Gå til innhold

hva gjør man da man begynner 7 på jobb og barnehagen åpner 7...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Både mannen min og jeg begynner 8 på jobb og har fleksitid da. Men jeg vet om flere hvor en av foreldrene begynner kl 7 på jobb og da leverer den andre også henter den som begynner kl 7. Det blir selvfølgelig vanskelig hvis man er alene med barnet eller begge begynner kl 7. Du kan ikke snakke med arbeidsgiver da om du kan begynne litt senere? Eller har du en jobb du må være på kl 7?

Her jeg bor åpner de fleste barnehagene 7.30 med unntak av noen private som åpner kl 7. Det har sikkert noe med at "normal" arbeidstid i Norge er kl 8-16, men ser helt klart at ikke det gjelder alle.

da må du snakke med barnehagen, andre foreldre, eller SU.

I barnehagen til min datter har de et prøveprosjekt i 2år, det går ut på at flere foreldre trenger å levere tidligre og noen trenger å hente noe senere på ettermiddagen..

før var åpningstiden 7.30 - 16-30... nå i prøveprosjektet åpner de 7.15 - 16.45 men det er da en 9timers regel.. at barna ikke får leverest tidligest for å hentest sist... osv..

Du kan jo også høre med arbeidsgiver om det går an å begynne seinere, og slutte seinere. Jeg vet også som noen over skriver at de fleste må bytte på hvem som henter og hvem som leverer!!

håper du finner ut av det :D

Gjest Filifjonka

Da har du et problem.

Du kan selvsagt prate med dem i barnehagen, evt kommunen. Men det er slett ikke sikkert du får gjennomslag for ønsket ditt.

I enkelte familier hvor mor og far har mulighet for litt fleksitid gjør de det slik at den ene begynner tidlig på jobb, og den andre leverer. Den som begynte tidlig, slutter tidlig og henter i barnehagen. Så bytter man på.

Du kan jo også prøve å prate med sjefene din, og evt gå ned litt i stillingsprosent hvis du ikke kan få fleksitid.

Annonse

Jeg pratet med arbeidsgiver, og vi ble enige om at jeg måtte kunne begynne noe senere siden jeg ikke har mulighet til å være på jobb så tidlig når jeg skal levere i barnehagen.

Heldigvis er det ganske rolig på jobb om morgenen så det er sjelden jeg savnes før i 9 tiden uansett ;)

Jeg snakket med arbeidstilsynet om dette og ble rådet til å gå ned i stilling. Tidligere har jeg fått god hjelp av en hjemmeværende mormor, mens jeg nå har forskjøvet arbeidstid. Dvs. jeg begynner en time senere og slutter en time senere.

Barnehagen skal jo ha et foreldreutvalg og et samarbeidsutvalg. Ta det opp der og foreslå lengere åpningstid.

Dersom behovet er stort nok, må barnehagen forhålde seg til det da det i dag er konkurranse mellom barnehager.

Jobber selv i en barnehage med lang åpningstid

Jobber selv i bhg og vil få samme problem selv.... Når jeg har tidligvakt og begynner 7.30 på jobb, så er det få barnehager som er åpne tidligere enn det... Men man kan jo ikke ha døgnåpne bhg heller for å tilfredsstille alle behov i Norges land...

Her må vi nok bytte på og levere og hente ja. Når jeg jobber senvakt får jeg heller ikke henta...

Og når man jobber i bhg selv er det heller ikke lett med fleksitid... Må liksom være på jobb før barna jeg skal passe kommer...

da er det ekstra praktisk å jobbe i barnehagen der barna går.;) om jeg må levere dem når jeg har tidligvakt og hente når jeg har seinvakt så tar eg dem enten inn til meg en halvtime før stengetid eller så bare gjør personalet dem klar for meg.. det går helt greit..)

om man er alene så har jo også arbeidsgiver plikt å hjelpe til at man får en arbeidstid som gjør at man kan levere og hente barna.l. sånn er det iallefall der jeg jobber...

jeg har jobbet i barnehager som har vært åpen fra 7-17 og 6.45-16.45

en barnehage her jeg bor er åpen fra 6.30 - 17.30.. de ter lenge

Du kan søke om utvidet åpningstid. Hos oss har vi flere unger vi åpner for tidligere enn ordinært. Dvs vi har en turnus å gå etter og de kan kun komme tidligere de dagene som er ført opp der (de dagene de har søkt for). Dette er kun ett tilbud til dem som har søkt, dvs barneahgen åpner ikke tidligere for de andre barna. I disse dager med full barnehagedekning må barnehagene begynner å markedsføre seg og en måte å gjøre det på er å være brukervennlige ovenfor foreldrene.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...