Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Hvor ringer jeg for å etterlyse fødselsattesten?? Og hvor lang tid etter fødselen får man den?? JEg fødte for 6uker siden og har ikke sett noen papirer i posten ennå... Trenger den til dåpsforberedelsene....så skulle hatt den nå...
Tante Gustava Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Det var skattekontoret som sendte ut både skjema med opplysning om navn og fødselsattesten hvis jeg ikke husker feil. Jeg ville prøvd å ringe de.
Babyønske �� Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 Det er Folkeregisteret som utsteder fødselsattesten. Har du ikke fått navneskjema heller? Det er det man fyller ut og sender inn for å tilsendt fødselsattest. Navneskjemaet bruker å komme ca 3 uker etter fødsel.
rima Skrevet 20. oktober 2009 #4 Skrevet 20. oktober 2009 Navneskjemaet skal komme fra folkeregisteret (som forøvrig ligger under skatteetaten) noen uker etter fødsel. Dette må du fylle ut for å få fødselsattest. Den skal komme ganske kjapt etter at du har sendt inn navneskjemaet. Og fødselsattest må en ha for å ordne med dåp... Ring skatteetaten og spør..;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå