høstglede Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 Hvordan vasker dere nyfødte jenter nedentil. Skal man vaske vekk det hvite belegget mellom kjønnsleppene eller skal det være i fred?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. oktober 2009 #2 Skrevet 19. oktober 2009 Belegget skal være der, og bør ikke tas bort. Generelt pirke minst mulig, og så forsiktig som mulig=) Og alltid vaske forfra og bakover, slik at ikke tarmbakterier vaskes inn i skjeden.
Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg lar det stort sett være i fred, men av og til vasker jeg forsiktig bort litt av det når jeg synes det ser veldig mye der. Var veldig usikker på dette med å stelle jente selv i starten. etter 3 gutter var det rart å skulle forholde seg til en jentebaby, men det går seg veldig fort til! I starten holdt jeg henne under vasken og spylte bort bæsj, nå er jeg tryggere på at jeg klarer å vaske det bort riktig :-) Du kommer nok fort inn i det.
rima Skrevet 20. oktober 2009 #4 Skrevet 20. oktober 2009 Det hvite belegget skal du bare la være. Evt avføring skal jo selvsagt vekk hver gang, ellers er det bare å tørke forsiktig over med en klut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå