Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Håper noen av dere har erfaring og kan gi meg noen svar. Jeg har i noen uker gått på ketolysekuren nå, når jeg oppdaget at jeg var gravid. Har skjønt at jeg bør kutte ut ketolyse under graviditet, men kan noen forklare hvorfor? Kan fosteret ta skade av for lite karbohydrat hvis resten av min kropp har godt av det? Er det noen grense for hvor lite karbohydrat man bør spise under graviditet? Ikke det at jeg skal gå på diett mens jeg er gravid, men jeg prøver å gjøre noen grep for å legge om livsstilen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kroppen som kun får tilført fett er ikke bra for barnet eller kroppen som skal tåle et svangerskap..du skal jo ikke gå på ketolyse mer enn 6 mnd sammenhengene,fosteret trenger variert kost med alle vitaminer..du kan trygt gå over på fedon,det må være en grei erstantning nå:)

Skrevet

Det er viktig å spise variert og sunt når du er gravid. Spise mer grønnsaker og proteiner enn vanlig. Man bør IKKE gå på noe lavkarbo når man er gravid, daglig inntak av karbohydrater bør ligge mellom 100-150 g. Prøv å spise mest mulig langsomme karbohydrater.

Skrevet

Egentlig er det vel ikke bevist at en ketogen diett kan være skadelig i graviditeten. Tror det går mer på at de ikke kan anbefale det fordi det ikke er vitenskapelig bevist at det er uskadelig. Jeg tror helt sikkert fint du kan få i deg det du trenger av næringsstoffer på ketogent kosthold også. Men for meg er usikkerheten nok til at jeg hadde valgt å utsette det til graviditet og amming var over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...