Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to jenter på syv måneder som spiser 3-4 faste måltider i løpet av dagen, så det skulle ikke være nødvendig med pupp om natta. Nå er det som regel pupp i ti-elve tida og i to-tre tida på natta, pluss at vi må opp noen ganger for å gi sutt. Morgenen begynner mellom fem og seks. Nå er jeg og pappaen helt utslitt (itillegg har vi hatt et par uker med forkjølelse), så prøver å motivere meg for nattavvening til helga. Noen som vil dele erfaringer og gi meg råd? Stenger dere krana helt eller trapper dere ned til et måltid for en periode? Bestemmer dere at det ikke skal gis pupp før det er passert et klokkeslett? Hvordan holdt dere ut skrikingen? Jeg får helt vondt i mammahjertet mitt og spesielt når jeg er så sliten.

Legges ca kl syv, sover ikke på samme rom som oss og ligger i nattpose uten å bli knyttet fast til sengen.

Håper noen vil dele erfaringer med meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gjorde som følger med begge(og det gikk veldig lett!):

-Aller beste tipset mitt: Lag sterk kamillete på flaske! Da går det sååå mye greiere!!

-Pappa må ta støyten!! Ellers lukter de bare puppen og h.... er løs!(Han la seg i kjellerstua så jeg kunne sove godt og slapp å høre på).

-Slutte tvert uten mikk-makkeri.

-Stappe ungene fulle av matt før legging den første tiden.

-Bestemt klokkeslett for når frokost var lov på forhånd.

Det gikk som sagt fort og greit her i huset. Verst første natta, betraktelig bedre andre natta, helt over ved henholdsvis 3. og 4. natta.

Skrevet

Pappaen hjelper til hver natt han, men ungene slutter ikke å gråte selv hvor mye han bysser på dem. Har ikke samvittighet til å la han være alene med begge jentene hele natta.

Skrevet

Få noen andre til å hjelpe da. Ellers er jeg redd det ikke nytter. Du kan ikke forvente at de ikke skal spise samtidig som du vifter med matfatet under nesa på dem!

Skrevet

Det nytter av og til selv om du har matfaten rett foran nesa, jeg gjorde det selv, og med litt protester i noen netter var det gjort. (tilbakefall av og til ved sykdom) Men nå er hun nattavvent.

Skrevet

Jeg tok også nattavvenningen selv, og det gikk helt fint. Hadde forventet mye mer protester, men i løpet av 3-4 netter var det gjort! Men dere har jo to, så da må dere vel nødvendigvis dele på det.

Men signerer et tidligere innlegg her som ga råd om å kutte tvert av, ikke gjøre det "halvveis". Bestem et tidspunkt på forhånd for når dere synes det er ok å gi mat igjen, f eks etter klokka 05. Lykke til! :)

Skrevet

De to barna mine som har "giddet die" avvente seg sjøl ved 8 mnd alder og sov da rundt. Selvavvenning skjer ikke alltid som bestilt. Jeg var nettopp hos legen i dag angående matetrøbbel med han minste med mer. legen hadde et råd som skulle virke for å få unger til å sove natta rundt:

Hvis barnet/barna våkner, tilby vann på flaske. Vann og kun vann (forutsetter at barnet tar flaske da). Etter ca tre netter gidder ikke barnet våkne mer for den vannflaska.

Det påsto han. Ikke vet jeg om det stemmer, og jeg har ikke tenkt å prøve heller fordi gutten min ikke vil ha mat om natta per i dag (mulig det blir aktuelt senere om han ikke sover rundt).

Skrevet

Tusen takk for alle velmente råd:) Likte spesielt godt det med å tilby vann. Hadde trodd at det heller ville utsette problemet og at vi måtte avvenne med vann også. Natt til lørdag ble det drukket litt vann, mens natt til søndag var det ingen interesse for vann og natt til i dag fikk de ikke tilbud om vann engang. De våknet noen ganger, men fikk ikke pupp før kl fem og sov da til syv. Det har aldri skjedd før:) Håper at dette fortsetter:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...