Cim Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg er nå på min første pergokur. Tok de siste to pillene på fredag, men har fremdeles en del bivirkninger. I forrige uke var jeg en del svimmel, hadde vondt i hodet og hetetokter. Nå er det kun hetetokter igjen. Har lest at pergo ikke fungerer på alle, så er veldig spent på om jeg kommer til å få eggløsning denne mnd. og evt når den dukker opp. For dere hvor pergo har fungert, visste dere når eggløsningen var der? Har fått positive eggløsningtester tidligere, men tydligvis hadde jeg ikke eggløsning..(!). Kan vel derfor kanskje ikke stole på testene?
Solsol Skrevet 8. november 2009 #2 Skrevet 8. november 2009 Jeg har tatt en kur med pergo (dobbel) Testet positivt for noen dager siden ; Så pergo funket på meg. Jeg valgte å ikke teste etter el for å slippe å stresse med det. Hadde heller sengekos annenhver dag etter mensen for å være sikker på at vi traff..å blink ble det;) Lykke!! når det gjelder el var det ingen problem å kjenne den, tror aldri jeg har hatt så kraftige elsmerter før,men det er vel kanskje noe av det pergoen gjør:) Ønsker deg masse lykke til;)
Cim Skrevet 8. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2009 Hei gratulerer så mye:). Har du pcos? Hadde du forresten noen symtomer før du testet positivt? Jeg testet med el-strips denne mnd også, og fikk utslag i to dager. For første gang noen sinne fikk jeg også el-smerter. Eller, vil kanskje ikke kalle det smerter, men kjente at det var aktivitet. Har ennå ikke fått svar på blodprøven fra legen, så får se hva den sier. Sitter her å prøve å kjenne etter et eller annet som forteller at det klaffet denne gangen, men kjenner ingen ting! Klemmer på puppene, men de er ikke litt ømme en gang! Har ikke ikm før til onsdag
Solsol Skrevet 9. november 2009 #4 Skrevet 9. november 2009 Hei. Har pco...forskjellen som jeg forsto det var at om du har pco er du ikke overvektig,skjeggveks osv men at du ofte hadde det ved pcos-uten å si at jeg skjønner så mye av det. Tok el prøve hos legen dag 21- svar et par dager etterpå. ingen tivil på at jeg hadde hatt el;) fikk ømme bryster rundt el, så noen dager uten så kom de igjen uken før ikm...å nå er de bare heeelt kjempeømme. Jeg ventet mensen på fredag, testet positivt forrige tirsdag og onsdag med digital:) Lykke til;)
Cathreen Skrevet 9. november 2009 #5 Skrevet 9. november 2009 Blir så glad å se at det står noe positivt at det virker. har gjennomgått enkel pergo kur på men EL-tester virka negativt og ikke er jeg garvid blitt heller. hadde samleie 4 dager på ra. som legen anbefalte hvilke dager. merka itt no.... Har fått vite at jeg har pco...og når jeg nå får mensen (håper den kommer ) skal jeg begynne på dobbel kur 2stk i 5 dager. så er spent...om ikke det funker blire lapraskopi...vil helst unnvere men alt for et litet men stort mirakel! Puppa er slappe på lik måte som humøret egentlig.... Takk dagen er letta...er litt uttafor så er hjemme fra jobb idag...ikke no særlig å jobbe med syke folk når man igrunn har nok med seg selv.
Cim Skrevet 9. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 9. november 2009 Det er kjempe hyggelig å lese at du testet positivt solsol . Jeg har nok pcos, for har litt kviser på ryggen(noe som ikke er normalt når man er 26 år) + litt for mye hårvekst nedentil (bikinilinjen er mer som en hipster linje.. hmm dårlig beskrevet kanskje). Vet noen av dere om det er noen forskjell på sjansene for å bli gravid ved pco kontra pcos? Er skikkelig deppa om dagene, for skulle så gjerne ønske at jeg kommer til å få en positiv test om et par dager. Men det er overhode ingen ting som tyder på graviditet. Forsatt ingen ømme pupper!
Solsol Skrevet 9. november 2009 #7 Skrevet 9. november 2009 Det vet jeg egentlig ikke...eller har hørt hverfall at mange av de som har pcos er overvektige og dermed kan det vere en grunn til at man ikke blir gravid. Men har lest om mange som har blitt gravide forde;) Om ikke så lenge sitter den sikkert;)
Anonym bruker Skrevet 13. november 2009 #8 Skrevet 13. november 2009 Hei! åssen har det gått?jeg har pcos og har tatt pergo 2 ganger nå.. for meg fungerte det ikke første runde. så måtte til 1,5 tabletter. denne gangen funket det. fikk i tillegg vite at mannen min har dårlig sædkvalitet.. kjipt at det må være flere problemer.. men håper like vel. testet positivt på el test. merket det skikkelig godt. hadde sykt med mens smerter liksom.. så har jeg ventet og ventet.. tre dager før mensen begynte jeg å teste. testet svakt svakt positiv. men ikke spes farge på streken. men den er tydelig der. men nå har jeg mensen på 3 dagen... skjønner ikke hvorfor jeg testet svakt positivt da... kan det være pergo som påvirker test resultatet? er det mulig å være gravid selv om jeg nå har mensen? noen som vet noe...? følg min blogg hvis det er av interresse http://jente24.blogspot.com/ nettts
Cim Skrevet 17. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 17. november 2009 Hei, så rart at du testet positivt, men allikevel ikke var gravid. Kjenner dessverre ikke noe til dette, men er spent på om noen andre vet? Da er jeg akkurat ferdig med TR for denne gang. Fikk påvist eggløsning denne måneden, men ble dessverre ikke gravid:(. Men på en måte er jeg allikevel kjempe glad . Fikk jo EL med pergo :). Da blir det pausemåned nå.. så håper jeg får eggløsning denne mnd også. Noen som forresten vet om man kanskje ikke får EL i pause mnd selv om man har hatt det under kuren? Om 3 uker skal typen ta sædprøve, så håper virkelig alt er bra med den. Som du skriver over anonym, kjempe kjedelig at mannen din har dårlig sæd kvalitet. Som om det ikke er nok med pcos!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå