Gå til innhold

Er du 100% norsk eller halvt et eller annet, eventuelt hvilket land kommer du fra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man går langt nok tilbake, gjetter jeg på at de færreste er 100% norske (eller noe annet europeisk, for den saks skyld). Europeere har reist så mye i hverandres land i så mange århundrer, at hvis det ikke hadde sneket seg inn en finsk immigrant, portugisisk skipbrudden, tysk håndverker, svensk turist eller en same inni der et sted, så synes jeg det hadde vært rart.

Før jeg lærte mer om slekten min, pleide jeg også å si at jeg var 100% norsk, men nå vet jeg at det er tysk, dansk, finsk, samisk og fransk i årene mine.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mamma er halvt norsk og halvt samisk, mens pappa er halvt norsk og halvt tater. Så da er jeg sånn ca: 50% norsk, 25% samisk og 25 % tater :)))

Skrevet

Er 100% norsk. Men vet at jeg har ungarnsk og spansk blod i årene (mener jeg det var). Tror jeg må forske litt mer på slekten, det hadde vært interessant=)

Skrevet

Jeg er 50% filippinsk og 50% norsk (men født og oppvokst i Norge), hvor pappa var norsk og mamma er filippinsk. :)

Skrevet

Er 100% tater, men ser jo på meg som norsk for det da :)

Skrevet

jeg er svensk. mamma og pappa er svenske, men foreldrene til pappa er danske. jeg er gift med en norsk mann som jeg har 2 barn med.

Skrevet

Jeg er helt norsk,men har slektninger fra Kypros :)

Sønnen min er halvt norsk og halvt tysk!

Skrevet

Tror besteforeldrene til faren min kom fra Sverige, men føler meg helt norsk ja.

Datteren min er kvart pakistansk:)

Skrevet

1/8 dels svensk og resten norsk. :D

Det blir vel bortimot full score på norsk det da. :D

Skrevet

jeg er kvart samisk, kvart finsk og 1/8 prøysisk (nå tysk) og resten norsk, mens sambo er faktisk også av samisk, finsk og tysk... ganske spesielt siden vi er fra hver vår kant av landet og begge har svært spesielle, tyske etternavn :P

Skrevet

Jeg er kvart tsjekkisk, siden min mormor kom fra Praha=)

Skrevet

Mamma er norsk, pappa er halvt argentinsk og er født og oppvokst i Argentina.. Lurer på om oldeforeldrene mine er litt fra Tsjekkia, og litt fra andre land..

Så jeg er vel litt mix:P gatemix

Skrevet

Jeg er halvt svensk =) Pappa er ffra sverige =)

Gjest mamma til 2 prinsesser:)
Skrevet

Jeg er kvart italiensk og koreansk ...min mor er halvt italiensk og koreansk og min far er norsk:)

.

Skrevet

Jeg er 50 % norsk g 50 % tyrkisk. Min datter er 50 % irakisk, 25% norsk og 25 % tyrkisk. Faren hennes er fra Irak

Skrevet

Rett og slett 100 % norsk.

Skrevet

Jeg er 1/16 svensk, det er den biten av meg som elsker sild og kjöttbullar, resten er norsk. Mannen min er 1/8 tater, 1/4 svensk og resten norsk. Hva ungene blir da tror jeg ikke jeg orker å regne ut en gang :-)

Skrevet

Jeg er 25% tysk (mormor er tysk), 25% polsk (morfar var polsk) og 50% norsk :-) Men ser på meg selv som 100% norsk, kan ikke et ord polsk (har aldri truffet noen fra den sida av slekta engang), og kan minimalt med tysk......

Skrevet

Også 1/4 tsjekkisk, Lykkeli&gla✩RoSa✩RamP✩08 :-)

Skrevet

100% Canadisk, fra den franske delen, altså 100% fra Frankrike hvis man spoler 400 år tilbake. Vi har ikke klart å spore en eneste indianer, ire eller engelskmann i slektstreet så langt, men vi har ikke fullstendig oversikt.

Min mann er 100% norsk (så vidt han vet).

Skrevet

100% etnisk norsk - jeg kan ikke skryte på meg noe som helst eksotisk, hmf. Tanta mi er gift med en engelskmann og mitt halvt engelske søskenbarn er mangeårig samboer med ei fra australia - teller det? ;oD Er visst i slekt med Tordenskiold da, men det er jo ikke så originalt...

Skrevet

Født og oppvokst i Norge, men har en far som er trekvart same, en mor som er halvt tater, en dansk oldemor og en russisk tippoldefar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...