Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har nu äntligen fått en tid för ett första besök till Salgrenska och Huddinge sjukhus angående PGD. Vi ska dit den 9 september. Vet ni vad det första besöket går ut på? Tas det blodprover osv..?

Och hur länge har ni fått vänta efter första besöket?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140844111-pgd-v%C3%A4ntetid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var inne på første time på Solna/Huddinge i mai 2008. Var bare noen samtaler og blodprøver.

1. forsøk ble i februar (i år), og nå skal vi inn for 2. forsøk om ei uke :)

De er veldige koselige på Huddinge. Bor du i Sverige? (kan virke sånn på bokstavene:) Er du svensk å kanskje? ;)

Det er en spennende tid du har i møte. Bare spør om du lurer på noe, så skal jeg prøve å svare.

Jag är svensk ja.. :) Men bor i Norge!

Tack för svar förresten. Men jävlar vilken lång väntetid det var! Uff ufff uff! Jag som längtar så mycket. Men men, den som väntar på något gott väntar inte för länge! :D

Vad spännande med nytt försök, jag håller tummarna på att det ska gå bra för dig/ er!

Er ikke alltid så lang ventetid da. Har ei venninne som å har vært på Karolinska, og de var på samtale sammtidlig som oss, i mai 2008, og da hadde sitt første forsøk september 2008. Er nok veldig forskjellig hvordan det passer inn med syklus og ledige timer på sykehuset.

Får håpe det går raskere for deg. Kjenner godt til ventinga, og den er kjeeeeedelig. Jeg er ikke akkurat tålmodig heller, så dette er jo helt håpløst for min det :(

Hehehe ja då är vi lika, tålamod är inte något som jag behärskar något vidare bra! :/

Men nu är det ju inte långt tid kvar när det blir din tur då.. :)

Vi ska till Sthlm nu den 9 November så det ska bli intressant att se hur länge man får vänta.

Har du ett barn sen innan? Är det också ett PGD barn eller inte?

Annonse

Ja det är ju det som känns tryggt med PGD att man faktiskt vet att barnet är friskt.

Lämnar några prover och så i STHLM på första försöker eller?

Det är lite nervöst för det är ju inte så långt dit! :D

Har ni ägg på frys eller måste ni gå igenom hela proceduren igen? Och gör det ont vid äggplock?

På den første samtalen så er det bare noen blodprøver. Ellers er det bare samtaler.

Vi har ingen på frys nei. Vi endte opp med bare to friske, fine egg sist, og de satte vi inn :) Må gjennom hele greiene nå igjen. Er godt igang med sprøytene nå da. Blir ikke vandt til å stikke meg selv, men hva gjør man ikke for å få friske barn?

Eggplukkinga finnes ikke vondt. Jeg fikk så mye smertestillende at jeg sovna sist iallefall :)

Kan man välja själv om man vill sätta dit två ägg? För jag tänkte chanserna ökar ju ändå lite att kanske åtminstone ett ägg fäster.

Jag som är spruträdd kommer låta min man sköta det där åt mig, i början i alla fall. :D

Men du, den här gången kommer det att gå hela vägen för dig/ er! :D Jag håller tummar och tår!

Tack för att du tog dig tid att svara på mina frågor!

Man får velge om man vil sette inn ett eller to ja. Vi valgte to i håp om at iallefall ett festa seg, men slik ble det ikke. Håper det går bedre denne gangen.

Jeg har skikkelig sprøyteskrekk, men det er ikke sjangs for at mannen får sette den på meg. Jeg må ha kontroll på det selv. Bruker kortere og kortere tid for hver gang, men første gang brukte jeg en halv time før jeg klarte å sette sprøyta :( Det hjalp litt at mannen min også gjorde det da (på seg selv). Uten å sprøyte inn medisinene selvfølgelig :)

Å det var ju gulligt av din man att han också gjorde på sig själv! :D Så sött!

Så bra att man kan välja att sätta in två, jag läste någonstans att vissa sjukhus endast sätter in ett och sätter in två på tredje försöket.

Förresten var det lätt att hitta mellan sjukhusen?

Förlåt över alla mina frågor! Vi fick mejl på att flygbiljetterna är beställda idag! :D

Du får berätta hur det gick med äggplock, insättning och allt! Jag skickar dig alla mina lyckönskningar och håller tummen på att denna gången så kommer det att bli ett starkt plus för er!

/ Elina

Tusen takk for lykkeønskningene!

Har hørt at det er flere sykehus som ikke vil sette inn to ja, men på Karolinska var det helt greit.

