Gå til innhold

Burde ikke 1. trimester gå frem t.o.m. 14+6?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt dette her med trimestrene.. På debattsiden står det at 1 trimester er t.o.m. 11+6, men i flere bøker står det at det uke 14. Noen som vet? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt forvirra der jeg og, men leste en oversikt der det stod at man gikk over i 2.trim 13+2. Var et sted inne på 2.trim det lå en oversikt. Men er jo ikke sikker på om det er rett heller når jeg hører det kommer flere alternativer :o)

Skrevet

det står jo her inne øverst på siden. Man er i 1 trimester tom 12+0. 12+1 går man over i 2. trimester.

Skrevet

Ja, det er nettopp det jeg ikke helt får til å stemme. For 12 + 12 + 12 = 36 - og vi skal jo gå gravide i 40 uker ca. Og spesielt siden det står noe annet i flere bøker.. *forvirra* :)

Spiller jo egentlig ikke så stor rolle - men jeg tenkte ift denne vaksinen, som ikke skal tas i første trimester. Er 12+0 i morgen, så lurer på om jeg må vente i et par uker, eller om jeg fra da er i gruppen som bør ta denne vaksinen nå snart.. Jaja. får vel ta en prat med legen :)

Skrevet

Man går over i 2.trimester når man e 12 uker ;)

Andre trimester vare mer enn 12 uker som dokker sikkert har lagt merke til ;)

Mulig dm har laga d første trimestere til 12 uke sia spontanabort risikoen droppe til bare nån ytterst få % etter uke 12? :)

Skrevet

Har lest via en annen baby-side fra utlandet, at der regner man at 1 trimester går frem til fosteret/babyen er 12 uker, altså 14 uker i svangerskap. Forholder meg uansett til lokale forhold her, og går over til 2 trimester når fosteret er 10 uker, og jeg er 12 uker svanger : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...