Gå til innhold

Nå må da den hersens tanna komme!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det sikles, gnages på hender og alt annet, og gommen blir mer og mer buklete. Alt av rutiner som har ramlet fra hverandre har jeg skyld på at "det er tenner på vei", men den kommer jo fasan meg aldri frem! Jeg kan kjenne den buler under der og tannkjøttet ser hvitt ut av presset fra tanna, men neida... Ingen tann i dag tidlig heller. Makan! "Like før nå!" Jada... Alt er relativt, sier nå jeg!

Hvordan skal det egentlig se ut rett før tanna kommer da? Rødt, sier noen? Er ikke rødt her så vidt jeg kan se. Nå er ikke akkurat Lillemann samarbeidsvillig når jeg skal undersøke "de indre gemakker". Kjenner vel best med finger'n. Har forsøkt dentinox på ham, og han synes det smaker kjempegodt, men tviler vel egenltig på at det har noe effekt. Kan da ikke det siden man bare gnikker noe helt flytende på gommen, som han så slikker i seg som om det var godteri :-S

BAAAAH!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, sånn har vi det om dagen også:-) legg til en 10-15 bæsjebleier og null søvn så har du oss. Jeg er like spent hver morgen, men skjer jo ingenting! Hun har forresten gått fra å være hvit til å bli rød på gommen, er kanskje et godt tegn det da. Dentinox var bortkastede penger ja, vesla synes også det smaker godt og vil gjerne ha mer, men det har ingen effekt på hylinga.

Får ikke gjort en dritt om dagen jeg. Bruker hele dagen på å få henne til å sove et par timer og hele natta til å skifte bleier føles det som. Vi får trøste oss med at det er en "fase". Hadde jeg hatt en tier for hver gang jeg hører det hadde jeg vært rik:-)

Skrevet

Huff! Ja, da skal jeg bare holde kjeft, kjenner jeg! Ingen søvnproblemer her heldigvis. I noen netter nå har mannen ligget på min side av sengen og puttet smokk og trøstet når Lillemann har våknet. Teorien er jo at om jeg er den som tar natten, så tar det lenger tid for ham å finne roen siden han forventer pupp. Synes det går litt bedre for hver natt, og her snakker vi ikke om de store problemen altså! Bare vanlig nattavvenning, egentlig. I natt våknet han i halv firetiden, og sovnet ort igjen. Våknet litt over 5 igjen og måtte ha pupp. Var da forberedt på å stå opp, men så la vi ham tilbake i sengen, og mannen dro på jobb. Jaggu sov han ikke til halv ni! Det har ikke skjedd på eviglenge! Derfor trodde jeg kanskje at tannen hadde brett frem, men det hadde den altså ikke. Åh... om han bare hadde kunnet sove til halv ni til hver dag *drømmedrømme*

Når det kommer til de berømte "fasene", så varer vel de helt til de flytter hjemmefra, tror jeg :-S Er det ikke nattesøvn så er det trassalder. Så er det nekte å spise mat, stygge i språket, nekter å rydde rommet og gjøre lekser, puberteten (gud gi meg styrke!) og så videre...Innimellom her har man ørtenmilliarder forkjølelser, diaréer og oppkast, tissa i senga, bæsja i trusa, knust TV og beinbrudd. Jada! Livet er herlig! 8-)

Skrevet

Nattavvenning ja, det høres ut som en god ide:-) Problemet her er at hun faktisk ikke har våknet på natten for mat siden hun var 2-3 mnd gammel, er heller ikke sulten nå, bare bæsjer. Heldigvis har mannen tatt noen netter her også, hvis ikke hadde jeg gått på veggene.Kan ikke skjønne at det kan være så mye dritt i en så liten unge:-) I natt var jeg faktisk "bare " oppe 2 ganger og da sovnet hun greit igjen også *bank i bordet*. Satser på at den dårlige trenden er i ferd med å snu. Har forskøvet 1. duppen med en time idag også så nå er jeg spent på hvor lenge trollet faktisk sover.

Har en skolegutt også så sove om morgenen er fremmedord, men det er egentlig greit - er utpreget a-menneske(heldigvis). Han er inne i en av de festlige fasene om dagen (du glemte pre-pubertet, ja det eksisterer:-). Føler at jeg har huset fullt av utakknemlige beist, husmorferie hadde vært noe kjenner jeg!

Skrevet

Pre-pubertet? Virkelig? Kanskje jeg virkelig skulle bli religiøs *hi hi* Det jeg gleder meg aller mest til er nå far og sønn en dag sitter og spiser burrito sammen og jeg da kan observere at de begge griser like mye. Hva med å klemme ned fyllet med hånda for å få lukket burritoen, som fører til at rømme og saus tyter ut? En serviett da kanskje? For derretter å ta så store biter av herligheten at hele trynet klines til med det samme. Konkurransemennesker som faren er, som helt sikkert er arvet av sønnen, så blir det sikkert en konkurranse livet igjennom om hvem som kan spise mest, og fortest.

Bæsje om natten høres og som et steg bakover! Lillemann har vel ikke gjort det siden han var mini. Han mener forøvrig at det er en uting å bæske i tissebleien. Må jo ha ren! Da kan man drite med en gang *hi hi*

Jaja, nå våkner gullungen her hører jeg. Sovet i 2 timer faktisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...