LillyMy+1<3 Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Min snart 3mnd gammel datter klarer ikke å finne søvnen selv i sengen sin når vi legger henne for kvelden. Så hun må gåes i søvn, så legges. Flere som har det slik? Noen som har noe tips, eller er det rett og slett slik det skal være når de er så små? Helt anneledes når vi legger henne på dagtid på stua, da sovner hun av seg selv. Har lagt til pledd og pute slik at senga ikke blir så stor og.
magica og lille tryll ♡ Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Vi har det også sånn, bortsett fra at vesla aldri kan finne søvnen selv, heller ikke på dagen. Hun må vugges i søvn i vogna, så dette lurer jeg veldig på også. Hun er 3 1/2 mnd.
Barbarella og froskebarna Skrevet 21. oktober 2009 #3 Skrevet 21. oktober 2009 Her har vi også samme problem, det gjelder hele dagen og natta. Begynner å bli ganske lei av å bære/vugge i søvn, og lurer på om vi gjør oss selv en bjørnetjeneste ved å ikke kjøre litt hardere metoder. Men han er jo så liten! (3 1/2 mnd). Tar også gjerne imot tips og innspill!
Ranni Skrevet 21. oktober 2009 #4 Skrevet 21. oktober 2009 De er så små ennå! Jeg var også redd for å "skjemme bort", men tok sjansen og bysset/ammet/bar i søvn til lillegutt var ca 4 mnd. Da klarte han å sovne i sengen hvis jeg satt ved siden av og strøk på ham/rugget litt på magen/holdt i hånden etc (varierte litt hva som funket). Hendte jo at han sovnet ved puppen også. Nå hender det at han sovner helt selv (er 6,5 mnd), men må ofte ha litt hjelp i ei hand å holde i. Virker ikke som han ble bortskjemt av byssinga og bæringa vi holdt på med, heller at han ikke var helt klar for å sovne på egenhånd ennå, men kanskje er i ferd med å finne ut av det nå. Ha tålmodighet med dem tenker jeg, tida går så fort.....
Underveis --> Skrevet 21. oktober 2009 #5 Skrevet 21. oktober 2009 Her var det mye bæring i bæresjal, og jeg tror mye av årsaken til at han nå sovner helt uten hjelp (må putte smokk en gang da) er at jeg har hatt vogge til ham. Byssing i sjal og byssing i vogge var bare herlig, syntes han. Ble et par gråtekvelder da jeg sluttet å vugge vogga da han var 4 mnd, men det gikk fort over. Var egentlig ikke store krisene heller, når jeg tenker etter. Så sluttet jeg å amme på sengekanten. DET var litt mer krise ;-) Men også der tok det bare et par kvelder, så var det helt som før. Nå, snart 7 mnd, sovner han i sprinkelsenga uten protester, og har generelt hatt lite søvnproblemer. Jeg liker å tro at det var smart av meg å tenke frem i tid. F.eks. at sprinkelsenger vugger dårlig. Vuggingen av vogga må derfor opphøre før overgangen til større seng. Det er selvfølgelig ikke det går like greit for alle :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå