Gå til innhold

Positive tester, uregelmessig mens, hvor langt på vei?

happy0610

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tatt flere ulike tester som alle viser positivt resultat. Resultatet var noe svakere på strimmel enn på QR , men CB digital viste Gravid etter ca 1 minutt, så ja, jeg regner med jeg er gravid :)

Nå tenker jeg bare på at jeg ikke aner hvor langt jeg er på vei? Har hatt veldig uregelmessig mens siden pilleslutt og har fått oppfølging pga en blodcyste som ble funnety for noen mnd siden. Den er borte og sist vag ul viste at eggstokkene nå var helt normale. Det rare var at strimmeltesten var positiv dagen før vag ul, men jeg sa ikke noe til legen fordi jeg ikke trodde jeg hadde tatt testen riktig ;) Han sa ingenting om at jeg kunne være gravid, selv om jeg trodde jeg var 1 uke over IKM. Var ikke det litt rart? Vel jeg tok 2 tester dagen etter og begge var veldig positive. Tok CB digital idag-positiv. Sist mens var for 44 dager siden.

Noen med erfaringer på dette feltet? Og bør jeg bekymre meg over at legen ikke så noen tegn til graviditet?? Jeg tipper at jeg er i uke 5.

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei

Ser at du spurte om dette for lenge siden, men siden kanskje andre lurer på det samme, svarer jeg allikevel:

Ved uregelmessig mens er det vanskelig å si. regn uansett fra første dag i siste menstruasjon.

I uke 4 og 5 er det vanskelig selv for en erfaren gyn. å se tegn til fosteranlegg; spesielt hvis han ikke engang ser etter det! det vil heller ikke være mulighet for å høre etter hjertelyd. Hos fastlege kan du ta hcg blodprøve istedet for urinprøve. Disse trenger nødvendigvis ikke å vise kjemperesultater før du er ca 5 - 7 uker på vei.

Såpass mange positive tester bør uansett være nok bevis for de fleste. Ring å bestill legetime for uke 10 ifølge din egen beregning. Derifra vil du få alle skjemaer osv som du har krav på. Ved første konsultasjon il du mest sannsynlig bli testet på nytt. Denne testen er i motsetning til det mange tror ikke noe bedre enn de du får på apoteket. Det er akkurat den samme, bortsett fra at det er en maskin som ser på strimmelen istedet for menneskeøyne. den kan også vise negativt resultat på et tidlig tidspungt.

Håper dette kom til nytte :)

• 2 uker senere...

hei:)

du kan nå få kjøpt Digital test med ukeindikator:

http://www.clearblue.no/ny-digital-graviditetstest-med-ukeindikator.php

denne er kjempe praktisk!:) kan jo prøve denne bare for å se hvor langt du er på vei?

Ellers ville jeg bestilt time hos lege:)

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...