Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Hva er grunnen til at dere er sykemeldt og hvor mange prosent er dere sykemeldt? Jeg bare lurer på hva som skal til for å få det...om legene er strenge.. Jeg er ganske sliten og trøtt. Fungerer forsåvidt på jobb men er vrak når jeg kommer hjem og resten av kvelden. Så jeg fungerer ikke hjemme.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg var sykemeldt 100% hele svangerskapet pga ekstrem svangerskapskvalme. Du kunne jo ha spurt etter 50% sykemelding for min mening er at man må fungere litt hjemme også. Og det håper jeg leger også synes.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 Slik var jeg i seks måneder, uten å tenke på å være sykemeldt. Jeg fungerte jo sånn noenlunde på jobb, da fikk sofaen heller være min beste venn.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #4 Skrevet 20. oktober 2009 Hva om ma har barn fra før da? Skal man ikke ha energi til dem også?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #5 Skrevet 20. oktober 2009 Mener du at man som gravid bare skal godta å jobbe 100% og ikke klare å fungere normalt hjemme? Det er nemlig dette jeg er redd for at legen skal si...men det burde jo ikke være sånn.. Å fungere hjemme er vel vel så viktig som å være på jobb...kanskje viktigere? HI
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #6 Skrevet 20. oktober 2009 Da hadde jeg ikke barn fra før, men selvsagt kan det bli annerledes hvis man har det. Hvem vet hvordan det blir neste gang... Men de som sykmelder seg for å ha energi til å dra på kafé med venninner, de har jeg lite sympati for.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #7 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg er 100% sykmeldt pga jernmangelanemi, B12-mangel og lavt BT, som resulterer i null energi og depressiv tilstand. Når jeg går ut i permisjon vil jeg ha vært fullt sykmeldt siden uke17 av graviditeten.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #8 Skrevet 20. oktober 2009 Har vært aktiv sykmeldt siden uke 15, pga tunge løft og ikke mulighet for å tilrettelegge på jobb... Nå har jeg begynt å få bekkenløsning, så blir vel fortsatt sykmeldt tenker jeg... Er nå i uke 21.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #9 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg er i uke 25 og sykemeldt 100% nå pga bekkenløsning. Ble 50% sykemledt for dette da jeg var i uke 14, etterhvert så ble jeg aktiv sykemeldt. Det fungerte helt fint med aktiv, helt til sjefen min sa at jeg måtte være på jobb hele dagen. Prøvde det, men de dagene måtte jeg ha hjelp til å gå på do, da jeg kom hjem. Hadde så vondt at jeg slet med alt og klarte ingenting. Nevnte dette for sjefen, men fikk bare tilbakemld på at jobben måtte komme først. Da måtte samboeren min trå til enda mer hjemme....Nevnte dette for legen, da sykemeldte han meg 100%
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #10 Skrevet 20. oktober 2009 Har vært sykemeldt siden uke 7 pga ekstrem svangerksapskvalme. Regner med at det kommer til å vare ut svangerskapet som sist:-(
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #11 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg ble sykemeldt 30% i uke 16 på grunn av trøtthat. Sov veldig dårlig på natta, og gikk i halvsvime på jobb om dagen. Jobber i bokhandel, og skal helst være litt blid og hyggelig.. Ble sykemeldt 50% i uke 33, og 100% fra uke 35. Nå er jeg 37+4 og har gått ut i permisjon
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #12 Skrevet 26. oktober 2009 Lurte bare på om dere som er sykemeldt har fått sykepenger denne måneden?? , har pleid å få sykepenger rundt den 21 i hver måned og i dag er det 26 okt. og har enda ikke fått. får litt panikken om at nav har stoppet pengene mine. har vært sykemeldt i 3 mnd pågrunn av bekkenet. håper det ordner seg=)
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #13 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg har vært sykemeldt siden uke 5 pga ekstrem svangerskapskvalme, kort livmorhals og blødninger. og er nå 34+3 dager, og er sykemeldt fram til permisjonen.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #14 Skrevet 26. oktober 2009 Er aktivt sykemeldt pga av bekkenløsning og svangerskapsdiabetis. Orker ikke og kjøre meg helt ut påga beknet engang til skal gå lengst mulig . Med nr to holdt jeg på til jeg ble sengeliggende i fem mnd og det skal jeg ikke nå
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #15 Skrevet 26. oktober 2009 jeg hadde en sjef som mente det, at jobben skulle komme først, så fikk heller samboeren min gjøre alt hjemme...Men det var legen min helt uenig i, og han sykemeldte meg 100% Jeg har bekkenløsning og har merket det siden uke 14....er i uke 26 nå
