Gå til innhold

Andre som tar Albyl-E ?

cilles

Anbefalte innlegg

Jeg har 3 SA bak meg og har en gutt på 4 år. Jeg er gravid og 7+1 i dag. Jeg var på sykehuset for oppfølging pga habituell abort i går og i den forbindelse har jeg tatt en del blodprøver for å sjekke blodet mitt, kjønnshormoner og gentest. Jeg rakk ikke å begynne utredningen før jeg var gravid, men skal følges opp en gang i uken fremover.

I går fikk jeg vite at jeg visstnok hadde to verdier som gjaldt blodpropptendens som var utenfor normalområdet. Jeg tok også disse prøvene hos fastlegen i sommer og da var de normale.

Spesialisten jeg var hos sa at siden jeg har født et friskt barn etter et normalt svangerskap før, så var prosedyren å ikke gi noe blodfortynnende. De ville likevel ta nye blodprøver om et par uker for å sjekke verdiene igjen. I mellomtiden ville hun tilby meg Albyl-e. Dette var kun om jeg gjerne ville selv, men da jeg sa at jeg var usikker, så sa hun at hun hadde ville tatt de - så det kommer jeg til å gjøre.

Lurte på om det er andre som har vært i denne situasjonen ? At dere har født barn før og så først etterpå funnet ut om denne blodfeilen ? Og fikk dere noen behandling ?

Virket som om argumentasjonen var slik at iom at det har gått bra før, så vil det gå bra igjen..

Men jeg tenker jo at iom at jeg har 3 SA og et barn, så er det kanskje flaks at jeg fikk det barnet..

Fortsetter under...

Jeg har også et barn fra før og tre aborter på rad etter det. Jeg rakk heller ikke å gjennomføre utredning for habituell abort, men har fått Albyl-E likevel. Det løser visst problemene for mange med gjentatte aborter, og jeg har ikke hørt om noen risiko ved å ta tablettene. Jeg har allerede kommet lenger enn de andre svangerskapene der det har gått galt, så enten det er medisinen, ren flaks, eller det psykiske ved å føle at jeg gjør noe annerledes denne gangen vet jeg ikke, men det virker i alle fall! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...