Skal dere på Solna først, og Huddinge etterpå? Det er lett å finne veien mellom sykehusene (går buss fra dør til dør). Men vi brukte litt tid på å finne rett inngang på Solna. Det er store sykehus i Sverige. Er ikke vant med så store forhold her i Norge vet du :)

Annonse

Jo först blir det Solna och sen Huddinge. :D

Ja jag kan tänka mig att det är stort där, har faktiskt aldrig varit där. Det följde med en karta, men det var inte av den bästa kvalitén tycker jag! hehe

Än en gång stort lycka till! Och tack så hemskt mycket för att du svarade på alla mina frågor. ;)

Betalar man bussresan själv och får pengar sen eller hur är det? Vi fick ett brev om det av ullevål sykehus och där stod det att det skulle följa med ett schema som man ska fylla i, problemet var bara att det fanns inget sådant schema i kuvertet. :/ Gäller det mat också då eller? Och hur är det med boende när man är där för äggplock och tillbakasättning, står ullevål för boende också då eller?

Jag lovar det är mina sista frågor... :P

Det er bare å spørre i vei. Er gøy å kunne hjelpe.

Kartet er ikke så veldig bra nei, kan være greit å beregne god tid for å finne frem :)

Man må betale alt selv ja, så får man tilbake i etterkant (får også diettpenger). Skal følge med et skjema, men det får du om du henvender deg til Ullevål også.

Fly og overnatting ordner de på kontoret for pasienttransport. Husker ikke nr. dit, men ringer du å sier når og hvor du skal, så fikser de alt, så slipper du å betale for det iallefall :)

Alt er jo spennende ved dette :) Jeg syns det er kjempespennende å dra til Stockholm igjen, selv om det er tredje gangen vi er der. Det er jo spennende å se hvor mange egg de får ut, og befruktning og insett og og og...

Og så er jo Stockholm slik en vakker by å gå rundt i. Noe helt annet enn Oslo iallefall :)

När ska ni till Stockholm?

Jo Stockholm är vackert, finns mycket att se och uppleva. Oslo är inte så dumt heller. ;)

Jag som kommer från ganska norr om Stockholm där 35 grader minus om vintrarna gillar Oslo ganska skarpt.. hehehe :P

Nu är allt ordnat inför den 9 november, flygbiljetter, hundhotell med mera.

Så ni bor också i Oslo, får man fråga om ni bor centralt eller lite utanför? Vi bor ganska så centralt. Och vi trivs som fisken i vattnet.

Och hur gammal är du/ ni?

Trevlig helg förresten!

• 1 måned senere...

Hei Susa med ei på 2 år:)

Jeg ser på datoen at du hadde egg-uttak på Karolinska 26.10.

Det hadde jeg også! Jeg lurer på om du, mannen din og datteren din satt foran oss på flyet på vei ned dit også, så dere nemlig igjen på venterommet før egg-uttaket.

Uansett....er her inne for første gang nå og moro å lese om andre som gjør akkurat det samme.

Jeg fikk mange egg, og satte inn 2, men dessverre var det ingen som festet seg og heller ingen som kunne fryses, selvom jeg hadde 4 friske til overs. Så nå håper jeg å komme igang med nytt forsøk så fort som mulig.

Gikk det bra med deg?

Vet du forresten om det er 3 forsøk man får?

Hei Helena - 75 :)

Det var ikke tilfeldigvis du som lå ved siden av meg å? Hørte de som lå på andre siden av forhenget snakka norsk, og jeg ble kjempenysgjerrig på om det var noen herifra :D

Kan godt være vi var på samme fly. Jeg får ikke med meg så mye når jeg er ute å reiser med trollet :) Hun krever en del underholdning kan man si.

Leit at det ikke gikk for dere denne gangen da. Vi satte igjen med bare 1 friskt egg. Det ble satt inn, men festa seg ikke. Venter litt med den siste runden. Jeg er rett og slett drittlei. Og ja, det er 3 forsøk man har på seg.

Elena!

Hvordan gikk det på samtalene? Fikk du noen ca. tid? Håper du kommer igang snart.

Ja det var meg:)))

Og jeg ble så beroliget når jeg hørte du sa til sykepleieren at du ikke var nervøs, da du ikke kjente noen ting sist:) Takk!

Men veldig kjedelig at det ikke gikk med deg heller!

Jeg har ikke rukket å bli lei ennå, så kjører på. Men venter på en mans nå før jeg skal ringe inn og få nye datoer. Vår første datter kom naturlig, for vi visste ikke da at vi var bærere av sykt gen begge to, men nå som vi vet, vil vi ikke videreføre den sykdommen en gang til.

Og apropo flyreisen, så satt vi bak og hørte på trollet:) Hun hadde så lik gråt som datteren vår som var hjemme med barnevakt at vi nesten ble litt emosjonelle:)

Lykke til videre uansett når og hvordan det blir!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...