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #16 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg er 100% sykemeldt pga migrene og svangerskapskvalme/oppkast. Det hjelper enormt å være sykemeldt, og jeg har energi nok til å gjennomføre alt "det vanlige" nå. Da jeg jobbet, lå jeg strak på sofa'n med kald klut på pannen resten av døgnet, og måtte kaste mann og barn på dør med en gang jeg kom fra jobb, for i det hele tatt å holde ut resten av døgnet. Slik skal det IKKE være - man skal ikke jobbe for enhver pris, for dermed å sette resten av livet "på vent".. enten man har barn fra før eller ei. (Men det sier seg jo selvsagt selv at dersom man har barn fra før, må man være enda mer opplagt når man er ferdig på jobb enn om man bare skal ta hensyn til den i magen..) Snakk med legen du, og få en sykemelding. De fleste leger har ingen vanskeligheter med å forstå at gravide kan trenge, om enn bare midlertidig, en sykemelding for å "komme seg ovenpå" igjen. Og skulle det var hele svangerskapet - ja, så får det heller være. Livet består av andre ting enn arbeid, og de fleste arbeidstakere er unnværlige nok til å kunne ta en velfortjent pause iløpet av svangerskapet.. Lykke til videre med graviditeten, og "god bedring"!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #17 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg var sykmeldt 40% fra ca uke 22 og det var fordi jeg trengte ett par dager i løpet av uken på å komme til hektene. Jeg var sliten og hvis jeg ikke hadde hatt sykemelding, hadde kvalmen tatt overhånd, og vonde kynnere. Den kom når jeg ble sliten eller anstrengte meg. En del skyldes også tretthet som følge av uregelmessig søvn og søvnmangel. Sov urolig og var våken flere ganger på natten (ja dobesøk) og sovnet ikke med en gang. Dette tok på kreftene og jeg kunne ikke fungere i 100%, men med 60% jobb og 40% sm gikk det fint å jobbe frem til permisjonen.
Gjest eelis+guttespire *har født* Skrevet 26. oktober 2009 #18 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg var 100% sykemeldt fra uke 16 på grunn av bekkenløsning. Jeg fungerte også på jobb hvis jeg fikk mange små pauser, men var helt ødelagt når jeg kom hjem. Legen min mente at hvis jobben ødela for resten av livet mitt, fikk jeg ikke jobbe. Jeg jobbet som servitør, og klarte ikke engang å lage middag etter jobb - ikke særlig gøy. Du kan snakke med legen din om 50% sykemelding, kanskje? :-)
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #19 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg var sykemeldt over halve første svangerskap, pga bekkenløsning. Jeg hadde en jobb jeg ikke hadde mulighet til å variere. Sjefen min hadde hatt bekkenløsning når hun gikk gravid og hun tvang seg selv på jobb, noe hun angrer ekstremt på i ettertiden. Hun ble aldri kvitt bekkenplagene. Så hun ville ikke ha meg på jobb heller. Legen så meg komme gående inn på legekontoret, og det første han sa: deg sykemelder vi. Andre gang jeg var gravid jobbet jeg hele tiden, i samme jobb også. Såvidt anntydning til bekkensløsning. Men da viste jeg hva jeg kunne og hva jeg ikke kunne. Så jeg unngikk alt jeg ikke kunne, så var nok derfor jeg klarte meg så bra som jeg gjorde også.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #20 Skrevet 26. oktober 2009 Ble sykemeldt i første trimester, men det var pga at jeg var innlagt på sjukehus med hypermesis, kobla til intravenøs. Sto mellom det og abort, så da var jeg sykemeldt hele svangerskapet som eneste mulighet for å bære fram ungen uten at vi begge skulle sulte ihjel. Sliten kan vi alle være, men jeg synes ikke det er grunn nok å være sliten for å få sjukemelding. Jeg skulle ønske jeg kunne jobba og gjort mitt i hele svangerskapet. Vær glad dere som kan. Bra legene er strenge, alt for mye hypokondri i dag.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #21 Skrevet 26. oktober 2009 Første svangerskap var jeg ikke sykmeldt en dag, andre 100% fra jeg oppdaget det grunnet 3 sa etter nr 1 (risikosvangerskap) og nå er jeg 18 uker på vei og 30% sykmeldt fordi kroppen ikke fungerer som den skal og det virker som det ikke har noe med svangerskapet å gjøre..
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #22 Skrevet 26. oktober 2009 19 uker. 20% sykemeldt pga B12 mangel, null energi, søvnproblemer og 3 mislykkede svangerskap bak meg. Jeg kan øke sykemeldingsprosenten når jeg ønsker det pga overfornevnte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå