Indigo 08-10-13 Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Tempraturen min svinger fra dag til dag, selv om jeg tar sånn ca. samme kl.slett hver dag, ml. kl. 0530 og 0630! Varierer med opp til 0,5 grader! Why? Etter eggløsning (men før menstrasjon), holder tempraturen seg høy? Eller går den ned igjen til sånn ca. samme temp. som før eggløsning?
nicki82 Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Sligringsmonnet på temp.tiden bør være innen max en halvtime : ) Er selv veldig frustrert over temperaturen min. Trodde jg var i luteralfasen, men den gang, nei... Lykke til med tempingen da Ps. charter du for hånd, eller bruker du fertilityfriend?? Klem
nicki82 Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 Etter eggløsning (men før menstrasjon), holder tempraturen seg høy? Eller går den ned igjen til sånn ca. samme temp. som før eggløsning? Etter eggløsning, før menstruasjon er det som kalles luteralfase. I luteralfasen er det progestoronhormonet som herjer. Progestoron øker temperaturen, derfor er høy temperatur gjennom luteralfasen og utover, et veldig godt tegn på graviditet. Hvis egget ikke er befruktet og har fått festet seg, daler temperaturen, og man får mens.
K ♥ tærten Skrevet 20. oktober 2009 #5 Skrevet 20. oktober 2009 Temperaturen skal holde seg høy fra el og til tr, og ikke falle ned igjen. For min del er en time forskjell på målingen nesten for stor forskjell. Prøver å holde meg innenfor en halvtime. Min temperatur kan også skifte litt etter om jeg ligger våken i senga før jeg måler eller om jeg bråvåkner og måler. Den skifter ikke så mye som 0,5 da... Vet at man kan ha sykluser uten eggløsning og at veldig skiftende temperaturer kan være et tegn på det. Tester du også etter eggløsning og har funnet den med tester? Variable temperaturer kan være et tegn på at det er litt hormonell ubalanse i kroppen den syklusen, og det er jo ikke umulig siden du akkurat har vært gravid. Uansett så er det viktig å huske på at det ikke er enkelttemperaturene som er viktig, men helheten. Om tempen faller en dag eller to skal ikke være et problem hvis helheten av temperaturene er høye. Håper du har hatt el og at det sitter en ny spire hos deg veldig snart;) Klem
Indigo 08-10-13 Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 20. oktober 2009 Er ikke helt inne på termen når det gjelder temping; charter på forhånd - hva betyr det? Driver å knotter og prøver meg fram inne på fertilityfriend! Men første syklus med temping og begynte på dag 13 da! Okei, så det er så viktig med nesten eksakt samme kl. slett for temping hver dag. Oppps! Har en liten herlig godklump av en vekkerklokke som vekker meg hver morgen, men han er ikke så finjustert at han våkner til samme kl. slett;) Jeg tar den søvna jeg får for å si det sånn så å stille inn mobil på vekking om morgenen er ikke så aktuelt! Noen netter sover jeg selvf. bedre enn andre, men trodde ikke det slo så inn på tempen! Tror nok du har rett i Håpefulle K at kroppen min er i hormonell ubalanse. Aner ikke om jeg har hatt el enda, fortsatt litt ømt her og der etter operasjon så ikke lett å tyde murringer/stikkinger. Har et håp om normal syklus allerede, men tiden får vise. Kanskje den varierende tempen rett og slett er ett tegn på syklus uten eggløsing! Men kommer TR for det da? Takk for svar damer:)
nicki82 Skrevet 20. oktober 2009 #7 Skrevet 20. oktober 2009 Det er noen som temper på kvelden etter å ha vært i ro et par timer. Vet ikke helt hvordan det fungerer, men kan være alternativ hvis det er vanskelig å tempe tidlig : )
Indigo 08-10-13 Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 20. oktober 2009 Det får bli så som så med denne tempingen. I tillegg med kl.slett-variabelen, så jobber jeg 3-delt turnus. Blir jo ikke noe temping når jeg går natt.. Kunne vært aktuelt med temping om kvelden, men går jo kveldsvakter innimellom også. Nei får være et morgenprosjekt dette, så får jeg heller se på helheten som nevnt:)
nicki82 Skrevet 20. oktober 2009 #9 Skrevet 20. oktober 2009 Du får finne ut hva som er riktig for deg Men jg synes også det er vanskelig med temping. Vet ikke om jg temper for tidlig eller hva som skjer. Positive el.tester og fremdeles ikke høy temperatur....Dessuten kjenner jg en del symptomer...det er sikkert pre mens symptomer da!!
nicki82 Skrevet 20. oktober 2009 #10 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg temper iallefall ikke regelmessig da, så mulig det er en sammenheng i det
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 20. oktober 2009 #11 Skrevet 20. oktober 2009 Slenge meg med her eg! Hehe..prøve meg på temping for første gang nå, meeen..slite med å gjøre det om morgenene....varierer stort når eg står opp, og eg våkner ikkje av vekkerklokka mi om det e for tidlig!! Huff.. Prøve meg på andre tider på døgnet, men det får bare være en sånn test pp dette når det gjelder temping...hatt litt variasjoner eg og...0,4 grader..men vet ikkje om det e "greit"? Slite som sagt litt med tidspunkter o.s.v....kanskje eg kan gjøre det når eg legger meg? Æææsj..slite virkelig med å finne et tidspunkt som passe uansett..!! Alltid noe som komme i veien... Gidde ikkje ligge der med temper'n i kjeften når besøk kommer heller liksom!! Haha... Jaja..får nå se kordan det går Lykke til med tempene uansett
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 20. oktober 2009 #12 Skrevet 20. oktober 2009 Man bør ikke tempe på kvelden. Du skal helst ha sovet sammenhengende i 4 timer (ikke vært oppe på do, beveget deg ol.) Jeg jobber selv skift, og får ikke alltid tid til å tempe om morgenen, da får jeg heller la være. Temper du under tungen??? Flere som temper under armen og dette gir ikke bra resultat.. Husk at det er mye som spiller inn under temping. Har du feks. drukket alkohol kan tempen stige. Og varme/kalde drikker har noe å si. Man ser jo om tempen holder seg på samme nivå. Altså om man ligger på sånn ca 36,20 til 36,50 før eggløsning og stiger deretter til rundt 36,50 til 37 etter eggløsning. Jeg har aldri samme temp hver dag, men jeg ser at det holder seg innenfor lav eller høy temperatur.
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 20. oktober 2009 #13 Skrevet 20. oktober 2009 Hvis eg e nødt å ha hatt 4 timer i ro, og må tempe til hver tid samme dag, så får eg ha på alarmen kl. 4 på natta eller no.....då e eg sikra...meeeeeeeeeeeeeen... ikkje akkurat gjennomførbart.. så....hvis det e så strengt på det, så har eg ikkje sjangse te å tempe i det heile tatt. Har lest om ei som tempa på kvelden. Lå stille i en halvtime (eller var det en time?) også tempa, og funka som fly det da...men det var jo hu. Så veit ikkje om det e store forskjeller fra person til person, eller...om hu var heldig? Hehe... Sko helst kjøpt meg en sånn fertilitets monitor...meen! Får ønske meg te jul av gubben (optimistisk på graviditet som dåkker ser..haha!)
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 20. oktober 2009 #14 Skrevet 20. oktober 2009 http://www.snartgravid.com/Egglosning/Temperaturmaling.html http://www.fertility.no/concern/Evaluating_Your_Fertility/Body_Temperature.jsp http://www.pernille.info/bbt.htm Her er noen sider der det står litt info! Lykke til
nicki82 Skrevet 20. oktober 2009 #16 Skrevet 20. oktober 2009 Ut fra det jg har hørt, er det mulig å tempe på kveldene, selv om det ikke er optimalt. Måtte flekse temperaturmåleren min denne pp, siden gubben blir litt lei av "styret" på morgenen. (noe jg synes er leit...siden det for meg er, dagens høydepunkt..menmen) Jg måler i endetarmen, så slipper man å passe på temperaturen på drikken man inntar. Det er nok viktig å ikke henge seg oppi målingene, uansett om man temper på morgen eller kveld, men heller se det store bildet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå