Fru Balalaika Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 Jenta vår skal begynne på skolen neste høst, og vi har så smått begynt å tenke på Steinerskolen. Broren hennes går på vanlig skole, men de er så forskjellige. Han er en veldig akademisk type, mens hun er mer fysisk. Dessuten synes jeg hun er litt umoden til å skulle begynne på skolen allerede. Hvordan er det det fungerer på Steinerskolen? Er 1 klasse sammen med barnehagen? Håper det er noen der ute som har gode innspill - gjerne litt lange.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #2 Skrevet 30. oktober 2009 Vi har ikke erfaring fra skolen, men fra Steinerbarnehage. Vi syns det hørtes veldig bra ut i teorien, men i praksis viste det seg å passe svært dårlig for vår eldste datter. HUn er av den litt urolige, fysiske og rastløse typen - og det med veldig mye frihet og frilek passet ikke no særlig bra for henne, hun ble bare enda mer rastløs og urolig, så vi byttet til en vanlig barnehage etter et år. MItt tips til deg er å høre med noen av foreldrene som har barn der idag, slik at du får høre hvordan det er der. For jeg tror det er veldig mye forskjellig, og Steiners ideer og pedagogikk tolkes og anvendes veldig forskjellig også fra plass til plass.Skolen dere vurderer har sikkert egen hjemmeside - det har ihvertfall barnehagen min datter gikk på. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå