Mamma`n til Sandra Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Ja hvordan går det med dere?? Jeg har det greit. Kjenner jeg er sliten og øm i puppa, men det går seg da til:) Føler tia går fort egentlig. har teste dag 29 oktober:)
Gjest Bjørnen Collargol*ruger Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Rugedag 4 nå. Kjenner ikke så veldig mye egentlig. Men er litt kvalm, veldig med sultfølelse. Er også litt trøtt og sliten, men, men.... tror det var det... Ullevål sier at jeg ikke skal teste før 5-6 nov, men jeg kommer til å teste den 30 tenker jeg...
Gjest Bjørnen Collargol*ruger Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 Ja og så er jeg fortsatt veldig øm der nede!
Mamma`n til Sandra Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. oktober 2009 jeg er og på rugedag 4. Hadde innsett på fredag som var. Merkelig at du skal vente helt til 5-6 november før du tester.... Jeg kjenner ikke noe spes der nede lenger annet en at jeg kjenner jeg er litt hoven. (kjenner det når jeg putter inn denne herlige cyclogest, eller hva den heter)
Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #5 Skrevet 20. oktober 2009 Eg merker ingenting annet enn at eg er litt trøttere enn vanlig.Er på rd 7.Testdagen min er 26=)
Saline Skrevet 20. oktober 2009 #6 Skrevet 20. oktober 2009 Hadde innsett torsdag så da regner jeg med at jeg er på rugedag 5? Har kjent litt murringer og stikkinger så langt. I tillegg ser jeg at jeg har fått mye mer synlige blå blodårer fra hals/skuldre ned mot brystene som også er ømme og litt tunge. Har offisiell testdag den 27, men jeg greier neppe å vente.....;-) Sist fikk jeg positiv test allerede på dag 9 (etter uttak). Den gangen endte det dessverre i en MA. Tiden går såååå sakte.....
♥ lillemin ♥ Skrevet 21. oktober 2009 #7 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg er på rugedag 9, og er litt av-og-på kvalm, litt stikkinger i magen i blant, ganske så trøtt og et bryst som begynner å bli ganske tungt. Vi reiser bort for weekenden, skal egentlig teste mandag som kommer, men tar det nok på søndag siden begge skal tidlig på jobb på mandag. Hvis det er noe der, ville jeg synes det var kjedelig å måtte haste seg avgårde ut døra hver for oss uten å kunne juble høyt! Og ja, tiden går såååå sakte... Krysser fingrene for oss =)
Mia71 Skrevet 21. oktober 2009 #8 Skrevet 21. oktober 2009 Lykke til alle sammen. Jeg har ikke kjent noen endringer, men satt jo først inn torsdag forrige uke.Måtte tiden gå raskt til 29 okt!
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 21. oktober 2009 #9 Skrevet 21. oktober 2009 Hei! Synes denne rugingen er tøff jeg...emosjonell berg og dalbane... Rugedag 6 i dag... Puppene større/tyngre og har vært veldig vonde (særlig brystvortene/det røde området)...litt bedre nå. Fire kviser i fjeset i dag tidlig...bruker aldri ha det, og leser at det er Cyclogesten (håper jeg da...) Litt spreng i livmorområdet Har vært veldig emosjonell....gråter lettere...(er det egentlig mulig etter nesten åtte uker spray?) Trøtt...som alltid... Veldig sulten.. Metallsmak i munnen (kan også være pinjekjernene jeg spiste...) Typiske gravidesymptom...og typisk for Cyclogesten...og typisk inbillt svangerskap.... Huff...prøver å være positiv...men ikke lett...mange tanker som skal tenkes...håper så fryktelig, fryktelig... Da jeg var gravid, så hadde jeg nesten ingen symptomer før jeg kjent babyen sparke i uke 15! Synes 8 forsøk er nok jeg...synes jeg fortjener en "HAPPY ENDING" Lykke ti og stå på....
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 21. oktober 2009 #10 Skrevet 21. oktober 2009 Egentlig litt rørende og sterkt å tenke på at nå går vi rundt vi uke 42 damene som små satelitter rundtomkring med de samme drømmene, håpene og tankene.... Slenger ut litt lykkestøv jeg....
♥ lillemin ♥ Skrevet 21. oktober 2009 #11 Skrevet 21. oktober 2009 Ja, vi har en felles drøm og det samme håpet! Og jeg håper inderlig det klaffer for alle, for alle fortjener det like mye;) Jeg skrev en liten blogg for meg selv, dette med å måtte gå igjennom en slik prosess som vi driver med. At samfunnet rundt slenger ut såre kommentarer til oss, at vi er enda unge og at det ikke er noe hast, om man har prøvd det ene eller det andre, sæd donasjon etc etc.. Og så tenker jeg, er dette en menneskerett eller et menneskelig behov, dette med å få barn?!? Hadde alle de andre bare kunne følt det vi føler, så tror jeg holdningene hadde endret seg... Så nå jenter, nå er det vår tur!! Det er vår tur til å få våres lille lykkeferd!
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 21. oktober 2009 #12 Skrevet 21. oktober 2009 Lillemin! Selvsagt skal alle lykkes...jeg må bare psyke meg selv opp for å ha trua på dette :-)
Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #13 Skrevet 21. oktober 2009 Hei Nurket1! Eg har ikkje følt noenting fram til nå,bare litt trøttere enn normalt. Men idag er "alt" bare trist og leit.. Gråter lett,har ikke lyst og gjør noenting,føler meg rar i magen rart når eg trykker forsiktig over skambenet...Hva skjer med meg???Noen som vet?? Hilsen følsomme Ruli..
Gjest Bjørnen Collargol*ruger Skrevet 21. oktober 2009 #14 Skrevet 21. oktober 2009 Nurket1 og lillemin det var kjempeflott skrevet Ja jeg vet alt om disse kommentarene om at dere fortsatt er ung, det er bare å slutte å tenke på det osv..... Når det faktisk går 8,5 år før man endelig får den store gleden av å få sitt første barn til brystet synes jeg det har blitt nok slike kommentarer oppgjennom :s Det som i tillegg overrasket meg var når jeg nå fikk en kommentar på om det var nødvendig å begynne med IVF igjen så snart etter at vi hadde fått jenta vår? Jeg er 32 år og vet at dette kan ta laaang tid, hvorfor skal vi da vente i 1 eller 2 år til før vi begynner.... OG når jeg i tillegg fant ut at jeg har økende fsh-verdier ble jeg i alle fall glad for at vi begynte nå! Tenkt hvis vi hadde ventet litt til kunne det vært for sent! Nei nå jenter får vi ruge som bare p.... og krysse alt som krysse kan for at vi ALLE tester positivt i neste uke
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 21. oktober 2009 #15 Skrevet 21. oktober 2009 Hei Ruli! Har det litt sånn jeg og...gråter av alt...Oprah...fin reklame på TV...en gammel mann...you name it... Husk vi er under ekstremt press....prøver å gjøre minst mulig og bare være lat om kroppen ønsker det...sykmeldt ut til testdato... Jeg jobber i tillegg et sted med svært stor risiko for svineinfluensasmitte...usj...enda noe å bekymre seg for.... Dagene går saaaakte...det er vondt og litt godt...da har man enda håpet...jeg tenker at jeg er gravid pr.def.... Har hittil bare blitt gravid vår og sommer, så håper dette gir ny statetstikk? Mange rare kommentarer i denne prosessen...har hørt mye, men erfarer at åpenhet omkring hva vi gjør og hvor vondt dette er har opplst de rundt oss og jeg får mye godt tilbake.... mer lykkestøv og blåe kryss overbringes herved...
Gjest Bjørnen Collargol*ruger Skrevet 21. oktober 2009 #16 Skrevet 21. oktober 2009 Heia Ruli Alt i denne prosessen er normalt Vi har og driver fortsatt og dytter i oss medisiner på et eller annet vis, samtidig så er det noe som forhåpentligvis driver og graver seg ned. Følelser svinger og man kjenner på kroppen at den ikke er som den pleier. Vi har desverre ikke noe annet valg enn å være tålmodig og håpe at det om litt blir en positiv test....
stinemin med tvillinger Skrevet 21. oktober 2009 #17 Skrevet 21. oktober 2009 Hei jenter. dette er slitsomt for oss ja, tror dette blir mitt siste forsøk, det var alt for vondt til at jeg orker en gang til., så nå skal det gå bra:) Jeg har veldig mens murringer (satte inn egg 15.10) , hadde ikke det sist, da var jeg gravid... Jeg har testet litt for morro skyld siden jeg hadde et lass med billigstrimler liggende. Alt for tidlig og alt for duumt. Men hadde iallefall ikke el sprøyta igjen på mandag for da var testen hvit. I dag var det en bitte liten antydning igjen, men kan likegodt være el sprøyta eller ugjevne tester....Jeg er litt sånn , må ha kontroll orker ikke å gå å føle på symtomer..., så da tester jeg tidlig, begynner og bli gammel i gamet, og vet at tester kan være falsk glede så tidlig, mange egg som bare streifer innom, men er forberedt. Fikk ikke mensmurringer av crinone, er det mer vanlig med cyclogesten kanskje? krysser fingrer for oss, kun posetive tanker jenter:))))
Gjest Bjørnen Collargol*ruger Skrevet 21. oktober 2009 #18 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg hadde mensmurringer ved begge mine forsøk sist. Det ene var negativ og det andre positivt.... Det er faktisk veldig normalt å ha det når man er gravid pga spiren som vokser og "presser" på livmora slik at den skal utvide seg Stinemine det er kanskje greit å ta en test for å se at el-sprøyta er ute av systemet ja, men jeg vet ikke om jeg tør det heller jeg.... tror sannelig at jeg venter i 8-9 dager ennå jeg Har svidd av mange tusen tror jeg tilsammen på alle mine år som prøver Hehe, nei får prøve å fokusere på andre ting og sende mange gode tanker til embroyet der nede
Gjest Bjørnen Collargol*ruger Skrevet 21. oktober 2009 #19 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg hadde mensmurringer ved begge mine forsøk sist. Det ene var negativ og det andre positivt.... Det er faktisk veldig normalt å ha det når man er gravid pga spiren som vokser og "presser" på livmora slik at den skal utvide seg Stinemine det er kanskje greit å ta en test for å se at el-sprøyta er ute av systemet ja, men jeg vet ikke om jeg tør det heller jeg.... tror sannelig at jeg venter i 8-9 dager ennå jeg Har svidd av mange tusen tror jeg tilsammen på alle mine år som prøver Hehe, nei får prøve å fokusere på andre ting og sende mange gode tanker til embroyet der nede Men har du fått negativ og nå svaaak positiv igjen? Jøss, det var tidlig var det ikke? Får håpe at den streken blir sterke om noen dager da
Søskenhåp adopterer Skrevet 21. oktober 2009 #20 Skrevet 21. oktober 2009 Lurte på hvordan det gikk med deg Stinemin, satte du inn ett eller 2 - noen på frys?? Jeg ruger da på mitt ene "veldig brae" egg, og har 2 på frys igjen. Jeg er helt medisinfri nå, så det er rart - men innrømmer at jeg nå går mye mere og kjenner etter evt. symptomer fordi jeg nå vet at de som evt. kommer ikke er falske sånn som de kan være når man går på medisiner. Er på rd 3 da så har ikke akkurat kjent stort. Er på jobb som vanlig heldig vis sier jeg så går tida fortere. Det er IKKE artig å gå sånn å vente når en skulle hatt resultatet helst i fjor.... Jeg skal vente med å teste til det har gått 14 dager over mens. Da bør det være sikkert. Uansett regner jeg med jeg har kjent det på kroppen innen den tid. Pleier det. Hold ut i denne fæle ventetiden alle sammen og må vi alle få positive tester....Jeg har testdato 30/10
stinemin med tvillinger Skrevet 21. oktober 2009 #21 Skrevet 21. oktober 2009 Hei søskenhåp for Edvart Ja jeg jobber også,like greit. Jeg fikk inn to 4 delte egg, var flere 4 delte men de dyrket de vidre til dag 6 og da hadde alle stoppet opp, Hitill min beste fangst... Har Cyclogest som støtte denne gangen og merker at det er litt andeledes, Veldig mensmurringer i dag og i går. Jeg har jo brent av tester igjen som vanlig, jeg er jo helt ustoppelig.. Det har ikke gitt meg noen kloke svar uansett er jo alt for tidlig. Det var et sinnsykt vondt uttak synes jeg, andre smerte stillende enn på riksen, også er det visst litt verre med blodfortynnende, men ville ikke ha det u prøvd. Jeg har fått posetive tester 3 av 4 forsøk tidligere, så blir spennende å se om jeg både får posetivt og ikke sa denne gangen., håper det for jeg tror det er nok for meg nå. Spennende med deg, jeg beundrer alle som holder seg unna alle tidlige tester. Ja kanskje gullegget ditt ligger i magen din nå
Søskenhåp adopterer Skrevet 21. oktober 2009 #22 Skrevet 21. oktober 2009 Ja du er ikke god med de testene du ... he he. Jeg har EN graviditetstest hjemme, den ser jeg i skapet hver dag men der skal den jaggu meg få ligge en stund til.... Jeg vil ha et definitivt svar når jeg først tar den. Dessuten har jeg litt angst for tester, aldri sett en positiv en (bortsett fra el-testene da he he), så det er dårlig karma det med testing for meg liksom. Når jeg ble gravid med Edvart testa jeg ikke men venta på bp svaret.
agsi Skrevet 21. oktober 2009 #23 Skrevet 21. oktober 2009 Hvordan går man frem for å få IVF behandling? Er det aldersbetinget etc. Takk for svar!
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 21. oktober 2009 #24 Skrevet 21. oktober 2009 Litt rart spørsmål men...jeg har verdens teiteste passord her...kan man endre på det? :-)
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 21. oktober 2009 #25 Skrevet 21. oktober 2009 Hmm...mer vondt i ryggen i dag...nedover rumpa og i låra...hmmm lurer på om det er bra eller ei...synes det er litt mer murr også... Huff så slitsomt å ruge...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå