Gå til innhold

Det gikk nok ikke denne gangen..... +spm fryseforsøk.

Anbefalte innlegg

Testet i dag på rd 13, og testen var nok en gang negativ. (Har vel testet nesten hver dag side rd 8, så jeg var nokså godt forberedt.)

Dette er mitt første fryseforsøk, og jeg har fortsatt 4 egg igjen på frys. Noen som vet om en kan gå rett på neste forsøk uten en syklus imellom? Er det mange her som sykemelder seg under forsøket? Jeg synes rugedagene er en enorm psykisk belastning, og i tillegg har jeg et stressende arbeid. Det hadde vært utrolig godt å ta det med ro de fjorten dagene fra innsetting til test..

Håper noen kan svare:)

Fortsetter under...

Det er jo evt. gyn/lege som sykemelder deg, det er ikke noe du kan "bestemme" selv. Jeg har blitt sykemeldt helt eller delvis ved tidligere forsøk, men ikke denne gangen

Hvis du er psykisk klar for det, og synes det er greit å beg. rett på hormoner igjen, så kan du sikkert få fryseforsøk nå med en gang.

Beklager å høre at det ikke gikk rette veien for deg denne gangen, hormonmamma. Det er i alle fall positivt at du har hatt såpass mange egg på frys - du får jo mange forsøk "gratis" på den måten. Det sier jo også noe om at du får ut mange og gode egg samt at sædkvaliteten er bra - og det er viktig i dette "gamet"!

De første fire forsøkene var jeg ikke sykmeldt i rugeperioden. Ved de neste/forrige to forsøkene var jeg 30% sykmeldt fra innsetting og frem til test - dette fordi jeg får mye bivirkninger under forsøket og rett og slett blir småsyk og helt utslitt samt har en stressende arbeidssituasjon med en lite sympatisk sjef som ikke er villig til å akseptere at jeg tar det mer med ro (les: legger inn mer normal arbeidsinnsats) i denne perioden. Med en delvis sykmelding kan jeg jobbe 80-100% i stedet for 120% pluss, som er nærmere normalsituasjon for meg. For meg handler dette om å kunne la kroppen få komme seg litt og ikke slite meg enda mer ut i en sårbar periode (som selvsagt heller ikke er bra mhp evt festing av embryoet) - det er altså i hovedsak en fysisk vurdering.

Jeg vil ikke være kritisk, så ikke misforstå, men er du sikker på at den psykiske belastningen blir mindre av å gå hjemme hele dagen i to uker? For min del er det viktig å jobbe, slik at hodet mitt kan brukes på andre ting enn tanker rundt rugingen. Det kan være et godt alternativ å få en delvis sykmelding, men du og legen din vet naturligvis hva som er best for deg.

Uansett så er jo dette noe du kan lufte med legen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...