Gå til innhold

Trenger kvalmenedsettende - noen anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er fryktelig kvalm som sist graviditet og vet at det ikke kommer til å gi seg på en stund. Ønsker å holde ut på jobb, har prøvd seaband i en uke nå uten hell. Trenger noe annet, tenkte på disse kvalmenedsettende som noen har nevnt her inne. Merke og bivirkninger? Noen med erfaring? 8 + 1 idag....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble anbefalt afipran av jordmor, bare å bestille time til lege.

Skrevet

Jeg var til akupunktør i dag, og hun sa jeg bare måtte ringe henne hvis jeg ble kvalm. Var visst bare 3 enkle nåler hun kunne sette, så skulle kvalmen bli borte. Er jo ikke alle akupunktur hjelper på, men det er vel verdt å prøve? Var akupunktøren som fikk meg gravid, så jeg har veldig tro på at det kan fungere.

Skrevet

Hvor settes nålene ved akupunktur? Vondt? Er en smule skeptisk fordi jeg har besvimt av akupunktur i vond nakke tidligere.

Skrevet

Det er helt forskjellig hvor hun setter dem. Har fått over hele kroppen tror jeg. Typiske kraftige punkter er ved siden av storetåa, på leggen, på mage og ved håndleddene. Har fått noen på ryggen også, men det kommer jo helt an på hva man skal får nåler mot. Får alltid en i pannen for mer energi, men den kjenner jeg ikke. Det er litt forskjellig hvordan de kjennes ut. De på foten er de kraftigste og det kjennes ut som et lite støt når akupunktøren vrir på den. I magen er bare en dump følelse, og på ryggen kjenner jeg mest bare selv stikket i huden. Den følelsen blir man veldig vant til. syntes det var litt ekkelt den første gangen, men nå reagerer jeg ikke i det hele tatt.

Skrevet

phenergan pleier de og gi til gravide, for den gir ingen skader på fosteret, den skal stoppe brekninger også. Håper virkelig du slipper kvalmen snart. Men drikk mye, minst 2 liter om dagen, spis hver time, kjeks, knekkebrød, eple...jeg fulgte ikke de råda og jeg endte på sykehuset.

Skrevet

Jeg har slitt med ekstrem kvalme og fikk afipran av legen hjalp så vidt men så kjøpte jeg urizal ingefærtab på helsekost tok begge deler og vips så var jeg kvitt kvalmen,anbefales:)

Skrevet

fikk først postafen (resisyketabletter ), det funka et par dager når kvalmen begynte og ta tak i kroppen) deretter gikk jeg over på afipran ( det fungerer delvis innimellom, men har mista helt effekten nå er i uke 10, og spyr døgnet rundt...) Konstant kvalme... men har ikke hørt om phenergan (?) som hu andre nevnte oppi her, noe som demper brekninger hørtes jo veldig fristende ut da... =S lykke til med kvalmen, føler med deg... får håpe du slipper unna den værste bøygen :)

Skrevet

Her dungerer faktisk seaband, 1. dagen jeg har brukt det i dag, og er beste dagen jeg har hatt på over 2 uker!!! :)) Men så må man vel tro litt på det også da.. kan lese om hvordan det virker på nett.. bare til å google. Uten bivirkninger! ;)

Skrevet

Hvilke av disse legemidlene som her er nevnt er respetbelagte og hvor får man tak i dem? Jeg er smådesperat etter å ha vært konstant kvalm og trøtt i over ei uke nå. kroppen fungerer rett og slett ikke i det hele tatt.... Var hos legen sist uke, men hun anbefalte ingenting, så jeg tar gjerne i mot råd om hva som funker og hvor man får tak i det.

På forhånd takk ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...