Gå til innhold

Dere som som er nærsynt ca 0.5 .....

Anbefalte innlegg

Bruker dere briller?

Var hos optiker i dag og han mente jeg måtte begynne med briller. Vær nærsynt ca 0,5 og noe skjeve hornhinner...

Merker at det er litt tåke rundt teksten på tv og at jeg har ofte hodepine.

Synes likevel det virker litt overdrevet med briller??

Trenger jeg briller eller ville han bare selge?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140840193-dere-som-som-er-n%C3%A6rsynt-ca-05/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg langt mere nærsynt enn deg, men jeg merker fort når jeg må ha nye briller/linser. Og da er det ikke snakk om mer enn 0,5 i korreksjon.

Du trenger jo ikke kjøpe den dyreste brillen. Kan være kjekt å ha når du er sliten, ser på TV, bilkjøring osv. Er viktig ang avstandsbedømmelse på bilkjøring siden du som nærsynt ikke ser like langt unna som en med normalt syn.

Vel, du gir nesten svaret selv, så lenge du sliter med synet uten så burde du ha det ;-)

Selv er jeg langsynt (0,5 og 0,75) og har skjeve hornhinner. Og merker selv at jeg har kjempeutbytte av mine lesebriller. Blir ikke trett og sliten av å lese mer, ikke røde, slitne og tørre øyne etter en knapp halvtime med lesing heller ;-)

For min egen del er det hornhinnene jeg merker mest til, for hadde tidligere et par briller som var riktige i styrke men ikke korrigerte hornhinnene, og de synes jeg ikke hjalp noe særlig.

Tror dine skjeve hornhinner har mer å si enn nærsyntheten på 0.5.

Jeg begynte med briller mens jeg var student, hadde bare 0.75 Men merket det godt når jeg brukte mange timer hver dag med å sitte i store auditorium og myse fremover.

Dersom du har hyppig hodepine, ønsker du ikke å slippe den?

Jeg er nærsynt. Jeg har briller, men bruker de bare på kino, forelesning og slikt.

Om jeg hadde hatt lappen måtte jeg ha brukt ved bilkjøring! DA er det viktig å være sikker på at man ser bra;)

Men etterhvert som jeg går mindre på forelesninger har synet mitt blitt bedre igjen. Var ganske bra før jeg studerte. :) he he.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...