AngryBird Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg har tannlegeskrekk og har derfor utsatt å gå te tannlegen med en ødelagt tann LENGE. Men saken er den at tanna bare har vært skikkelig vond en gang tidligere og det er halvannet år siden. Akkurat der og da fikk jeg ikke gjort noe med den fordi jeg var på studietur på Mallorca. Nå sitter jeg her med 10 dager igjen te termin og formen er strålende bortsett fra denne tanna som nå verker i halve kjeften...... Ikke helt den beste oppladninga te en fødsel som kan skje når som helst de neste 3 ukene..... Nok klaging, det jeg egentlig lurer på er om jeg kan gå te tannlegen nå? Kan jeg få bedøvelse? Smertestillende? Vil helst ikke ta noe sterkere enn paracett en sjelden gang...
dårligfantasi Skrevet 19. oktober 2009 #2 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg hadde skikkelig tannverk forrige gang jeg var gravid... og måtte bare til tannlegen. Vet ikke hvordan det er når det nærmer seg termin, men hos meg la de en plate over magen som skulle beskytte mot røntgen bilder og jeg fikk bedøvelse (husker ikke hva). Om jeg ikke husker helt feil, så var det vel en måned eller to før termin.
AngryBird Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. oktober 2009 ok, så det er ikke helt umulig... Vil jo ikke te tannlegen, men orker heller ikke å gå å ha vondt framover nå.... Typisk min flaks.... takk for svar:)
ck Skrevet 19. oktober 2009 #4 Skrevet 19. oktober 2009 Bør ikke gå videre med dette. Jeg har unngått tannlege for lenge, koster meg nå 37 000,- :´( Dessuten kan det hende du får deg en skikkelig betennelse, som både kan sette seg i kjevebenet(har det gjort hos meg) eller betennelsen kan vandre i kroppen(har det gjort hos en venninne av min mor). Har kviet meg å gå under graviditeten, nektet først å ta bedøvelse, men lot meg overtale til at det var så lokalt at det ikke er skadelig for barnet. Men bilder holdt jeg meg unna. Masse lykke til.
lykkelig-mamma:-) Skrevet 20. oktober 2009 #5 Skrevet 20. oktober 2009 Du må bare gå til tannlegen..bedøvelsen har ingenting å si for fosteret...er så lokalt..jeg var akkurat hos tannlegen selv og boret to hull med beøvelse...lykke til :-)
AngryBird Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 20. oktober 2009 Hadde samboeren min vært hjemme nå hadde han nok dratt meg med, men jeg sliter med å komme meg avgårde alene.... særlig nå som det ikke gjør vondt lenger....
Romeren Skrevet 20. oktober 2009 #7 Skrevet 20. oktober 2009 Hei! Jeg var hos tannlegen i går, har tre uker igjen før termin nå. De har sikkert ulike praksiser på ulike tannlegekontor, men der jeg gikk ønsket de ikke å ta røntgen på meg. Bedøvelsen, har jeg hørt, er ikke noe skadelig. Synes absolutt du bør ta deg en tur! Er det din første? Tror kanskje at man kan bli enda mer "opptatt" den første tiden etter fødselen med din førstefødte, for alt er så ukjent for deg... og det kan fort drøye med tannlegebesøket da! De kan forresten se en hel del på tennene dine, om du har hull og sånt, uten røntgen. Særlig om du har større hull. Kom deg av gårde!!
Romeren Skrevet 20. oktober 2009 #8 Skrevet 20. oktober 2009 ...forresten: Synes kanskje tannpleieren var ekstra snill og forsiktig nå enn noen gang tidligere. De passer jo godt på oss med barn i magen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå