To tette og ei badehette ;) Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Ja, det er helt sant! Dere må jo bare le, for jeg har lest debatter om andre som har kjent liv så tidlig og har aldri kommentert dem, for i forrige og første svangerskap så kjente jeg liv i uke 15. Nå er jeg i uke 12 og har kjent liv hver dag. Det er som en sprellende fisk i magen. Kan jo være at når jeg kommer på UL, at jeg blir satt frem i svangerskapet, men har hadde regelmessig mens før jeg ble gravid, så kan ikke forstå at jeg skulle være lenger på vei. Ja, så det går an, og jeg tar ikke feil. Det Kiiiiler i magen! Herlig følelse!
FruBoger fødeklar Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Så morsomt da. er det ikke vanlig med andremann at man kjenner liv tidligere (for man vet hva man "kjenner"?)? Og man får jo mage fortere også.. Heldig om du satt fram, mindre ventetid:)
mama73 m/tre søte små Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 Oj, så moro! Håper jeg generelt kjenner mer liv denne gangen enn forrige da jeg hadde morkaka foran som dempet for sparkene.. Det er jo så koselig!
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 20. oktober 2009 #4 Skrevet 20. oktober 2009 Så morro. Jeg tror deg:D Jeg er 11 uker på vei, og kjente noe som kunne være et sprell nettopp. Var nok mest sannsynlig ikke det. Men regner med jeg kommer til å kjenne det tidlig. Kjente liv fra jeg var 14 uker på vei med nr 1.
LilleBanan blir storebror Skrevet 20. oktober 2009 #5 Skrevet 20. oktober 2009 hmmm....er det virkelig mulig å kjenne noe som veier 10-20 gram og er 0,5cm langt?? Det er nå i såfall godt gjort. Kan jo være luft som suser rundt.. Men sier du at du kjenner det så gjør du vel det da..
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 20. oktober 2009 #6 Skrevet 20. oktober 2009 jeg kjente liv fra uke 11 sist.. fikk bekreftet d med ul... nå er jeg 6 fullgåtte så bare 5 uker igjenn til jeg kanskje kjenner noe
cornelia:) Skrevet 20. oktober 2009 #7 Skrevet 20. oktober 2009 Gratulerer Jeg kjente også liv når jeg var 12 uker i mitt forige svangerskap, nå er jeg 7 uker og gleder meg til å kjenne liv. Vil bare si til lillebanan at fostret er nå ca 5 cm,ikke 0,5.. se linken her og følg vekt og størelse på fosterets utvikling http://www.babyverden.no/sider/AndersIkkeSlett/Uke-for-uke/12-uker/
cornelia:) Skrevet 20. oktober 2009 #8 Skrevet 20. oktober 2009 Lillebanan, du må skjekke fakta før du skriver kommentarer. fosteret er i uke 12 ca 5 cm..50mm.. da er det fult mulig og kjenne noe der inne ja. http://www.babyverden.no/sider/AndersIkkeSlett/Uke-for-uke/12-uker/
IVFlykke?? Skrevet 20. oktober 2009 #9 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg er også helt sikker på at jeg har kjent liv. Jeg er 11+2. Bare tre som sprell, som kom tett og uregelmessig men de var der! ingen tvil! Har nok lenge å vente til neste gang men jeg er helt sikker.:-) Med sønnen min kjente jeg også liv tidlig men da i uke 14/15...
LilleBanan blir storebror Skrevet 20. oktober 2009 #10 Skrevet 20. oktober 2009 he he ok 5 cm da (jeg bomma litt der ja) dog kun 10-20 gram. Men sier dere at dere kjenner liv så gjør dere vel det. Hørtes bare utrolig ut for meg. Er annengangs så kan kansje se fram til å kjenne liv tidlig jeg også da
Mammaaaaaa Skrevet 20. oktober 2009 #11 Skrevet 20. oktober 2009 Wow!! Sist eg var gravid var det ingen som trudde meg når eg sa eg kjente liv i veke 12! sa det var luft osv. Når er eg 12 veker med 3.mann og synst eg har kjent noe! Men har holft kjeft om det... Legen eg hadde 2. gang sa det var umulig å kjenne liv før i uke 20, for det ahdde han lest... han var helt dust og det var mye han ikke hadde peiling på (fks det å behandle barn!!!) så vi droppa han...
To tette og ei badehette ;) Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #12 Skrevet 21. oktober 2009 Altså, jeg vet hva jeg kjenner... og de som sier at det kun er luft, har ikke kjent de kilingene i magen. Det er en herlig følselse og godt å få en bekreftelse at det er liv der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå