Sjokoladefrik Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Drømmer om en Danmarksferie sammen med et vennepar med unger på samme alder som våre, 2 og 4 år til neste sommer. Tenker å leie et hus nær sjøen et eller annet sted. Noen med erfaringer å dele med oss? Hvor i landet er det bra å bo? Hvilket utleiefirma? Hus sammen med eller ved siden av venneparet? Kjenner hverandre veldig godt, men kan jo bli mye "styr" med 4 såpass små unger i samme hus. Eller er det bare hyggelig? Hvordan bør vi legge opp dagene, mange attraksjoner eller bare være i ro? Er det virkelig nødvendig å innom Legoland?? Litt for små ungene til det enda kanskje? Har ikke peiling på noe jeg, aldri vært på sånn type ferie. Men noen av dere har vel det?? Tips mottas med takk!
zadine Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Det kommer an på hvor i danmark dere ankommer. Hvis dere f.eks reiser med Color Line så kan dere med hell bestille opphold på flere feriesentre gjennom Color Line. Da bestiller dere reisen tur/retur samtidig med oppholdet. (det blir ofte billigere enn å bestille hver for seg). De danske feriesentre er herlige. De har ofte tropiske badeland, slik at man ikke er så væravhengig for å få en fin ferie. Da behøver man heller ikke legge opp til så mange attraksjoner heller daglig. Hvor dere bør bo kommer an på hvor mye dere ønsker å kjøre med små barn. Legoland er ikke nødvendig, danmark har så uendelig mye mer enn bare det. Nordpå i dk har du Fårup sommerland, alltid en favoritt i vår familie. (ligger ikke langt fra Blokhus og Hirtshals) Jeg kan anbefale et feriesenter med både lekeland og badeland på et sted som heter Skallerup Klit (søk på Color line sine sider), dette ligger ca 30 minutters kjøring fra Hirtshals Vestkysten er ofte litt mer forblåst enn østkysten, men strendene på vestkysten er nydelige. Så har du Jesperhus Blomsterpark og camping. Det er en nydelig blomsterpark med karuseller for barna. De har egen camping med feriehuse, luksusferiehuse, der finnes egne spaavdelinger for de som bor i feriehusene. Og et kjempeflott både innendørs og utendørs badeland. Flotte lekeplasser på området. Med show for barna flere kvelder i sesongen. Østpå er der et feriesenter som heter Østre Hurup som skal være bra. Holder dere til der så er det enkelt å ta seg derfra til Djurs sommerland og Løveparken som ligger på Djursland. Disse kan anbefales. Ålborg Zoo og Tivoli i Ålborg kan anbefales. Alt dette ligger nokså langt nordpå i dk. Kommer du lenger ned så har du feriesenter som Lalandia. Som også har tropisk badeland og lekeland. Fordelene med disse feriesentrene er at man har sin egen bolig, feriehuse, eller ferieleiligheter, og man har så mye gøy for barna rett utenfor døren nesten, slik at man slipper å måtte dra så langt. Og man kan ha feriehuse ved siden av dem man reiser med, så slipper det å bli for tett. Men jeg tror det finnes store feriehuse også. Vi har aldri prøvd å leie feriehuse utefor disse sentrene, men mange har gode erfaringer med det. Da kan man ofte leie store huser som rommer flere familier, og mange av dem har eget basseng Jeg kan anbefale et badeannlegg som heter Slotsøbadet i Kolding. Felles for disse badeanleggene er at de er meget godt tilrettelagt for småbarnsfamilier. Jeg kunne fortsatt og fortsatt, for dk har så mye å tilby, og spesiellt for småbarnsfamilier. Vi reiser minst en gang i året. Og har funnet ut at det er fint å ta til danmark litt utenfor høysesong også. Min datter spør til stadighet om når vi skal til danmark igjen. Vi blir liksom aldri ferdige med det som ferieland. Og vi har enda ikke vært i legoland.......tenker at vi tar til legoland når barna er litt større og har mer utbytte av det. For med de køene som er i den parken så blir det ikke gjort flere år på rad tenker jeg. Det er fordelen med Fårup og Djurs, det er ikke så lange køer overalt.... Ellers så finnes det mange flere parker, tivoli og Zoo, de har også mange museer, og akvarier.....Det er bare å velge og vrake Håper dette hjelper deg litt.....
zadine Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 Våre barn er forrsten 4,5 år og 1,5 år......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå