Andreita09 Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Hei, jeg blir litt forvirra med dette med termindatoen, har liksom ikke helt forstått hvilken dag/uke det er. Har UL-termin 11 november, så har jeg lest at termindatoen er i uke 40+2. Har også lest at dette betyr 40 fullgåtte uker + 2 dager, alltså egentlig i uke 41 + 2 dager??? Så vil dette si at min uke 40 starter 2 nov, og 9 november er 40 fullgåtte uker?? så to dager etterpå er det termin?? Kan noen forklame meg dette please!? blir helt svimmel av dette jeg:) Har vært full forvirring med datoen da vi leser hver uke om utviklingen til baby, men så blir vi ( jeg og min man) ikke helt enig i hvilken uke vi egentlig er:)
Romeren Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Termindatoen er uke 40+2, og da er du i din 41. uke. Det er ikke verre enn det. (Tenk deg at vi er i det 21. århundre nå, i 2009. Vi har 20 "fullgåtte" hundreår, og er i vårt 21. ... )
Romeren Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 Du har forresten samme termindato som meg!! I morgen er vi jammen såkalt fødeklare... Jeg føler meg på ingen måte fødeklar. Hva med deg?
Andreita09 Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. oktober 2009 Ok, så da er det å regne seg tilbake til dagens dato får å finne hvilken uke vi skal lese:) hehe....dette skal jeg vise mannen min! for det er det jeg mente;) Du har samme termindato som meg ja! så spennende! hehe Ikke så lenge igjen da. Hvor i landet skal du føde? Tror jeg er ganske fødeklar egentlig (eller kanskje bare veldig lei nå), hvem vet! men hadde ikke vært lei meg hvis vi fikk se baby i kveld hehe. I følge tanta til min man (hu e liksom synsk =O ) skal vi ha baby i slutten av mnden, hun mente den 28....vi er litt spente på om dette stemmer nå....neste uke det!!
Romeren Skrevet 20. oktober 2009 #5 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg skal føde i Bergen. Meget mulig at du føder før meg, ja, om det som står på "din side" for denne uka her inne på bim stemmer Jeg er forkjøla og slapp, og venter på at jeg skal bli frisk så jeg kan gjøre i stand det siste som gjenstår for barnet kommer... men jeg tror ikke jeg kommer til å være "beredt" før selve termindagen er kommet... Kanskje du får beibi i neste uke! Får vel høre om det her inne da i så fall... Hvor skal du føde da?
Andreita09 Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 20. oktober 2009 Ja! Det tenkte jeg også på hvis det stemmer det som står på din side så slipper jeg kanskje å vente så mye lenger! . Men e jo sånn at det er vel baby som bestemmer det, kan æ tenkte meg...prøver ikke stresse og tenke på det så er egentlig forberedt på overtid hvis det er det min lille søte baby vil Skal føde i Trondheim jeg, har vært på omvisning og alt! virke veldig greit og fint der. Så har vi veldig lyst å prøve badekaret (hehe mannen min han tenkt seg oppi han å), virker så koselig det. Vi skal ta med oss levende lys og alt hehehe, får sikkert ikke bruke det når smertene er på plass kan æ tenke meg! Dumt du er litt forkjøla! håper du blir frisk fort å for gjort det sister forberedelsene til din baby kommer. Hvet du om det blir gutt eller jente? Mye som du mangler å fikse får babysen kommer? Har så å si alt klart jeg....tror jeg i hvertfall...
Romeren Skrevet 20. oktober 2009 #7 Skrevet 20. oktober 2009 Ikke mye, nei. Skal bare vaske noen klær, kjøpe et bæresjal (for det har jeg lyst til å prøve å bruke), og kjøpe noen stelleprodukter samt et par amme-bh'er. Mer enn lite nok til å gjøres på tre uker! . Men samtidig så har vi nettopp flyttet, og jeg kunne tenkt meg å gjøre litt i huset før barnet kommer, som å kjøpe noen rammer, henge opp bilder, etc. Vi vet ikke hva som kommer, forresten, noe som ergrer meg litt akkurat nå, for jeg begynner å bli litt lei å si "han eller henne" og "barnet" om det som gjemmer seg inni magen min Hold oss oppdatert på om din psykologiske innstilling "hjelper på"! Og god perm! (om du har jobbet til nå )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå