Gå til innhold

Erfaring med Mikk-Line vinterdress, og hvor kjøper jeg den? Evt andre dresser som passer mine kriterier!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner det å haste med vinterdress her i huset! Barnet mitt er 15 mnd, går ikke i barnehage (men begynner forhåpentligvis 2 dager/uken fom januar), og vi trenger en dress.

Mine kriterier er:

- ledig passform, da barnet mitt er litt kort og lubben

- relativt lang i ryggen

- varm og god i rumpa

- lav vekt og god bevegelighet

- må holde ut vann, da vi har sørpe-vinter

- må holde til mer enn ett barn

Vurderte å kjøpe Reima brukt, men tenker nå på Mikk-Line (ny).

Hvordan er disse dressene? Finnes det flere typer, eller er det èn vinterdress?

Og hvor finner jeg dem? Har lett "overalt" på nettet, men det er så mange nettbutikker som er under konstruksjon! Så da trenger jeg tips til evt andre nettbutikker, eller butikker i Midt-Norge som fører merket.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lille Martine i Trondheim fører MikkLine. Jeg har hatt dresser i det merket, og er godt fornøyd egentlig. Har kjøpt vinterdressen i Mikkline til ettåringen vår fordi jeg syns den er lett og ledig. Grei pris også, 599,-, men den er kun avannavstøtende og ikke vanntett. Men, i barnehagen han går i, er de ikke ute med de minste om været er ille, ( altså om det regner hardt etc) så jeg tror nok den holder helt fint:)

Skrevet

Hm, det var jo litt dumt da! Det er greit om den ikke tåler øsepøseregn overalt, men den må holde rimelig tett i rumpa når de er så små, synes jeg. Er det ekstra polstring på rumpa eller, slik at den holder ut vannet bedre der?

Alternativet er vel Reima-dress antar jeg, med tanke på at passformen må være ledig. Men jeg synes Reima-jungelen er skummel, alle dressene har så mange rare navn, og da skjønner jeg ikke om det bare er fargen som varierer, eller om det er mer vesentlige forskjeller på dressene.

Går ut fra at det er bedre å kjøpe èn helt vanntett Reima-dress enn èn Mikk-Line til å ha når det er snøvær, og feks èn vanntett Friends-dress (coop) til å ha når det er sørpe?

Barnet mitt går ikke i barnehage, men skal forhåpentligvis begynne 2 dager i uken fra januar (husker ikke om jeg presiserte dette i forrige innlegg). Jeg ønsker imidlertid at dressen skal holde til neste barn også, og h*n begynner sannsynligvis i barnehagen som ettåring, og da blir jo behovet større.

Skrevet

Var på "Baby og Barn" messen på Hellerud i helgen, og der hadde 66NORTH stand. Det er et Islandsk merke og de har helt fantastiske klær til barn ( og voksne ).

Det er litt dyrt, men kan anbefales på det sterkeste. Kjøpte selv en parkdress når vi var på Island for 2 år siden, og den er nå arvet av minstemann og fortsatt like fin!

De har vist nettopp startet salg i Norge. Se: http://www.66n.no

Skrevet

Mamman til Peder: Dressen der inne koster jo 2500,-! Da kjøper jeg heller MANGE Reima-dresser, men aller helst vil jeg altså kjøpe Mikk-Line, om den bare hadde vært vanntett. Det er vel tryggest å kjøpe Reima, kan ikke huske å noengang lest et vondt ord om Reima, annet enn prisen. Men kan noen svare på forskjeller ved de eventuelt ulike vinterdressene til Reima? Er det bare fargene som avgjør navnet?

Skrevet

Sjekk www.ml-dk.dk!! Jeg kjoepte nettopp to stk Mikk-Line vinterdresser til 175,- pr stk. En dress kommer da under tollgrensen paa 200,- ogsaa. Var litt utplukket, men jeg kjoepte oransje og lyseblaa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...