Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #1 Del Skrevet 19. oktober 2009 Veit det er mange innlegg med dette temaet. men føler jeg aldri får helt oversikten. - Etter det jeg har skjønt må man enten få engangsstønad eller foreldrepenger? når er det lurt å søke? jeg har termin 31.03.10. Jeg er fast ansatt med en stillingsprosent på 36 % samtidig som at jeg er fulltidsstudent. med en månedslønn på værtfall 7500 kr. Har samboer og har han fast jobb. og tjener værtfall 25 000 kr i mnd. Og i mitt tilfelle lønner det seg vell å velge foreldrepenger.? Men lurer på hvor mye jeg vil få ca i mnd ved foreldre pengene. har prøvd å regne ut foreldrepenge kalkulatoren og endte opp med ca 1700 i uka? mens samboeren min fikk rundt 5000 mener jeg. Noen andre som har noen erfaringer eller noen tips, eller veit om dette kan stemme. Har nemlig hørt at hvis man er deltidsansatt at man regner permisjonspenger fra året før. og at man får gjennomsnittet av det man jobbet da, er dette bare tull eller kan dette stemme? usikker med ikke så mye peiling på nav Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140838124-student-deltidsansatt-og-gravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #2 Del Skrevet 19. oktober 2009 Om du har hatt + - 7500 kr hver mnd i 6 av de 10 siste mnd er det dette du får om du velger 100% lønn i 46 uker. Siden du ikke har jobbet minst 50% i din opptjeningstid får faren ikke fedrekvote og du kan søke om å få disse overført til deg. Du kan da i tilegg få fødselsstipend fra lånekassen om du har studie du kan søke permisjon fra. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140838124-student-deltidsansatt-og-gravid/#findComment-140838558 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå