Astra71 - tvillingmor Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 ...og den bekrefter at jeg er gravid! Jeg hadde hcg på 1868 på rugedag 16(!) :-D Det betyr altså at blodprøven jeg tok på fredag - som viste en hcg på mindre enn tre - var feil. Alle de positive hjemmetestene jeg tok i helgen ga jo en indikasjon på at første blodprøve måtte være feil, men det var usigelig godt å få det bekreftet! Det var ikke akkurat en morsom helg, med så til de grader motstridende testresultater.. Men 1868 må da være en fin verdi? Jeg tok ny prøve i dag, så får jeg vite litt om stigningen i morgen. Endelig kan jeg slappe av litt!!
MK73 Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 HURRA!!! Gratulerer, igjen... Du fikk inn to egg, ikke sant? Kan jo være dobbel glede, dette...!! Nå ble jeg glad for at bekreftelsen kom!
Astra71 - tvillingmor Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. oktober 2009 Takk skal du ha, MK73!! Dette er jammen en rar dag...er liksom helt i ørska, hehehe. Fikk nesten ikke gjort noe på jobben. Du kjenner nok igjen følelsen.. Tror du det kan være to der inne, med den verdien, forresten..? Lurer faktisk på om jeg kan ha hatt rundt firehundreognoe på testdagen, som var tre dager før jeg hadde 1868. Uff, meldingen min kom inn to ganger. Da jeg hadde lagret denne første, så viste den ikke på siden, selv etter flere oppdateringer. Så jeg skrev den inn en gang til...jaja. Hvordan går det med deg da, MK73? Uthenting snart, eller ferdig?
Astra71 - tvillingmor Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. oktober 2009 Og jo, jeg fikk tilbakeført to egg....hm.
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 20. oktober 2009 #7 Skrevet 20. oktober 2009 Hei igjen og takk for sist, Astra71! HIPP HURRA, endelig er du gravid! Jeg ble så utrolig glad da jeg akkurat nå leste at du er gravid, du fortjener det bare så veldig inderlig!!! Dette var oppløftende nyheter! Hvor har du gått til behandling? Og din Hcg var jo veldig høy, er den ikke det? Jeg hadde 142 på dag 14 da jeg var gravid i 2006, så kanskje er det tvillinger, Astra71?! Jeg skal til konsultasjon hos Hausken i slutten av oktober, og skal ha mitt aller siste forsøk hos de. Nå kan du prøve å slappe av og la det fantastiske underet synke inn! Ha en strålende kveld!!! :-) :-) :-)
Gjest Bjørnen Collargol*ruger Skrevet 20. oktober 2009 #9 Skrevet 20. oktober 2009 GRATTIS! Jeg regnet med at du ville få et godt resultat, men Jeg hadde 640 på rd 16 :-)
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 20. oktober 2009 #10 Skrevet 20. oktober 2009 Gratulerer så mye Astra:D Dette var fantastiske nyheter! Nå ble jeg veldig glad og lettet på dine vegne:o) Nå er det bare å slappe av og nyte graviditeten videre:o)
Astra71 - tvillingmor Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #11 Skrevet 20. oktober 2009 Takk skal dere ha, alle dere snille jenter! Jo, jeg tror kanskje hcg-verdien min er ganske høy. Er jo litt spent på hva det kan bety. Hvis alt bare kan gå bra de neste to ukene, så får jeg vite litt mer torsdag 5. november. Da er det tid for første ul. Gudbevaremegvel - tenk om det er to der inne...?! Men skal nå først og fremst nyte kvelden, og forsøke å bekymre meg minst mulig ;-) Vi har vært ved sykehuset i Haugesund hele tiden. De første forsøkene brukte jeg Puregon. Det gikk veldig fint på den måten at jeg fikk mange egg. Men aldri noen på frys. De to siste forsøkene endret vi taktikk. Vi gikk over på Menopur i stedet, og jeg fikk Klexane ved siden av(blodfortynnende). I tillegg gikk jeg på p-pillen i ukene førforsøkene, for å gi eggene ro og sikre bedre modning (visstnok). Jeg fikk langt færre egg med Menopur - forrige gang var det faktisk bare ett stakkars lite egg som kunne brukes, og forsøket mislyktes. Men denne gangen fikk jeg ut 8 egg - 7 av dem ble befruktet, og for første gang fikk jeg egg på frys! To stykker. I tillegg trente jeg en del før siste forsøk, så jeg gikk ned et par kilo. Ikke lett å si om det var det endrede opplegget som ga resultater, eller om gullegget tilfeldigvis kom akkurat nå, så det får vi nok aldri svar på. Men det trenger vi heller ikke hvis dette bare står seg :-) Nå satser vi alt på at dere kommer etter - det har dere så inderlig fortjent! Stor klem til dere alle!!
Rose69 Skrevet 20. oktober 2009 #12 Skrevet 20. oktober 2009 Så fantastiske nyheter:-) Etter så mange forsøk så lyktes dere! Og for en flott HCG! Jeg lager en kjempebølge for dere og sender en S T O R Gratulasjon! Klem
håp-74 Skrevet 20. oktober 2009 #13 Skrevet 20. oktober 2009 GRATULERE masse masse, så kjekt og få lese slike innlegg. Kose deg masse med spiren eller kansje spirene ; ) Du har ei fantastisk tid i vente. Lykke til videre ; )
hormonmamma Skrevet 20. oktober 2009 #14 Skrevet 20. oktober 2009 Gratulerer!!!!!! Så godt for deg å endelig få bekreftet 100% at du er gravid:) Kos deg med den voksende magen:):)
Tellefanten Skrevet 20. oktober 2009 #15 Skrevet 20. oktober 2009 Gratulerer så mye Astra, dette er vel fortjent. Du må kose deg fremover og lykke til den 5.
Søskenhåp adopterer Skrevet 20. oktober 2009 #16 Skrevet 20. oktober 2009 Det var vel det vi visste vel, visst var du gravid, og FOR EN HØY VERDI!! Det er nok tvillinger dette skal du se..... :-)
sitron72 Skrevet 20. oktober 2009 #17 Skrevet 20. oktober 2009 Jaaaaaaaa :) Det var dagens aller beste nyhet! GRATULERER så mye!
MK73 Skrevet 20. oktober 2009 #18 Skrevet 20. oktober 2009 Så er jeg tilbake igjen... Ja, jeg kjenner godt følelsen. Jeg var på jobben begge gangene jeg fikk beskjed om at jeg var gravid - hadde planer om å ta telefonen hjemme, men kom ikke så langt. Greit så lenge det er positive beskjeder :-) Ja, jeg tror sannsynligheten er større for at det er to spirer enn at det er en - så det blir ekstra spennende med UL for deg om et par uker! Uansett så er HCG-verdien bare en indikasjon. På testdagen ville du da vel ha hatt rundt rundt 600-og-noe, tror jeg, ettersom HCG-verdien gjennomsnittslig dobler seg annenhver dag. Jeg hadde uttak igår. Fikk som forventet bare ut tre egg, i formiddag var to av dem befruktet - så det blir spennende å se hvordan status er imorgen når jeg etter planen skal ha innsetting.
MK73 Skrevet 20. oktober 2009 #20 Skrevet 20. oktober 2009 Astra, kan jeg spørre hvorfor du har gått på blodfortynnende? Jeg skal trolig igang med Fragmin imorgen (hvis det blir innsetting) pga mulighet for antifosfolipidsyndrom. Jeg har hatt en blodprøve som indikerte det, og venter på svar på kontrollprøven...
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 21. oktober 2009 #22 Skrevet 21. oktober 2009 PS! Fikk du forklaring på hvorfor dette skjedde? Vet ikke om det hadde spillt en rolle...men jeg går f.eks. på en del midisiner som skal hjelpe å holde fast på en evt spire...hva om du hadde sluttet på viktige medisiner ol? Hmmm...Interessant tilfelle dette... Hvor testa du hcg? (Bare om du vil svare)
nifficat Skrevet 21. oktober 2009 #23 Skrevet 21. oktober 2009 Gratulerer så mye, Astra71!!!!! Kos deg masse med graviditeten :-)
Astra71 - tvillingmor Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #24 Skrevet 21. oktober 2009 Hei igjen MK73 :-) Klexane var egentlig mitt forslag til legen, og han mente det kunne være verdt å forsøke det. Gjennomstrømningen min har stort sett vært på 1,9 på venstre side i livmoren (hvis jeg husker riktig), mens den har vært litt høyere på den andre siden. Hvorvidt dette er unormalt vet jeg faktisk ikke, men jeg merket meg at ved forrige måling (før uttaket), så var verdiene litt høyere enn de pleide være (noe over to), og da sa legen til sykepleier at det var 'normalverdier'. Jeg har ellers ikke fått snakket mer med legen om akkurat dette, men tenker at siden han syntes det var en god ide å forsøke Klexane, så mener han sikkert dette er riktig ut fra et medisinsk ståsted. Dette syndromet du nevner har jeg ikke hørt om - tror de det kan være dette som er årsaken til at du har mistet? Og er Fragmin også blodfortynnende?
Astra71 - tvillingmor Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #25 Skrevet 21. oktober 2009 Hei igjen! Da har jeg fått svaret på hcg-prøven jeg tok i går, tre dager etter den forrige som var på 1868. Den viser at mitt hcg-nivå i går var på 7855!! Det er jo en firedobling på tre dager, omtrent? Da kunne jeg endelig ringe Haugesund sykehus og innrapportere verdiene. De var strålende fornøyde, og kalte dette 'flotte verdier' :-) Jeg spurte i samme slengen om de tror det kan være en indikasjon på tvillinger, men da svarte faktisk sykepleieren at det ikke var påvist noen sammenheng mellom høy hcg og tvillinggraviditet. Hun sa at det er så store indivuduelle forskjeller når det gjelder hvor mye hormoner den enkelte kvinne skiller ut ved graviditet at det er umulig å vite. Men, sa hun, dersom jeg kunne sammenlignet med et tidligere svangerskap hos meg selv, og jeg hadde høyere hcg-nivå enn jeg hadde hatt tidligere, så ville det kunne være en indikasjon. Men det nyttet visst ikke å sammenligne hcg-verdier med andre kvinner.....har dere hørt dette før? Synes jeg hører litt forskjellig, så ikke alltid like godt å vite. Men uansett, hvis dette står seg, så får jeg vite det om nøyaktiv to uker :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå