Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

noen som vil dele erfaringer med meg om det første halvåret med pass/jobb? Junior må ut i verden fra og med nyttår, da jeg begynner å jobbe fullt igjen. Får neppe barnehageplass nå, og søker mer og mer desperat etter dagmamma, men får bare treff på unge damer med egne barn... Ønsker meg en erfaren dagmamma, jeg! Gjerne med flere barn, men... Eller familiebarnehage? Og det blir vel egentlig ikke snakk om hva jeg ønsker meg når det kommer til stykket, bare hva vi kan finne... Og svigermor har sagt at hun gjeeerne stiller opp, men det vil jeg helst unngå for da tror jeg at jeg klikker! Hun er skjønn og snill, men vi er veldig forskjellige, og det vil rett og slett ikke være godt for familie-samholdet tror jeg.

Noen med lignende tanker/erfaringer å dele??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si at Junior er ni mnd når han må ut i verden...

Skrevet

Vet ikke hvor i landet du bor, men hvis du tenker på familiebarnehage vil jeg anbefale deg å ta en ringerunde. Har du flaks er det noen som kanskje har en ledig plass til junioren din fra nyttår!

Skrevet

tja, vi er vel litt bortskjemte, for da jeg begynte å jobbe igjen så tar faren min han to dager i uken, mens mannen min tar han de resterende tre. Trenger han en ekstra lesedag så tar faren min han da og. Hadde vi begge jobbet ville han vært hos faren min hver dag, men i det siste har jeg også begynt å vurdere familiebarnehage og jeg har fått et veldig godt inntrykk av noen her. Allikevel tror jeg vi venter til over nyttår, jeg synes han bør kunne gå osv før han begynner. Da er han snaue 14 mnd.

Skrevet

Abefaler på det sterkeste barnehage! Og hvis du kontakter private barnehager i din kommune, så er det mange som nå driver merinntak fra januar!! Noen kommuner også, men det er mer sjeldent! Både Espira, Vifo og trygge barnehager driver så vidt jeg vet med merinntak, så da er det bare å sjekke hva som finnes rundt deg!

Skrevet

KRS står for Kristiansand...

Har nå snakket med barnehagekontoret og har søkt, så får vi se hva som er ledig. Tydelig at de formidler både kommunale og private plasser gjennom kommunen - fikk opp ALLE bhg i området til bruk i prioriteringslista. Så er det vel bare å krysse fingrene og håpe at vi får en plass, og at det ikke blir veeldig langt unna...

Når det gjelder dagmammaer her i byen har jeg forstått det dithen at det er så god dekning på barnehagefronten at det ikke er veldig mange dagmammaer her. Og det er jo på en måte positivt! Jaja, hvertfall en positiv ting ved å bo i provinsen...

Krysse krysse!

Skrevet

Den nye barnehagen på lumber i Vågsbygd har ledige plasser sist jeg hørt fikk ei venninne inn sin sønn nå i oktober uten å ha søkt i hoverdopptaket i mars. Ville ringt til styrer av den bhg og hørt med de, men mulig du evt må ta plass nå og betale frem til bhg start. Venninna mi trengte egentlig ikke bhg før i januar ho heller, men da kunne ikke bhg garantere at det var flere ledige plasser.

Skrevet

Jeg har forresten vurdert å være dagmamma for et barn etter nyttår, er hjemme i permisjon med min yngste, iallefall et par dager i uka. Så hvis du ikke får bhg plass så bare ta kontakt på pm. Kommer vel litt ann på hvor du bor hen siden jeg bor litt utenfor:-)

Skrevet

Takk Emilia - ser hvordan det går og tar ev kontakt!

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...