Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at barna spiser frokost hjemme, i tillegg til frokost i barnehagen?

Skal jeg f.eks. gi litt mat klokken 7.30, før jeg leverer i barnehagen hvor han får frokost ca klokken 8.30?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her får gutten min på 18 mnd. bare litt vann/melk før han spiser i barnehagen kl 9. Står ikke opp før 7.30-8 tiden.

Skrevet

Fint å vite. Jeg tror det kan bli vanskelig å få tid til å spise så mye før barnehagen. Han liker å sove lenge, noen ganger til 9, men vanligvis så våkner han rundt 7.30. Han legger seg 19, men sovner gjerne litt senere. Han er 16 mnd.

Skrevet

Her får lillemann melk når vi våkner i 06 tiden, så spiser han frokost i barnehagen kl 08.

Skrevet

Vi gir en flaske fullkornsvelling på senga mens han våkner, halv sju. Så spiser de i barnehagen halv ni. Hvis barnet har sluttet med flaske så kanskje en banan i farta kan være noe ;-)

Skrevet

Mens jeg ennå ammet gikk det som regel greit med en banan eller en liten skive på vei til barnehagen og så påfyll når hun kom fram, men etter ammeslutt blir hun ilter om hun ikke får minst et par skiver på morran. Løser tidsproblemet med å smøre skiver som hun spiser som piknik på badet mens jeg dusjer :) Blir litt klin på gulvet, men allikevel kjappere enn at jeg skal sitte og se på henne mens hun spiser og så skal hun sitte å se på at jeg dusjer :P

Skrevet

Vår lille må ha frokost før barnehagen. Snuppa er for sulten til å klare å vente til bhg..Vi løser det at en av oss (vanligvis jeg) står opp først kl 6 og når badet er ledig tar nestemann og steller E., mens den andre lager frokost. Så begynner jeg og snuppa å spise frokost - og mannen kommer etterhvert. Syns det er kjempekoslig å spise frokost sammen- så det prøver vi å alltid få til. Sender med 1 skive til frokost i bhg slik at hun kan holde de andre med selskap:-)

Hun er levert i bhg kl 7.30- så vi er rimelig raske synes jeg.

Skrevet

Hos oss spiser vi frokost sammen i 7-tida, og så spiser de frokost i bhg i 9-tida. det passer jenta mi på 22 mnd helt perfekt :-)

Jeg dekker på frokostbordet, gjør klar kaffetrakteren og finner frem antrekk for meg og lillemor på kvelden.

Så står jeg opp ca 06:30 (etter å ha trykket på snooze på vekkerklokka i ti minutter) og steller meg. Lillemor og mannen min står opp ca 06:45, jeg steller lillemor mens mannen min dusjer. Så trykker lillemor og jeg på kaffetrakter-knappen, finner frem pålegg og skjærer brød mens Pappa blir ferdig på badet. Da har vi som oftest 20min på å spise frokost sammen før jeg må gå til bussen. Lillemor og Pappaen spiser videre og rydder opp før de kjører til barnehagen ca 07:45.

Dette fungerer utmerket de dagene lillemor ikke får anfall fordi hun vil ha en annen bleie eller kneppe alle knappene sjøl...

Skrevet

Her spiser han i barnehagen ca 7.30 når han blir levert, for da spiser de andre. Drikker kun litt vann hjemme før vi reiser, evt litt banan om han er supersulten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...