Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man pumpe alt i en omgang, eller går det an å pumpe litt, sette i kjøleskapet, og fortsette å fylle på senere på dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp, det går helt fint:) men ikke ha varm melk i kald melk, la den kjøle først. mm kan stå 24t i kjøleskap. dersom du fryser den, tåler den 6mnd i frysen. melkebanken sa at det beste var å tine melken over natta i kjøleskap. da er den holdbar i 3 dager!!! utrolig:)

husk at jo mer du pumper (dersom du pumper i tillegg til amming) jo mer melk får du. er du som meg og har mye melk, kontakt melkebanken om de er i nærheten. jeg er snart oppi 50liter til melkebanken:)

Skrevet

Når man leverer melk til melkebanken, får man noen for for betaling da?

Skrevet

På Ullevål får du 150,- kr literen + 40,- kr per levering, regner med at det er ca. det samme på de ulike melkebankene. Men om det ikke er så mye penger, tenk heller på alle de søte små premature eller syke barna du kan gi en bedre start på livet til ved å sette av noen timer i uken til å donere litt melk, det er absolutt verdt det, spør du meg! :)

På Ullevål trenger de flere givere nå (gjorde i hvert fall det for 2 uker siden), så hvis noen i Oslo sliter med mye melk, er det bare å melde seg. :)

Skrevet

what?!?!?! 150 for literen???? jeg får ingenting jeg! før fikk man når man leverte selv, men nå har de endret praksis. de kommer å henter, holder deg med alt utstyr og betaler for blodprøvene man må ta.

damn, jeg skulle bodd nær ullevåll... 50 liter ganger 150kr... mye penger for en alenemor ja... men men. jeg gleder meg jo over å kunne hjelpe de små prema-ungene også da:)

Skrevet

Rart at det er forskjellig praksis de forskjellige stedene... Men vi må jo levere selv, da. Får bokser og papirhåndklær og blodprøver gratis, men vi må stå i kø for blodprøvetakingen, da, og det var en laaaang og kjedelig kø, gitt. ;)

Jeg tenker det er litt som blodgiving, der får man jo en gave eller 50,- kr for oppmøtet.

50 liter er for øvrig imponerende, jeg kommer nok ikke opp i den mengden, men gir det jeg kan, i hvert fall. :) Kjenner flere som har hatt premature barn, og synes det er fint å kunne hjelpe andre i samme situasjon.

Skrevet

blodprøver tar jeg hos legekontoret der jeg vanligvis går. trodde det var vanlig praksis ikke å få betalt... regna litt på det og jeg hadde "tjent" nærmere 8000,- dersom sus hadde betalt like bra!

50liter er bare overskuddet... har en del liggende i frysen til poden når jeg begynner å jobbe igjen. luksus"problem" med så mye melk:) vi må alle bidra med det vi kan. tenk, 10ml er tross alt et helt måltid for en liten prematurbaby!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...