Gå til innhold

Hva tenker dere om svineinfluensa vaksine?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

tror ikke jeg skal ta den ! det er rett og slett pga den ikke er testet bra nok.. sist de hadde en pandemi men en influensa sykdom så var det jo flere som døde av vaksinen en selve sykdommen

Legen min har snakket med folkehelseinstituttet, og anbefaler at jeg tar vaksinen så fort jeg har kommet meg gjennom de tolv første ukene. I mellomtiden sdkal samboeren min ta vaksinen for å hindre at jeg og fosteret blir smittet. Legens hvoedbegrunnelse er at influensaen kan komme tilbake i en fase to eller tre, og disse fasene kan være enda verre og mer dødlige enn den influensaversjonen som går nå.

Jeg kommer til å ta vaksinen så lenge legen min anbefaler det. Hun skal selv ta den, og fikk barn for et år siden. Hun sa hun ville tatt den. Da gjør jeg det.

Annonse

Jeg har jobbet lenge i helsevesenet og etter å ha tenkt meg om kommer jeg fram til at det er mer risiko å ikke ta vaksinen, enn å ta den. Jeg ønsker virkelig ikke å bli syk av dette mens jeg er gravid! Så defor tar jeg den, mannen min også, selvfølgelig, da han jo uten den vil kunne bære smitte til meg. De har ropt høyt og mye, de som er i mot vaksinen, uten å komme med annet enn nærmest propaganda, så hvorfor skal man stole på dem mer enn Folkehelseinstituttet m.m.? Jo færrer som vaksinerer seg, desto flere vil kunne bære smitten videre, og det er ganske uheldig.

Jeg hadde i utgangspunktet bestemt meg for å ikke ta vaksinen, men nå har jeg snudd. Tør ganske enkelt ikke ta sjansen på å ikke ta den. Jeg har også en sønn på 3 år som jeg ikke kan risikere at mister mammaen sin. Så nå blir det vaksine på meg i allefall:-)

Jeg er veldig skeptisk! ikke for min egen del egentlig, men for fosterets!!! For ca 35 år siden fikk gravide noen tabletter for å lindre kvalmen. Det de ikke visste med denne medisinen var at den hadde en negativ effekt på fosteret og det ble da født mange barn med missdannelser, som for korte armer eller bein. Dette var jo veldig spessielt da, men har man egentlig fått testet dette med svineinfluensavaksine godt nok på foster enda? Må si jeg er veldig skeptisk!!!

Annonse

Jeg vil ta den så fort jeg kan, dvs etter passerte 12 uker. Er i utgangspunktet i risikogruppe (astma) og med graviditet blir det dobbelt opp.... Var en dame på 23 år som døde av svineinfluensa igår, så jeg tar ingen sjanse på ikke å ta den nei. Hun tilhørte også en av risikogruppene da....

Tenkte å ta en tur til legen i morra jeg...er skikkelig forkjølet, snørrete, hoster og vondt i halsen og er kjempe sliten. Er ikke av den "bekymrede rasen" men når jeg har en bitte, bitte liten en i magen tar jeg ingen kjangser..

Eg har astma og sjølv om eg berre er 6 veker på vei så insistera dei på at eg må ta den, og seier det ikkje er skadelig for fosteret eller større sjanser for abort.. litt skepisk, men har jo to jenter som vil beholde mor si så føler eit visst ansvar over for dei...så tar den på mandag og håper det går bra.

Er ikke redd for vaksinen, føler meg trygg på det. Samboeren må vel også, så lenge jeg må vente 6 uker til jeg kan ta den... ? Jeg omgås veldig mange mennesker på jobb,(Jobber i butikk) tenker på om det er lurt å jobbe når jeg ikke får vaksinert meg enda..... Noen som har noen tanker om det?

Luggen: Den tanken har slått meg også... Jobber også i butikk, og treffer maaange mennesker hver dag... Uff... Man får jo mest bare lyst til å isolere seg hjemme. Men viss det virkelig er så farlig så regner jeg med at gravide hadde blitt anbefalt å holde seg hjemme. Så lenge det ikke sies noe om dette så går jeg trygg på jobb...

Men det er skumle tider, uff... Enda en problemstilling å ta stilling til som gravid... Men jeg kommer helt klart til å ta vaksinen så lenge det er det som anbefales. Har selv en datter på 2 år, og for meg er det ikke et alternativ å ikke ta vaksinen. Men skal innrømme at jeg føler på "frykten" av, enn hvis...

Hei KK junibarn :-)

Høres ut som vi er i samme situasjon: astma og to jenter fra før......Jeg vurderer sterkt å ta vaksina til tirsdag (den er ikke tilgjengelig der jeg bor før det)

Lykke til!

Jeg er veldig usikkert. Vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre.

Jeg jobber på kontor, og trenger ikke nødvendigvis å treffe så mange face-to-face.

Her virker det så de fleste er flinke med hygien. De har også satt ut desinfiserende på flere steder.

Min kommende samboer har ingen planer om å ta den...

What to do...? Kan jo tidligst ta den om 6 uker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...