Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Helena.

Så spennende at det er flere som driver med pgd her inne. Jeg er i gang med mitt 2 forsøk i stockh.

Akkurat ferdig med primolutkur nå for å få i gang blødning, så er jeg i gang. Etter planen skal vi inn igjen til uttak 15 januar

Fortsetter under...

• 3 uker senere...

Å HærreGud! Vi skulle jo vente med det siste forsøket fordi vi var ganske lei av alt maset med sprøyter og negative tester. Men mannen måtte jo insistere på at jeg tok en graviditetstest før nyttårsaften, for sikkerhet skyld som han sa. (har ikke hatt mens siden det gikk galt i starten av november).

Jaggu var den positiv...?!

Hvordan vi i alle dager har klart det, aner jeg ikke. Og det var jo ikke akkurat planlagt, og nå må vi gjennom morkakeprøve og alt det stresset der igjen :( Vi som skulle slippe dette stresset tenkte vi. Da var det på'n... Krysser fingre og tær for at det er friskt nå. Vet ikke hvordan jeg vil takle (nok) en abort... :(

Annonse

Det er 50% sjangse for at det er friskt. (og 50% sjangse for at det er sykt).

Aner ikke hvor langt jeg er på vei da. Tok en sånn avansert test i dag, og den viste at jeg er over 5 uker på vei. Og ikke kvalm?! Det er jo heeeelt merkelig.

Fikk ikke time til fastlegen før om 4 uker. Prøvde å forklare at det hasta litt, men det var det ingen forståelse for. Får ringe til Ullevål på mandag å høre om de kan hjelpe.

Morkakeprøven skal jo taes rundt uke 11, så jeg må jo finne ut hvor langt jeg er på vei før det er for seint...

Uff....skummelt og spennende på en gang. Kjenner så godt til følelsen. Var gravid en gang i sommer, men det ble avbrutt naturlig lenge før uke 11 og morkakeprøve, men rakk å bli veldig anspent og nervøs. Jeg rakk å få sendt søknad til morkakeprøve, og den ble sendt av min datters lege på Ullevål. Jeg ville kontaktet IVF på Ullevål og hørt med de. Det kan jo være alfor lenge å vente 4 uker på time. LYKKE TIL! 50% er jo gode odds, tross alt:)

Uff....skummelt og spennende på en gang. Kjenner så godt til følelsen. Var gravid en gang i sommer, men det ble avbrutt naturlig lenge før uke 11 og morkakeprøve, men rakk å bli veldig anspent og nervøs. Jeg rakk å få sendt søknad til morkakeprøve, og den ble sendt av min datters lege på Ullevål. Jeg ville kontaktet IVF på Ullevål og hørt med de. Det kan jo være alfor lenge å vente 4 uker på time. LYKKE TIL! 50% er jo gode odds, tross alt:)

Da har jeg vært inne til IVF seksjonen på Ullevål. Jo da, der fant de ett bankende hjerte. 6 uker på vei. Skal tilbake om ei uke for å se at det fortsetter å utvikle seg, og er det i orden da, så blir det morkakeprøve i midten av februar en gang.

Kvalmen har begynt å melde seg å, men det er for mye som skjer på jobben til at jeg kan bli hjemme, så nå er jeg litt utafor om dagen må jeg si :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...