Gå til innhold

Mangen som har begynt å røyke igjen etter endt svangerskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sluttet å røyke da jeg ventet min første, men begynte igjen da jeg ikke lengre klarte å amme.. Nå venter jeg nr.2 og klarer fint uten røyken så lenge jeg har den lille inni meg, men jeg vet ikke om det blir så lett når han kommer ut og jeg ikke lengre ammer.......

Jeg var ikke klar for å bli gravid igjen akkurat nå og dermed ikke motivert til å slutte å røyke, har hatt det litt tøft psykisk med å godta alt rundt svangerskapet, jeg går bare å savner det "gamle" livet mitt.. Bare være meg.. Og derfor er jeg og redd for at den røyken kommer fort tilbake!

• 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten å si noe for sikkert, hørte jeg akkurat noe om at 3 av 4 begynner å røyke igjen etter svangerskapet...

• 1 måned senere...
Skrevet

jeg er nok helt motsatt. Jeg klarte dessverre ikke å slutte å røyke da jeg gikk gravid med sønnen min. Selv om jeg trappet ned fra 20 om dagen til 2, så hadde jeg konstant dårlig samvittighet. Men da sønnen min ble født stumpet jeg røyken, og har ikke røyket siden. Han er nå 5 mnd:) Når jeg fikk se den nydelige babyen hadde jeg ikke samvittighet til å røyke mer. Dere sier sikkert at det burde jeg tenke på når jeg gikk gravid også. Jeg gjorde det-hele tiden, hver dag, men det hjalp ikke. men nå er jeg røykfri:) Sønnen min har en mor som ikke stinker røyk og får melk som ikke er forgiftet av nikotin:) Og jeg er stolt!

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg tviler på at jeg klarer å holde meg 100% unna etter endt amming,svangerskapet kom som lyn fra klar himmel og masse sv.komplikasjoner og diskusjoner,problem,tanker rundt alt...

Så selv om jeg klarte å legge den fra meg,og gubben sluttet etter meg,dels pga han såg hvor godt jeg fikk det,og golukta kom uten røyken...

Men den sloss i tenkene mine enkelte ganger,trodde liksom at etter med tiden skulle man glemme den,men neida..

Som sagt: de som synes det er enkelt å slutte,synes også det er enkelt å begynne... Er enig på den...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...