Gå til innhold

Jeg ønsker en lang liste på "ord-leker". Altså muntlige leker når man er noen sammen.

Anbefalte innlegg

Gjest Mammamoms

Enten den passer for barn eller voksne.

Samme hvor kjent du tror leken er, så vær så snill å ta deg tid til en beskrivelse.

Kjedelig eller morsomt, bare fyll på!!!

La meg starte selv med denne "Dobbelord"

Man skal si et ord sammensatt av to. Hvis jeg starter med å si "Bilmotor", skal neste person si et ord som begynner med "motoer". For eksempel "Motorsykkel". Nestemann må da si et ord som starter med "Sykkel".

Poenget er vel kanskje at man skal sette de andre fast, men her i huset hender det at vi "slurvetøyser" litt og finner på noe som kunee har hørtes riktig ut.

Fortsetter under...

Tekopp. Man skal tenke på et substantiv som kan ha to betydninger, frks Tang (knipe- og i sjøen), Bord (til å spise ved, og som planke), blad (løv og Donald), pære (til å spise, og som lyser)

Sp skal de andre gjette seg til hva det er ved å stille ja- og neispørsmål.

Mitt skip er lastet med (velg en bokstav og sien ting hver, men man må huske på alt det som har blitt sagt før, slik at det tilslutt er en lang rekke av biler, bananer, bukser, blåbærsyltetøy...osv)

Bruk alfabetet - uendelig med muligheter...navn, land, substantiver, sanger, dyr osv

I spy..(heter den noe på norsk?) En skal se seg ut en ting og si første bokstav, og de andre skal gjette hva man ser på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...