Gå til innhold

Hvor lenge har du ventet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er stille her- betyr det at dere alle har fått ja og har forduftet? Gratulerer i så fall!

Hvis ikke, og dere vaker rundt fremdeles, så lurer jeg på noe.

Hvor lenge har du ventet? Hvor lenge tenker du at det er rimelig å vente?

Selv er jeg snart 27 år og venter på noe så enkelt på et svar om han vil eller ikke....har ventet en måned siden jeg spurte rett ut, men har egentlig ventet siden i sommer. Tenker at så lenge jeg får vite noe så venter jeg gjerne til neste sommer, kanskje enda lenger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja... Har vel ikke venta så lenge... Men har helt siden nr 2 ble født for 3 år siden sagt at jeg ønsker meg en til... Vil bli mamma igjen høsten 2010, da eldstemann begynner på skolen... Så har enda litt tid... hehe... Har vel mast litt mer intensivt de siste månedene... Men kommer foreløpig ingen vei...

Skrevet

Da gutten vår var ett år bestemte vi oss for når vi skulle ta opp temaet nr 2 (og planlegge den, trodde jeg) 2 1/2 år frem i tid, altså sommeren 2009 da gutten vår var 3 1/2...

Men sommeren er kommet og gått, og han tenker enda... For min del vil jeg ha nr to før eldstemann er fem, så da må jeg bli gravid senest april, og det kan jo ta noen runder, så jeg er veldig klar for å prøve fra desember... Og da har mannen også fått god betenkningstid!

Må nevne at jeg denne høsten har vært nokså syk, har blitt gradvis sykere, så jeg kunne ikke blitt gravid akkurat nå uansett, men nå er formen endelig begynt å bli bedre igjen, så tenker det kan være rimelig å begynne å prøve i desember... Vet at mannen min trenger at helsa mi er god i bånn for å kunne bestemme seg endelig, noe som jo er rimelig...

Så hvor lenge det er rimelig å vente, er veldig individuelt, men jeg kjenner at jeg forventer et svar om en måneds tid....

Så blir det spennende å se om det blir noe svar da, har dessverre blitt skuffa mange ganger på den fronten før.....

Skrevet

Jeg er 30 år og har ventet et halvt års tid (siden jeg nevnte barn første gang) -give or take- nå er han virkelig på glid, virker det som. Vi skal begynne å prøve ved årsskiftet. Hvis han ikke ombestemmer seg, da. Jeg synes nesten jeg kan merke at klokken tikker nederst i magen :-(

Skrevet

Så flott at dere har satt en tid for når dere skal begynne å prøve! :D Det er jo kjempe positivt! Håper at alt går bra da, og at han står for det han har sagt!

Lykke til!! :D

Skrevet

Gratulerer-det høres jo bra ut! :)

(Selv ble jeg utålmodig og måtte spørre - og svaret ble ikke så ille. Nå snakker vi i alle fall. Han sier han gjerne vil se det fra mitt ståsted-hva det er som gjør at jeg gleder meg til å bli mamma. Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne...:)men det føles bra.)

Men hvor lenge er egentlig FOR lenge? Når gidder ikke du å vente lenger?Jeg har tenkt at får jeg ikke noe klart svar før til sommern så er vel svaret egentlig nei....og da må jeg jo revurdere hele forholdet.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvor lenge er for lenge?

Jeg har venta på et svar i snart 3 år... Og kjenner at jeg er i ferd med å miste motet og tålmodigheten...

Har han ikke fått fingeren ut til desember, så blir det ikke noe!

• 3 måneder senere...
Skrevet

har ventet i 3 år nå, og han vil helst vente i 2 år til,

blir helt frustrert jeg:(

• 6 måneder senere...
Skrevet

Har ventet i snart 2 år. Jeg ville helst ha to tette. men det ville ikke han. Han mener at vi kan få nummer to og tre som to tette. men han vil vente i tre fire år til. Han syns det er en fin tid å få nummer to når prinsessa begynner på skolen. Da er jeg 31, og det er ikke snakk om at jeg da får flere barn. Så jeg driver å kvinner meg opp til å gi han et ultimatum, selvom jeg vet at det ikke alltid er like lurt.

• 1 måned senere...
Skrevet

Kan ikke si at jeg har venta så lenge, men jeg graver og spør nesten hver dag. Men her om dagen når vi lå i sengen spurte jeg han igjen, og da sa han at vi skulle få babyen i mars 2012, så vi skulle da begynne i juli 2011 og prøve. Håper at han ikke feiger ut. For jeg gleder meg virkelig selv om jeg synes det virker så "lenge" til =/

Er selv bare 20 år men vil bli 22 og han 23 den dagen det eventuelt er et barn i verden :)

• 3 måneder senere...
Skrevet

kommer ann på hvordan man definerer venter...

I forhold til det jeg håpet på da jeg var 22 så har jeg ventet i 14 år, først på å finne noen jeg kunne tenke meg å stifte familie med og så når jeg følte det var greit å få barn. Da jeg var 26 var jeg klar, men det var ikke eksen min, så ble det slutt da jeg var 28.

Da jeg endelig fant mannen i mitt liv var jeg 32, men så ville ikke samboeren min og nå er jeg 36 og venter fremdeles på at han skal bli klar.. og tiden renner ut.

Fra jeg var ung har jeg ønsket meg en stor barneflokk, jeg er selv storesøster med søsken som er opptil 9 år yngre enn meg og jeg har tatt ansvar og passet dem opp gjennom årene og trives med barn og familie rundt meg.

Jeg vet nå at jeg sannsynligvis ikke kommer til å få fler enn maks 2 barn, og det fordi at samboeren min vil vente... og jeg er redd for at når han endelig finner det for godt å si ok, så blir det et himla stress fordi da MÅ vi bare bli gravide før det er for sent.

Det å vente og samtidig vite at tiden er i ferd med å renne ut er veldig frustrerende, blir ikke bedre av å se på statistikker hvor ikke alderen nødvendigvis gjør det lettere å få barn og at risikoen for komplikasjoner ol. bare øker med alderen.

Og så blir jeg bare så irritert over hvilken makt han sitter med, og jeg er vant til å kunne være fri og selvstendig til å ta ansvar og gjøre mine egne valg, men det hjelper jo ikke i det heletatt når han ikke vil.

Så da venter jeg.... og venter og venter..... tikk takk tikk takk....

Skrevet

venta ett år hittil og må nok vente halvt år til:)

må vente og se når samboeren min vil også:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei :)

Jeg har vel sagt d gjennom hele vårt forhold at jeg ønsker barn, mens jeg er nokså ung. Men det er vel snart 5-6 mnd siden det ble tatt opp for alvor. Jeg kunne tenkt meg å blitt gravid med en gang eller om jeg skulle planlagt det litt mer bestemt slik at barnet kommer til sommeren 2012. Samboerene min vil vente et år mer enn meg og ønsker å få barn i sommeren 2013.

Helt ærlig trenger jeg hjelp til å komme meg igjennom dette, hvordan gjøre det letter å vente?

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg ventet i 2 år før jeg fikk et ja!

Så er verdt å vente.

Dette er noe man ikke skal presse en annen til å bli med på uønsket!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...