye fram og tilbake så fant vi ut vi skulle ta ett siste forsøk og skulle ha det hos Hausken. Men rett før oppstart så kom vi på den ene eskimoen som lå på frys i Porsgrunn og ringte da opp der for og høre om vi kunne ta dette først, og det var helt greit, de forsto godt at vi ville prøve dette før ett privatfosøk. Jeg hadde jo så klart ingen tro på at dette ENE stakkars egget skulle klare seg men gikk for dette forsøket allikavel det var jo verd ett forsøk. Og egget ble tatt opp 15/10 og da jeg ringte 16/10 var egget klart seg kjempe fint med deling og alt så nå er jeg ruger igjen på ett eskimo egg :-) skal teste 30/10 så håper jo det har klart seg igjenom dette.. Du får ha lykke til videre og tenk positivt....( lettere sakt enn gjort )
Gjest Bjørnen Collargol*ruger Skrevet 26. oktober 2009 #125 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg og fikk et egg på frys... De på Ullevål sa til meg at dersom dette forsøket ikke gikk kunne jeg ta fryseforsøk etter 3 mens. Dersom fryseforsøket ikke går kan man begynne på nytt forsøk med en gang. Fikk det bekreftet av mannen min nå at det var det som ble sagt.... Ja det er ikke morro når et forsøk blir negativt nei... Håpet at vi skulle teste positivt alle som en jeg :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå