<3 Adrian <3 Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Jobber på et sted der brukerne kan være fysisk utagerende,og "gå løs" på personalet. Dette skjer ikke ofte,men kanskje en gang i uka el hver 14. dag i snitt. Vanligvis bekymrer dette meg ikke i det hele tatt,men nå som jeg har en liten spire i magen,kjenner jeg en stadig økende bekymring i forhold til dette. Er dette n god nok grunn til å få en sykemelding, eller er det bare jeg som er overhysterisk?? Lille knøttet ligger jo veldig trygt inne i magen, så det er ikke sikkertdet erså farlig om jeg får meg en "trøkk"?? Eller?? Erfaringer noen?? Ikke mange ukene på vei ennå,så sjefen vet ikke at jeg er gravid...
Reflexia Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 jeg ville snakket med legen!! for meg personlig er det sykmeldings grunn,men er jo legen som avgjør...evt få tilrettelegging i jobben,, lykke til!
bullebull&gullegull Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 Jobben må enten legge til rette så du får andre oppgaver. Eller så er veld en beste løsningen å gå over på svangerskapspenger. Sykemeldingsgrunn tror jeg kanskje ikke det er. MEN det skal ikke være fare for deg eller barnet når du er på jobb. I politiet får man umiddelbar kontorjobb når man blir gravid. I psykiatrien vet jeg mange steder de legger til rette. Ei venninne av meg som jobbet i psykiatrien gikk direkte over på svangerskapspenger fordi hun jobbet i tungpsykiatri og de ville ikke ha henne inn døra en gang. Tenk også på det at en stor gravid mage kan være en provokasjon for psykisk ustabile mennesker. Et lite tips i allefall Ta det opp med lege eller jordmor så snart som mulig. Ikke sett deg i en risikosone som er unødvendig.
vi har verdens fineste gull Skrevet 20. oktober 2009 #4 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg jobbet en periode på post 1 på psykiatrisk. Der hadde de en regel om at når en ble tydelig gravid, altså når magen begynte å vise, måtte en enten sykemeldes eller gå over i en annen "stilling". Altså ikke omgås pasientene på samme måte. En gravid mage kan trigge mange psykisk syke mennesker...Seff ikke alle, men en av 1000 holder...
<3 Adrian <3 Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. oktober 2009 Takk for svar jenter!! Det blir nok en samtale med leder i nærmeste fremtid. Håper det er muligheter for andre oppgaver. Ser egentlig mørkt på å skulle jobbe så tett på brukerne når magen begynner å vise, og å skulle gå hjemme hele svangerskapet høres ikke akkurat forlokkende ut det heller... Men om det er det som må til, så gjør jeg selvfølgelig det!
FruBoger fødeklar Skrevet 20. oktober 2009 #6 Skrevet 20. oktober 2009 På min sykemelding sto det "Slitenhetssyndrom" som skyldet jobb og graviditet. Jobbet nå ikke med utagerende folk, bare med idioter... Men klart du ihvertfall burde få melding om en litt tryggere stilling eller sykemelding, får du et hardt nok slag i magen eller dytt så er jo ikke det bra.. enda de ligger veldig veldig trygt der inne.. ingen vits i å utfordre skjebnen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå